1 Apr 2011

2 Gadis Kongsi Teman Lelaki Dicekup Di Pondok Usang Belakang Semak - [Pembetulan Tajuk]

Keghairahan nafsu dua gadis yang sanggup berkongsi teman lelaki untuk melempiaskan nafsu di sebuah rumah usang tanpa penghuni di sebalik semak pada awal pagi menerima padah apabila mereka dicekup penduduk kampung yang melakukan rondaan mencegah jenayah.

Bagaimanapun lelaki dan dua remaja perempuan itu akhirnya menerima padah apabila mereka dicekup penduduk kampung yang melakukan rondaan mencegah jenayah.

Remaja lelaki terbabit ketika ditahan dipercayai sedang melakukan aksi panas dengan dua remaja perempuan yang hanya berseluar pendek dan berbaju sendat.

Kejadian disedari salah seorang daripada anggota Kawalan Rukun Tetangga (KRT) Rhu Bhatil setelah melihat kelibat seorang lelaki di dalam rumah yang sudah bertahun tidak berpenghuni itu.

Pengerusi KRT Rhu Bhatil, Mat Jenon Abdul Ghani berkata, sebaik mendapat maklumat berkaitan penemuan remaja terbabit, pihaknya mengepung rumah itu dan melakukan serbuan.

Hasil serbuan, mereka menemui dua gadis dalam keadaan pakaian yang menyolok mata berserta seorang lelaki, disyaki teman lelaki salah seorang daripada remaja perempuan terbabit.

Mat Jenon kemudiannya memaklumkan tangkapan itu kepada pihak berkuasa Jabatan Agama Dungun untuk tindakan selanjutnya.

Beliau yang ditemui di lokasi terbabit berkata, kejadian itu amat memalukan pihaknya, apatah lagi salah seorang remaja yang ditahan dalam serbuan terbabit adalah anak kepada salah seorang penduduk di kampung itu.

“Kamu sebagai pemuda di kampung ini sepatutnya sama-sama melakukan rondaan dengan kami untuk mencegah jenayah serta gejala sosial.

“Bagaimanapun tindakan kamu yang membawa anak gadis orang bermalam di rumah usang dengan melakukan perbuatan tidak senonoh ini amat memalukan penduduk kampung,” kata Mat Jenon ketika memberi teguran kepada pasangan terbabit.

Difahamkan, pemuda yang baru berusia 19 itu pernah disiasat polis kerana terlibat dengan kes mencabul kehormatan seorang gadis dan mempunyai rekod penyalahgunaan dadah.

Dua gadis berusia 15 tahun masing-masing berasal dari kampung Tanah Lot dan Gong Pasir itu bersama teman lelakinya difahamkan anak seorang kakitangan di sebuah resort berdekatan kemudiannya diserahkan kepada Penguat Kuasa Syariah untuk tindakan selanjutnya.

Mereka dikenakan tindakan mengikut Seksyen 31(a) dan (b) Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Takzir negeri Terengganu kerana kesalahan khalwat, jika sabit kesalahan boleh dikenakan denda maksimum RM3,000 atau dua tahun penjara atau kedua-duanya sekali.

Dua gadis belasan tahun itu juga turut dikenakan tindakan kerana berpakaian menjolok mata di khalayak awam.

Dirogol secara bergilir-gilir

“Saya hanya bersekolah sampai Tingkatan Satu sahaja. Disebabkan kerap ponteng sekolah, saya kena buang. Sejak itu, saya mula terjebak dengan gejala sosial kerana terpengaruh dengan rakan sebaya,” kata salah seorang gadis yang dicekup penduduk kampung bersama teman lelakinya itu.

Anak kedua daripada sembilan beradik itu mengakui, masalah keluarga menyebabkan dia gagal mengawal emosi sehingga memilih jalan salah termasuk terlibat dengan gejala keruntuhan moral.

Dia mengakui, emosinya semakin tertekan apabila dia menjadi mangsa rogol sekumpulan lelaki dalam satu tragedi hitam ketika umurnya 14 tahun beberapa tahun lalu.

Katanya, akibat kejadian itu, dia berasakan masa depannya gelap, kejahilan dengan ilmu agama pula menyebabkan dia memilih jalan salah sebagai haluan hidupnya.

“Bapa saya sudah meninggal. Ibu pula sibuk mencari rezeki untuk menyara lapan adik yang lain.Dalam keadaan begini saya tiada teman untuk berkongsi masalah.

“Saya mula keluar rumah untuk mencari ketenangan dan berkawan dengan rakan sebaya yang tidak mempunyai matlamat hidup,” luah gadis berasal dari Tanah Lot ini.

Menurut gadis itu, dia bersedia berdepan dengan hukuman termasuk dihantar ke pusat pemulihan akhlak demi memastikan masa depannya tidak terus gelap. -SH

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

"Dua gadis belasan tahun itu juga turut dikenakan tindakan kerana berpakaian menjolok mata di khalayak awam."

berdasarkan kenyataan di atas diharapkan pihak berkuasa melaksanakannya mulai sekarang...dah melampau lampau sikap segelintir rakyat malaysia berpakaian menjolok mata hingga menimbulkan masalah sosial dan melarat larat ke masalah lain...


she

Tanpa Nama berkata...

masalah keluarga punca utama anak2 sekarang liar kerana tidak mendapat perhatian dan didikan dari keluarga,sibuk mencari rezeki...mereka ini perlukan bimbingan dan tunjuk ajar dengan lebih serius lebih2 lagi bab2 agama ni...kita tak boleh nak salahkan kpd satu pihak jer...tengok jer cara hidup sekarang ni dan pengaruh2 luar yang masuk ke negara kita ni.banyak mempengaruhi minda2 anak muda sekarang ni.

Tanpa Nama berkata...

Tingkatkan ilmu agama sebyk mungkin dlm jiwa ank2...insya allah selamat.