8 Dis 2010

Senibina Putrajaya Berkonsepkan Freemason?

Senibina Freemason Di Malaysia.

Kalau kita melihat senibina tempat-tempat menarik di Malaysia ini, sebenarnya ada sesuatu yang terselindung. Kepada yang tidak meminati ataupun percaya kepada teori Konspirasi Freemason, maka abaikanlah gambar-gambar di bawah ini tanpa perlu membuang masa anda yang berharga itu.


Semenjak Google Earth berada di alam siber beberapa tahun lalu, pelbagai penemuan yang memeranjatkan dijumpai. Di Malaysia khususnya, kita pernah dikejutkan dengan penemuan satu tanda salib yang besar berada di atas bumbung bangunan perpustakaan Kolej Universiti Sains dan Teknologi Malaysia (KUSTEM) di Terengganu.

Siapakah arkitek yang merekabentuk bangunan tersebut dan apakah tujuannya, belum terjawab sehingga kini.


Kolej Universiti Sains dan Teknologi Malaysia (KUSTEM), Terengganu..





Pada ketika ini, bangunan ini telah dikaburkan jika dilihat melalui Google Maps. Mungkin kerana sudah terkantoi.

Bukti: http://wikimapia.org/1620361/Kustem-Cross


Kini kita beralih untuk melihat senibina yang benar-benar mengejutkan umat Islam di negara ini. Senibina Freemason yang ditemui melalui Google Earth terhadap pusat pemerintahan negara, Putrajaya.

Putrajaya



Vatican City & Putrajaya (perhatikan simbol mata)

Lagi gambar..



Di Alamanda, Putrajaya.





Presint 5, Putrajaya.



Yang ini jelas "mata"nya



Ok kita beralih kepada Obelisk pula.

Mengapakah Obelisk (Tiang) dibina sebagai mercu tanda? Apakah mercu tanda senibina Islam? Adakah tiang?




Jika kita masih buta dan sentiasa menidakkan tentang semua ini, segala jenis cerita sudah dikeluarkan. Tinggal kita nak tonton sahaja. Tontonlah The Arrival dengan hati dan minda yang sedikit menerima.

Sama-sama kita mencari kebenaran di muka bumi Allah ini. InsyaAllah.

Source: Facebook | Mass edited by Oh! Tidak



SURATAN ATAU KEBETULAN?

Berita Berkaitan:

Iran Terkejut Lambang Zionis Di Atas Bumbung Iran Air

19 ulasan:

mamat berkata...

Kata 'kereta mayat' The Arrival tu mengarut. The Arrival tu sendiri dicipta untuk menipu orang yang suka fikir teori bukan-bukan.

keretamayat.blogspot.com


Apa komen Encik GB ?

Tanpa Nama berkata...

Kontraktor tidak kira semuanya tu asal dapat wang dah, mungkin itulah agaknya.

Tanpa Nama berkata...

ada lagi satu - di hadapan kementerian pertahanan, jln padang tembak kl.

siapa menmteri pertahanan ketika itu?

bunbinban berkata...

emmmmm..teringin nak tau sape di kalangan menteri, korporat, pemimpin, VVIP yg jadi ahli freemasion ni. mesti adakan?. gambar di atas jelas kewujudan jaringan freemasion di Malaysia. Mansion di Johor sudah jelas tapi di lain tempat?

Zeddy berkata...

Just nak share. Pernah jalan-jalan kat Sunway Pyramid? Interiornya jelas dan nyata dari arkitektur Free Mason.

Ce'gu JAERA berkata...

izinkan saya share info ini ya

Unknown berkata...

tiang tu x silap saya dr ciri binaan kuil zaman firaun.

aried berkata...

assalamualaikum... izinkan aried kongsi ilmu ini... buat tatapan blog aried... aried akan linkkan kembali ke sini. terima kasih...

Cahaya Hidupku berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Cahaya Hidupku berkata...

tq..info y bguna..2 mamat, blog "kereta mayat" 2 Hamka komen ikut suka dia jer.. tgk dulu "THE ARRIVAL", kalau ikut bahasa melayu awk taip kt youtube 2 "SATU KEDATANGAN"..awk tgk video ni hngga ke episod 52.. awk bandingankan apa y blog "kereta mayat" komen 2 btl ke salah? pastinya dia salah.. setiap video "The Arrival" di selitkan hadis2.. Jd tgk r, pastinya awk akan sedar n insaf bila tgk video 2..tgk dulu br tau kebenarannya, jgn jd sprti "kereta mayat" y komen ikut suka..xbaik komen mcm 2..

.::: mr IQ :::. berkata...

sudah dgn cacamarba ini, Apa yg ada di Arrival, tu hanya sebuah andaian.

Tidak ada dalil dan tidak ada hadis mengenai itu. Bangunan2 yg nak memanggil dajjal keluar... huh? tidak ada dalil.

Kita ni suka sangat menerima sesuatu yg tidak pasti.

Masalah umat islam yg berlaku kini bukan lah kerana simbol dan bangunan freemason tersebut.
Ini kerana diri sendiri yg lemah pegangan islam, kemudian suka sangat menerima sesuatu yg diada-adakan.

(sekadar perkongsian dari hamba yg hina)
jom baca link dibawah utk lebih faham apa yg cuba sy sampaikan.

http://me.leokid.my/berdakwah-dengan-perspektif-yang-betul

http://ms.langitilahi.com/perkongsian-illuminati-freemason-paranoid/

(semoga diberikan kefahaman) :)

egy berkata...

egy

Interior dan exterior bangunan yang bercirikan, berspesifikasi atau ajaran rahsia masonry adalah untuk mewujudkan satu keadaan yang mana ianya adalah platfrom untuk penyembahan...selain bertujuan untuk menarik minat manusia agar terpesona dan juga menjadikan ia tempat kunjungan utama..mana lagi kalau bukan shopping complex...ramai manusia berkunjung ke tempat itu setiap minggu berbanding ke rumah ibadat...selain itu ia berkait rapat dengan sistem tenaga ion cas -ve atau +ve yang mereka percaya amat penting dalam penyembahan kepada dewa mereka iaitu dajjal...kadang kala ia sukar diterima akal akan tetapi kita percaya akan kebaikan solat, rapatkan saf,bentuk kubah, tawaf kaabah..dan sebagainya....mereka juga (golongan mason) mempunyai rahsia dan kepercayaan berdasarkan ilmu kuno yahudi yang inginkan mereka melaksanakannya.dalam rancangan untuk menguasai dunia....Sebaik perancang adalah Allah SWT..Wallahuallam..

Tanpa Nama berkata...

korang tau tak yg negara malaysia ni pun tertubuh atas dasar penjanjian dgn freemason??tntu korg tahu bagaimana negara kita mendapat kemerdekaan kan??tunku abdul rahman pergi berunding je trus dapat kemerdekaan..ingt senang ke nk merdeka dr british kalau kemerdekaan tanah melayu tu xde pekdah bg british?? .sebenarnya terdapat beberapa syarat yang harus dipersetujui oleh tunku sebelum malaysia diberi kemerdekaan oleh british..ingt x sape yg tulis perlembagaan malaysia??penulisnya diketuai oleh lord reid..pegawai tinggi tadbir dalam kerajaan british..british a.k.a england ni pulak mmg sudah lama menjadi tapak anggota freemason setelah melarikan diri dari baitulmaqdis akibat serangan balas tentera islam dalam perang salib..so tanah melayu ni boleh diberi kemerdekaan dengan syarat perlembagaan tanah melayu ni ditulis oleh org british supaya kerja2 freemason ini trus bergerak..dlm perlembagaan parti umno pon da jelas iaitu mendokong visi dan misi lord reid dan al quran hanyalah lambang kepada malaysia sebagai negara islam..nama MALAYSIA sebenarnya dah wujud pada tahun 1937 lg..tp masa tu bru berada dlm kertas krja perncngn british yg dilakukn oleh para siswazah di universiti oxford klu x silap aku..sedangkan nama malaysia ni diguna selepas kemasukan sabah dan s'wak pada 1963..try buat research lg lam internet..korg akan jumpe mende2 yg lgsg korang xtrfikir sebelum ni pasal freemason nih..senang cakap dalam dunia ni kat mana british penah jejak kaki..mmg konfem ada ahli freemason kat situ..even di negara2 islam skalipun..

Tanpa Nama berkata...

kalau org kata kat malaysia ada yahudi aku x heran pon..yahudi dah masuk sini zaman british ag..dan fremason pulak merata kat malaysia nih..kalau korg nk kenal senang je..contohnya kelab2 atau persatuan2 tertentu yg sgt berahsia tentang latar belakang penubuhannya..mcm LION'S CLUB..ROTARY CLUB..diorng ni xnmpk sngt ciri - ciri freemason sbb ia dterap msuk oleh british..dimana freemason di england adlah sudah lama dan mereka telah mengubahsuai simbol2 mereka sbb nk smbunyi dr pihak gereja yg melabel mereka sbg pengamal ajaran sesat..kelab mcm lion's dan rotary ni bukan parti politik tapi mmg ada ahli politik yang menjadi ahlinya..kelab ni jugak bukan pertubuhan amal kebajikan..tp mereka memang bnyk menderma dan melakukan kerja2 amal..

.::: mr IQ :::. berkata...

to Anynomous~~~~~~~
ye lah... semua nya mahu dirujuk dari syeikh Gooogle... cukup2 lah dgn Freemason yg tak membawa anda kemana2..

pergi la belajar agama, dan berdakwah kat org Malaysia ni...

Tanpa Nama berkata...

to mr IQ...org yg syg agama islam la amik kisah mende2 mcm ni.. diorg ni pmbunuh akidah dlm snyp..bljr agama nk kuatkn benteng akidah..tp kne tahu la bnjir nk dtg dr mana...x gtu mr IQ???

.::: mr IQ :::. berkata...

to~ akak anon diatas~
mmg la kena tau banjir dtg dari mana.. simple aja, 'banjir' tu datang kerana masyarakat tak ada kefahaman Islam, tidak mengamalkan Islam... kan mudah gitu.. seboleh2 nak kait semua benda ngan Freemason, yg entah tahu betul atau tidak... kamu tidak tahu arkiteknya tu buat begitu..

aku amik jurusan architecture dan aku tahu kenapa.. tp org yg tak tahu kena mengena dgn architecture, menulis seakan2 tahu segala perancangan.. pfftttt...

Tanpa Nama berkata...

oh mr iq....dah kalau ade kene mengene ngan architechture..apehal sampai bleh ade ciri2 rekaan freemason??ce citer sket knape prlu ade ciri2 msonry???

Tanpa Nama berkata...

kuat kan iman kita untuk menghadapi dunia dan akhirat itu lah kunci utk syaitan yang direjam yg menyesat kn manusia kita x blh buat apa apa ttg ini,percaya lh allah swt ada rancangan nya sdiri. mari kita sama sama jgn buang masa melihat benda yang kita x pasti boleh buat apa apa pun.mungkn semua ini dibina atas suratan takdir ilahi kita cuma perlu redha atas apa sahaja yg bakal terjadi,ingat lh walau sepintar mana dajjal itu ia akan kecil seperti semut jika iman kita sebesar langit dan bumi