19 Okt 2011

Dungun Lagi: 3 Lelaki Dihadapkan Ke Mahkamah Hari Ini Kerana Rogol Pelajar

Tiga lelaki dihadapkan ke Mahkamah Seysen Kuala Terengganu hari ini atas kesalahan merogol seorang remaja perempuan bawah umur di Dungun.

Ketiga-tiga lelaki berkenaan dipercayai merogol secara bergilir-gilir seorang pelajar perempuan sekolah menengah di sebuah rumah kosong di Kampung Alor Mak Bah minggu lepas.

Sebelum kejadian, mangsa, 13 tahun dikatakan keluar rumah kira-kira jam 8.15 malam untuk membeli air minuman dan ubat di sebuah kedai runcit berdekatan rumahnya.

Bagaimanapun, selepas kesucian gadis remaja yang sedang menuntut di tingkatan satu dinodai oleh remaja lelaki bernafsu syaitan berkenaan, mangsa dikatakan ditinggalkan di sebuah pondok di tepi jalan dekat Nibong sebelum ditemui penduduk kampung yang bertindak menghubungi polis bagi memaklumkan penemuan gadis berasal dari Gong Pasir itu.

Berikutan laporan yang diterima di Balai Polis Dungun berkaitan kejadian terbabit, polis melancarkan gerakan memburu suspek disyaki.

Hasilnya, beberapa suspek berusia antara 19 hingga 22 tahun ditahan dalam lima serbuan berasingan di Kampung Alor Mak Bah kerana disyaki terlibat merogol pelajar yang difahamkan bersekolah di Sekolah Menengah Balai Besar itu.


Tiada ulasan: