17 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Saksi Kes Linggam diugut, bimbang dibunuh!.

Majlis Peguam menyatakan rasa terkejut di atas keengganan saki-saksi penting kes Linggam dari memberi keterangan dalam tribunal disiplin Majlis Peguam berikutan pelbagai ancaman dan ugutan yang mereka terima. Majlis Peguam turut memahami kebimbangan mereka yang khuatir dibunuh atau dicampak dari bangunan. Mari kita lihat isu-isu pembunuhan yang berlaku sejak kebelakangan ini sejak UMNO terdesak:

"Malay Mail 14 Ogos, 2009
by Masami Mustaza

Trio have second thoughts about testifying at Bar Council hearing

THREE key witnesses in the Datuk V.K. Lingam video clip case have been receiving threats via text messages.

The witnesses fear for their lives and it has caused them to have reservations about testifying at the Bar Council's disciplinary hearing against the lawyer.

Of the three, only Kelana Jaya Member of Parliament Gwo-Burne Loh and Lingam's former secretary G. Jayanti had allegedly received the text messages at 12.25am on Aug 9 while V.K. Thirunama, Lingam's brother, was also named in the text messages."



1. Isu Pembunuhan Altantuya

hukuman mati ke atas 2 tertuduh yang tidak mempunyai motif membunuh Altantuya cukup pelik. Kenyataan akhbar oleh Razak Baginda bahawa Najibh tidak terlibat sebaik sahaja mahkamah melepaskan Razak (tanpa perlu membela diri) menambah keajaiban kes ini.

2. Teoh mati

Kematian misteri Teoh ini menimbulkan seribu satu tandatanya berhubung peranan SPRM dan UMNO dalam kematiannya.

3. Ong Tee Kiat diancam bunuh

Ong mengatakan wujud ancaman bunuh dari kepimpinan tertinggi BN. Ong ketua MCA. LOgiknya, kalau lebih tinggi dari Ong tentulah Najib atau konco-konconya..

4. Anwar pun nak dibunuh

Anwar dilabel sebagai pengkhianat. KJ dulu pun dah memprovok ahli UMNO apabila mengatakan Anwar pengkhianat lalu bertanya kepada ahli-ahli UMNO: "apa hukuman untuk pengkhianat?". Ini disahut dengan jeritan "BUNUH!" oleh ahli-ahli UMNO. POlis pun tiba-tiba jadi kecut perut dan tak berani bertindak ke atas KJ pasal dia orang besar, orang kerajaan..

5. Tok Guru nak dipenjara

Pemuda UMNO Kelantan berusaha memenjarakan tok guru dengan membuat pelbagai laporan polis palsu ke atas Tok Guru dan pelbagai kenyataan Tok Guru diputar belit oleh media.

kepada Pakatan, ambillah langkah berjaga-jaga. Orang gila UMNO ni macam macam kezaliman nak dibuatnya.. -dewa

Tiada ulasan: