18 Nov 2009

Era Najib Altantuya : Gaddafi Berdakwah Kepada 200 Wanita Itali

Pada hari Sabtu lalu dua-ratus wanita yang suka pesta, diundang untuk hadir dalam acara mewah yang berlansung di Rom.

Tentunya wanita-wanita muda belia itu menduga akan ada acara makanan ringan dengan ragam minuman. Ternyata tidak begitu, para wanita cantik itu dianjurkan untuk masuk Islam.

Proses pemilihan itu cukup ketat. Gadis-gadis itu syaratnya harus cantik, berusia antara 18 sampai 35 tahun dan setidaknya memiliki tinggi badan 170cm.

Peraturan pakaian mereka pun sangat ketat, yang dadanya terbuka jauh ke bawah dan miniskirt, pasti tidak akan boleh ikut serta.

Kedua-ratus wanita muda itu datang bersama. Mereka dibawa dengan sejumlah bas ke kawasan perumahan mewah di ibukota Itali. Semua yang datang melaui kamera keselamatan yang dipantau di layar monitor di ruang menyambut tetamu.

Setelah itu para perempuan itu dibiarkan menunggu. Sebahagian mereka mengeluh, kerana tidak melihat sebarang air minum yang disediakan.

Yang misteri adalah siapa gerangan yang melaksanakan pesta, satu jam kemudian, jatidiri tuan rumah mereka akhirnya terungkap, yaitu pemimpin Libya, Muammar Gaddafi, yang terbang ke Rom untuk menghadiri sidang kemuncak makanan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) di Rom.

Gaddafi kemudian menyampaikan ceramah tentang Islam. berusaha keras meyakinkan para tamunya bahawa Islam tidak meremehkan kaum wanita seperti disangkakan banyak orang.

Ia kemudian mengajurkan agar mereka menjadi Muslimah. Sekitar dua jam berikutnya, para wanita tersebut pergi sambil memendam rasa hairan.

Namun, mereka masing-masing dihadiahkan 50 euro (RM302) dan senaskah al-Qur'an.



Tiada ulasan: