14 Nov 2010

Aksi Panas Dalam Kereta Di Pantai Sri Tujoh Dan Pantai Geting

Banteras aksi panas di pantai

TUMPAT - Pasangan kekasih yang tidak segan silu melakukan ‘aksi tidak senonoh’ di kawasan Pantai Sri Tujoh dan Pantai Geting, menjadikan kawasan tersebut tumpuan Pejabat Agama Jajahan Tumpat untuk melakukan operasi tangkapan pasangan berkhalwat.

Penolong Pegawai Penguat Kuasa Agama, Kamarudin Osman berkata, dari Januari hingga Oktober tahun ini, sebanyak 55 kes tangkapan khalwat dan kelakuan tidak sopan berlaku di kawasan tersebut.

Menurutnya, kedua-dua kawasan berkenaan merupakan kawasan panas bagi Penguat Kuasa Agama Tumpat dan Skuad Amru berdasarkan statistik tangkapan khalwat tahun ini yang agak tinggi di kawasan itu.

“Kita dibantu Skuad Amru Masjid As-Somadi Geting yang mempunyai kuasa menangkap pasangan berkhalwat di sekitar Pantai Sri Tujoh dan Pantai Geting.

“Mereka melakukan rondaan secara bergilir-gilir setiap masa terutama di sekitar Pulau Tengkorak yang menjadi kegemaran pasangan kekasih kerana kawasannya agak terlindung dengan pokok ru” katanya.

Menurutnya, pada 10 November lalu, satu tangkapan dilakukan ke atas pasangan yang berdua-duaan di dalam sebuah kereta di Pantai Geting.

"Lelaki tersebut berusia 47 tahun, berstatus suami orang dengan enam anak manakala wanita terbabit, isteri orang, berusia 45 tahun juga mempunyai enam anak ditangkap kira-kira jam 1.30 tengah hari di kawasan pantai tersebut.

“Ketika serbuan, mereka berdua-duan di dalam kereta di tempat duduk masing-masing dengan kusyen kereta direbahkan.

“Setelah disoal siasat, mereka bukan muhrim dan didakwa di bawah Seksyen 5 (1) Enakmen Kanun Jenayah Syariah 2/85 Negeri Kelantan.

2 ulasan:

hero tua berkata...

dulu muda-muda berlagak tunjuk alim.. dah tu, dah beranak pinak, dah nak mampuih baru nak menggatai.. elok rejam dgn batu ja sampai mati

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kpd pencegah maksiat, jangan bagi can kepada mereka yang berkhalwat.