6 Feb 2011

19 Kereta Milik Pelanggan Dipecahkan

Angkara khianat, seorang pengusaha bengkel mengalami kerugian besar apabila 19 kereta milik pelanggannya dirosakkan sekumpulan individu yang sering datang ke premisnya untuk mengugut dan mengganggunya.

Gambar: SEDIH... Hassan dan isteri, Nor Jaiton Husin menunjukkan laporan polis bersama beberapa kenderaan yang dipecahkan.

Menurut mangsa, Hassan Sani Abdullah, 45, bengkel membaiki kenderaan miliknya dipecah masuk sekumpulan individu dua hari lalu dan 10 kereta pelanggannya dirosakkan oleh kumpulan berkenaan.

“Saya yang mengetahui perkara itu daripada seorang pelanggan bergegas ke bengkel selepas solat Jumaat dan mendapati 10 kereta dirosakkan serta tompokan darah menitik daripada kereta yang dipecahkan ke sebuah kedai di belakang bengkel saya,” katanya.

Dia berkata, sepasukan polis dan anggota forensik hadir di bengkelnya bagi menjalankan siasatan kelmarin.

“Begitupun, saya tidak berpuas hati kerana individu itu hanya dikaitkan dengan kesalahan ringan.

“Hakikatnya saya, isteri dan anak dalam trauma kerana pernah dipukul sehingga separuh nyawa, diugut bunuh dan diganggu tanpa henti,” katanya.

Hassan berkata, kes terbabit bukan pertama kali berlaku kerana pada 1 Januari 2010, dia diugut seorang penyewa premis di belakang bengkelnya.

“Ketika itu saya memasang tangki air bersama seorang pekerja di tepi bengkel.

Kemudian, individu yang menyewa premis berhampiran berasa tidak puas hati lalu memukul saya.

“Tidak cukup dengan itu, dia turut membawa rakannya seramai 15 orang untuk mencederakan saya. Saya yang cedera di kepala, muka, belakang badan dan tangan akibat ditetak dengan parang, lampu kalimantan, kerusi dan cangkul tidak mampu berbuat apa-apa. Isteri saya yang cuba menenangkan keadaan turut terkena tetakan di tangan kanannya.

“Masih belum berpuas hati, mereka menuju ke bengkel saya dan merosakkan sembilan kereta pelanggan, termasuk memecahkan cermin kereta,” katanya.

Hassan yang membuat beberapa laporan polis di Balai Polis Setapak, Kuala Lumpur sejak kejadian pertama masih ternanti-nanti tindakan susulan pihak berkuasa, namun sehingga kini kes berkenaan masih tergantung.

“Selepas kejadian itu saya beberapa kali diganggu individu sama. Dia datang ke bengkel saya dan membuat kacau, meludah dan memaki hamun saya dan isteri serta mengugut mahu membunuh kami,” katanya.

Berikutan kejadian terbaru kelmarin, Hassan sekali lagi membuat laporan polis dan merayu menjalankan siasatan.

Sementara itu, Ketua Polis Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan mengesahkan pihaknya menerima laporan berhubung kejadian kelmarin.

Menurutnya, polis perlu menjalankan siasatan terperinci kerana ia membabitkan pelbagai perkara yang merumitkan keadaan.

“Kami menjalankan siasatan mengikut prosedur. Buat masa ini seorang lelaki berusia 32 tahun sudah ditangkap dan ditahan reman tiga hari. “Kemungkinan ia antara perbuatan khianat pihak tertentu berikutan salah faham yang berlaku sejak setahun lalu,” katanya. -hm

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Samseng macam nih memang amat diperlukan oleh PDRM. Lebih ramai lebih meriah. Selain mendapat pendapatan sampingan dari mereka, boleh diajar naik kuda dan unta apabila tiba pilihanraya.

Hanya sorang jer kena tangkap?

Wak Parjoe berkata...

Kamon pak polisi, kalau udah diganggu sejak januari 2010 dan udah dilaporkan ke polisi KOK MASIH BELUM SELESAI..... sekarang udah 2011 deh..

Tanpa Nama berkata...

Kalau AJK UMNO buat aduan, dah mengeletar...cepat-cepat suruh org bawahannya buat tindakan. Itu baru AJK UMNO...kalau pemimpin UMNO plak buat aduan....terkencing...terberak dibuatnya???

Tanpa Nama berkata...

bagus juga hantar kuda dan unta....kah kah