Rentetan Terbongkarnya Skandal Shafie Apdal & Zahida Rafik

Zahida Rafik terkedu

Pelakon Zahida Mohamed Rafik, 37, kerugian RM200,000 dilarikan pemandu peribadinya selepas diarah memasukkan wang berkenaan ke dalam akaun banknya.

Zahida yang popular menerusi filem komedi Anak Mami The Movie menyerahkan wang tunai berkenaan kepada lelaki berusia 37 tahun itu pada kira-kira jam 11 pagi Rabu lalu dan sejak itu suspek gagal dihubungi serta dipercayai sudah melarikan diri.

Pelakon kacukan Melayu-Pakistan itu yang menjalankan perniagaan milik keluarganya di sini turut ke rumah suspek untuk mencarinya, tetapi tidak berhasil apabila dimaklumkan lelaki berkenaan tidak pulang ke rumah dan gagal dihubungi.

Zahida kemudian membuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ampang Jaya, di sini, pada petang hari sama.

Ketua Polis Daerah Ampang Jaya, Asisten Komisioner Amiruddin Jamaluddin mengesahkan menerima laporan berkenaan dan kes itu disiasat mengikut Seksyen 406 Kanun Keseksaan kerana pecah amanah.

Sementara itu, Zahida ketika dihubungi semalam berkata, apa yang berlaku mungkin kesilapannya sendiri kerana terlalu percaya terhadap pemandunya itu.

“Saya percayakannya sebab dia sudah bekerja dengan saya hampir lima tahun dan sebelum ini tidak pernah melakukan apa-apa kesalahan,” katanya.


Zahida berkata wang RM200,000 itu sepatutnya digunakan untuk membuat pembayaran kepada rakan perniagaannya di China.

“Sebelum ini sudah banyak kali dia (suspek) membantu saya dalam urusan memasukkan duit ke dalam akaun bagi urusan kerja, tapi tidaklah jumlah yang besar sebegini.

“Kebiasaannya saya akan turut sama pergi dan dia hanya menemani. Namun, kali ini saya benar-benar tidak sempat kerana ibu sakit dan saya agak kelam-kabut di rumah bagi menguruskan beberapa perkara,” katanya. Menurut Zahida, dia langsung tidak menjangka pemandunya sanggup menghilangkan diri bersama wang RM200,000 itu.

“Sebelum membuat laporan polis, saya ke rumahnya. Maklumlah sudah hampir lima tahun dia bekerja dengan saya, saya kenal anak-anak dan ibunya yang tinggal bersama.

“Mungkin juga dia ada masalah kewangan atau memerlukan duit, jadi saya ke rumahnya untuk bertanya dan berbincang. Namun ibunya hanya memberitahu dia sudah beberapa hari tidak pulang ke rumah. Jadi, saya tiada pilihan selain melaporkannya kepada polis,” katanya. -hmetro (3 Mac 2012)


(Gossip) Zahida Rafik Dah Jadi Isteri Datuk Shafie Apdal



First of all korang kena take note yang ini hanya gosip sahaja ok. Sama ada ianya sahih atau tak, kena tunggu tuan punya body keluarkan kenyataan.

Gosip ini boleh dikatakan agak mengejutkan jugalah dimana Zahida Rafik dikatakan sudah berkahwin. Ya, sudah berkahwin dan nama yang dikaitkan dengan Zahida Rafik tu ialah Datuk Shafie Apdal, Menteri di Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah.

Datuk Shafie Apdal

Menurut sumber yang masih tak boleh dipercayai, Zahida Rafik dan Datuk Shafie Apdal dikatakan berkahwin sebulan yang lalu iaitu sebelum masuknya bulan Ramadhan. Perkahwinan tersebut pula dibuat di London dan dilakukan secara tertutup.

Hurm.. Kami taknak komen apa-apa pasal ni sebab dah nama pun gosip kan. Bukan boleh percaya sangat. Tapi kalaulah ianya betul, tahniah kami ucapkan. Cumanya, kenapa nak sembunyi-sembunyi? Takkan nak ikut langkah Bung Mokhtar dan Zizie Ezzete? -zonartis (21/9/2010)



Nafi kahwin ahli politik

Gambar Zahida Rafik yang menawan ini dirakamkan di Hotel Park Royal, Kuala Lumpur baru-baru ini.

KUALA LUMPUR - Pelakon Zahida Rafik menafikan gosip-gosip di Internet bahawa dia sudah berkahwin dengan seorang ahli politik Malaysia di London baru-baru ini.

Mengakui dirinya tertekan dengan gosip tersebut, pelakon berusia 35 tahun itu menegaskan gosip itu sudah pasti tidak disenangi oleh isteri ahli politik berkenaan.

"Mana ada saya kahwin? Tak baik gosip saya dengan dia. Kalau isteri dia percaya, saya juga yang susah," ujarnya ketika dihubungi Kosmo! di sini semalam.

Zahida diminta mengulas dakwaan kononnya dia sudah melangsungkan perkahwinan dengan ahli politik berkenaan di London.

Perkahwinan tersebut dikatakan berlangsung sebelum bulan Ramadan lalu.
-kosmo (24/9/2010)


Akhirnya segala-galanya terdedah di sini:

Pemandu artis dedah skandal menteri bayar RM100 ribu setiap kali jumpa

Pemandu peribadi pelakon terkenal, Zahida Rafik mendedahkan skandal Menteri Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Shafie Apdal dalam satu laporan polis pada 13 Mac lalu.

Noor Azman Azemi, 38, yang bekerja sebagai pemandu peribadi Zahida sejak tiga tahun lalu mendedahkan skandal itu dalam laporan polis terhadap Zahida yang menuduhnya melarikan wang RM200,00 milik Zahida.

Tuduhan Zahida terhadap Noor Azman itu pernah dilaporkan sebuah akhbar pada 3 Mac lalu.

Menceritakan dalam laporan itu, Noor Azman berkata, ketika berada di rumahnya di Flat PKNS Ampang, beliau didatangi (tidak dinyatakan tarikh) beberapa orang termasuk dua orang yang memperkenalkan diri mereka sebagai anggota polis yang bernama Hafiz dan Raj.

“Saya diminta Datuk Shafie Apdhal untuk bekerja sebagai pemandu peribadi kepada Zahida untuk memastikan gerak-geri Zahida dapat dipantau. Datuk Shafie dan Zahida mempunyai hubungan intim antara satu sama lain.

“Sayalah antara orang kepercayaan yang dipercayai. Walaubagaimanapun saya diminta Datuk untuk melaporkan segala langkah Zahida kepada Datuk.

“Datuk akan berjumpa dengan Zahida (saya akan memandu dan berurus dengan pemandu Datuk Shafie) secara rahsia di mana-mana hotel sekitar Kuala Lumpur setiap minggu. Pada setiap kali perjumpaan itu Datuk akan menyerahkan wang tunai antara RM100,000 hingga RM200,000.

“Wang tunai tersebut kemudiaanya akan dibawa ke bank oleh saya dan Zahida untuk dimasukkan ke dalam akaun Maybank Zahida di Menara Perkeso Jalan Ampang.

“Pada tarikh 29 Februari 2012, saya tidak diberi apa-apa wang secara tunai dan secara biasa saya tidak pernah diberi wang tunai jumlah besar untuk dimasukkan ke dalam bank tanpa ditemani Zahida.

“Saya hanya dibayar jumlah RM25,693 untuk pembayaran ansuran dua buah kereta mewah dan sebuah banglo di Bukit Indah kepunyaan Zahida,” katanya dipetik dalam laporan polis yang didedahkan oleh Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin di lobi Parlimen hari ini.

Zuraida seterusnya berkata, berdasarkan siasatan yang dilakukannya terdapat beberapa transaksi yang dilakukan menteri itu kepada Zahida di antara Oktober 2011 hingga Januari 2012.

“Pada bulan Oktober 2011 sahaja ada dua transaksi iaitu RM36,000 dan RM26,000. Maknanya pada bulan itu sebanyak RM58,000 tunai yang diambil Noor Azman untuk dimasukkan ke dalam akaun Zahida Rafik.

“Pada November 2011 pula terdapat RM118,000 dan pada Disember pula terdapat RM333,000. Pada Januari 2012 RM510,000. Kalau saya jumlahkan kesemuanya ia lebih kurang RM1.4 juta dalam masa empat bulan menteri itu berikan tunai kepada Zahida Rafik,”
katanya.

Selain itu, Zuraida mendedahkan Zahida mempunyai sebuah kereta mewah jenis BMW 6 Series, Porshe, Toyota Harrier dan juga rumah bernilai RM2.9 juta.

Zuraida kemudiannya mempersoalkan bagaimana menteri itu memperolehi wang tunai sebanyak itu.

“Sebagai menteri beliau bertanggung jawab kepada rakyat Malaysia untuk menjelaskan dari mana sumber wang itu diperolehi untuk diberikan kepada Zahida,” katanya.

Pada 3 Mac lalu, akhbar melaporkan pelakon Zahida Rafik kerugian RM200,000 dilarikan pemandunya selepas diarah memasukkan wang berkenaan ke dalam akaun banknya.

Pelakon kacukan Melayu-Pakistan itu turut menjadi bahan bualan di laman blog beberapa tahun lalu apabila digosipkan berkahwin dengan Shafie di luar negara.
-keadilandaily


Laporan sebelum ini
klik untuk baca





22 comments:

View Comments/Post a Comment

22 comments:

kampong lad said...

penny wise pound foolish....200k sap sap soi la..chicken feed..boleh tuntut balik dari yg tersayang...la ni semua orang kampong dah tau.

Amuraria said...

BARUA TAK AFDAL NI LAH YANG MENUDUH PARTI ISLAM SEMALAYSIA SESAT !

Anonymous said...

Siasat..jgn x siasat..sesuka hati je bg duit kt artis,rm1.5juta???byk tu..dlm keadaan rakyat d bebani dgn harga brg yg melambung..mentri sesuka hati je melabor kt artis...rakyat x redho..

Anonymous said...

SPRM perlu siasat dengan teliti, dari mana shafie afdal bedal duit tu. JHDN juga perlu siasat jumlah cukai pendapatan yang dibayar shafie afdal....

loqlarq said...

Shafie Afdal kaki kongkek ni menantu Shuib Lazim Trio yang fitnah video china doll DSAI.
Skrg Shuib Lazim kena telah fitnah yang dia buat.
Sebelum ni, cucu dia yang umur 17 tahun hamil.
1 Sg Petani dah tahu...

kak mah said...

siasat sampai terburai sehala rahsia,

Anonymous said...

lorr keturunan mamak pedukang ropernya...satu sepecis ngan mak lembu gak..tak lama lagi mace2 lagi bocor.

Anonymous said...

Jumpa pemandu tersebut kerja SPRM jadi mudah.

Walinong Sari said...

Shafir adalah pemimpin agong Bntau, apaandsbolehbut

Anonymous said...

Inilah orang Islam. Yang sorang ada burit, yang sorang ada duit. Habis segalanya. Burit dan duit memang hantu dunia. Kerana 2 perkara tu, akhirat terus dilupakan

Anonymous said...

Tak perlu jadi kaya kalau duit habis entah kemana..
Biar tak banyak duit asal hidup berkat dunia akhirat.
Kejar dunia, hanya dunia yang kita dapat. Kejar akhirat, keberkatan dunia akhirat kita dapat...

Anonymous said...

"Siasat..jgn x siasat..sesuka hati je bg duit kt artis,rm1.5juta???byk tu..dlm keadaan rakyat d bebani dgn harga brg yg melambung..mentri sesuka hati je melabor kt artis...rakyat x redho.." tu pelaburan untuk puki..biasa la umngok porno

Anonymous said...

Bye-bye SA, lepas ni boleh tubuh Parti Bebas, berjuang untuk ahli-ahli persatuan taja artis.

Anonymous said...

apa2 pu masa nak ke ruang MY BLOG LIST kat tepi tu aku tutup mata
takut ternampak gambar trio tu
alhamdulillah, terlepas line dalam hati.
bila aku tengok gambar tu dah ditukar
ngan gambar zahidah cantik manis tu
nanti aku x lah tutup2 mata lagi kalu
nak melawat ruang tu
tQ GB

Anonymous said...

Hidup nik aziz....

Anonymous said...

Najimah baru dok cadang-cadang nak bubaq parlimen.. hang plak wat kacau...tangguh lagi...apalah suwea betul dengan MT MT UMNO nieee...tak afdal sungguh la hang nie...

Anonymous said...

rupanya mamat ni kaki betina. dulu brand pas sebagai parti ajaran sesat. la mb terengganu dah jadi pengikut dia. mb terengganu tu juga satu spesis dengan dia; taik betina @ seks maniak.

cinabuta said...

aiyaa!betotka ini celita?..wa langsung talak pecaya.ini olang manyak baik maaa..dulu dia ada tuduh itu pas parti sesat ooo..memang dia manyak alim puanya olang..lu olang klu talak pecaya boleh tanya sama itu najib maa..wa belani sumpah punya...

Anonymous said...

Mudahnya menteri2 UMNO ni jd jutawan segera....slumber je bg duit 100k atau 200 k dlm masa sehari,belikan rumah berjuta2....sama mcm Khir Toyo dulu...xsmpai 10 tahun jd MB selangor dh berjuta2 duit diambil....padanlah ramai graduan ijazah xdpt lantikan...hak kami dinafikan tp pak2 menteri dpt duit berjuta2 sdgkn hak rakyat spatutnya dapat,dinafikan...susah nk cari pemimpin yg benar2 JUJUR n Amanah...

Anonymous said...

skrg ni pemandu tu saksi utama, jaga2 jangan disoalsiasat dalam bangunan tinggi, nanti ada kes pulak terjun sendiri......hehe

Anonymous said...

Muke shapiee afdal mcm berok aku tgk..siall...grm siall,rs mcm nk tmbk je..

PTC Tips said...

hehehe....

Kembali ke Laman Utama




Tajuk-tajuk Terbaru di Kelab GB: