10 Jul 2011

Waspada: Misi Tawan Selangor, 71,000 Pengundi Baru

Dilaporkan jumlah pertambahan pengundi di Selangor yang dikeluarkan oleh SPR pada suku pertama tahun ini terlalu ramai sehingga 71,000 orang. Pertambahan jumlah pengundi itu melampaui jumlah pendaftaran biasa pengundi baru di Selangor yang paling ramai hanya berjumlah 15,000 orang.

PAS Selangor telah mengemukakan bantahan terhadap peningkatan pengundi yang terlalu ketara itu kepada SPR Selangor di Shah Alam akhir April lalu, namun sehingga kini SPR masih belum diberikan tindakan sewajarnya.

Selangor merupakan negeri termaju di Malaysia dan merupakan tulang belakang perkembangan ekonomi negara. Dalam pilihanraya umum ke 12 yang lepas, Selangor tumbang kepada Pakatan Rakyat (PR) menyebabkan Umno-BN Selangor tidak keruan sehingga terpaksa melantik presiden Umno-BN pusat, Datuk Seri Najib untuk mengetuai Umno-BN Selangor.


Dikhabarkan sebelum ini, Najib bertindak ’membakar’ semangat pemimpin dan ahli Umno-BN Selangor agar berusaha sedaya upaya untuk merampas kembali Selangor daripada PR.

Najib menyebut, Umno-BN perlu guna segala jenis ’senjata’ termasuk guna pengundi luar (rakyat asing) sebagai pemilih untuk rampas negeri Pakatan Rakyat dan kekalkan kuasa sedia ada. Baca di sini.

Tak mustahil, tindakan yang sama turut dilakukan Umno-BN untuk merampas Selangor seperti yang dilakukan Umno di Terengganu dalam usaha merampas Terengganu dari PAS pada PRU Ke-11 tahun 2004 lalu.

Selagi SPR membisu, semakin bertambah keyakinan yang badan pengurus pilihanraya itu berusaha memberi kemenangan mudah kepada Umno-BN dalam pilihanraya akan datang. SPR dilihat terlampau menyebelahi Umno-BN dalam usaha parti pemerintah itu kekal berkuasa.

Itu adalah salah satu dari apa yang ketua regim Umno katakan sebelum ini bahawa Umno akan melakukan apa sahaja demi menawan kembali Selangor.

Bukan Umno kalau tidak menipu dan bukan SPR kalau tidak bersekongkol dengan Umno demi kelangsungan kuasa umno bn. -pakkaramu

Ulasan GB

Kalau tak ada apa-apa masakan tempua bersarang rendah.

Kalau tak kerana sesuatu, masakan mereka takut sangat dengan tuntutan BERSIH.

Kita memohon kepada Allah agar semua pekung-pekung mereka terdedah dan semua perancangan dan penipuan SPR terbongkar dan gagal.

Sama seperti kegagalan mereka untuk tawan Kelantan pada PRU yang lalu yang mana negeri tersebut diselamatkan dengan doa dan airmata TG Nik Abdul Aziz Nik Aziz, MB Kelantan di satu subuh yang hening.

3 ulasan:

farti berkata...

x sabar2 nk tunggu PRU 13

BERITA SENSASI BERSIH 2.0!!:
MODEL TERBARU KERETA VIOS!!
VIDEO PANAS BERSIH 2.0 DIDEDAHKAN!!

Tanpa Nama berkata...

nak kena BERSIH lagi nih???

Tanpa Nama berkata...

di selangor bukan ke ramai indon,bangla,kemboja dan hantu..
kah!kah!kah!