18 Dis 2010

Amerika Bakal Ada Presiden Gay

AS bakal ada presiden gay

Gambar: JIMMY CARTER

WASHINGTON - Bekas Presiden Amerika Syarikat (AS) ke-39, Jimmy Carter percaya bahawa negara itu bakal mempunyai seorang presiden homoseks pada masa hadapan, lapor sebuah akhbar semalam.

Beliau dalam sebuah wawancara bersama laman web Big Think memberitahu bahawa seluruh penduduk AS kini bersedia untuk memilih seorang presiden gay.

"Saya tidak pasti mengenai pilihan raya yang akan datang (pengundi memilih seorang presiden gay)," katanya.

"Namun, saya fikir dalam waktu terdekat kerana kita mula menyedari bahawa homoseksual adalah sama seperti berdepan dengan hal berkaitan kaum," tambahnya.

Menurutnya, penduduk negara ini sudah menyesuaikan diri untuk menerima seorang presiden yang mungkin wanita.

Beliau berkata, apa yang jelas, penduduk AS kini sudah menerima seorang presiden berkulit hitam dan mungkin seorang gay pada masa depan. Carter telah menjadi presiden dari tahun 1977 hingga 1981.

Barack Obama merupakan Presiden AS kulit hitam yang pertama di AS dan negara itu turut mempunyai seorang presiden yang berstatus bujang iaitu James Buchanan yang memerintah dari 1857 hingga 1861. - Agensi

3 ulasan:

kerispuaka berkata...

itu cerita di Amerika...di Malaysia ada Perdana Menteri takut bini...

Tanpa Nama berkata...

Allah s.w.t. yang maha esa itu adalah satu-satunya Tuhan yang mempunyai syariat/peraturan terhadap manusia. Syariat Nya itulah yang memandu kehidupan manusia sejagat kekal dalam kemanusiannya seperti mana asal manusia itu Allah wujudkan.

Permulaan alam semesta ini, sama ada yang sampai pengetahuan kita kepada nya atau tidak, bermula daripada penciptaan Allah Taala akan 'Nur' Muhammad. Kerana makhluk 'Nur Muhammad' itulah Allah Taala ciptakan makhluk-makhluk Nya yang lain.

Apabila seseorang atau sesuatu kaum itu mengambil selain syariat daripada Allah Taala yang telah disempurnakan Nya melalui perutusan Nabi Muhammad s.a.w, atau terseleweng atau menyeleweng atau diselewengkan, maka taraf manusia dan kemanusiaannya samalah macam haiwan melata yang tidak berakal itu, walaupun jasad mereka masih berbentuk manusia.

Kemajuan yang tidak bertunjangkan iman dan syariat daripada Allah Taala yang disempurnakan melalui Nabi Muhammad s.a.w. itu pasti akan menjadikan amerika itu umpama savana di afrika.

Tanpa Nama berkata...

Pasal itulah kita hantar peraba punggung kepada mereka!