17 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Dr Khairul Akui Teorinya Tidak Berfakta (updated)

Ahli Pathologi yang mengketengahkan teori bahawa Teoh Beng Hock membunuh minggu lepas mengakui hari ini di dalam mahkamah di hadapan koroner bahawa beliau tidak menemui sebarang fakta untuk menyokong teorinya itu.

Dr Khairul Aznam Ibrahim dari Tengku Ampuan Rahimah (HTAR) di Klang memberitahu inkues terhadap kematian Teoh Beng Hock yang dia tahu pemuda yang berumur 30an itu telah mendaftar untuk melansungkan perkahwinan pada hari dia ditemui mati di tingkat 5 Plaza Masalam, sembilan tingkat di bawah pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Pakar Pathologi itu juga telah menemuduga abang, adik perempuan dan Teoh pada hari yang sama.

Namun beliau tidak memperolehi latarbelakang psikologi untuk menyatakan si mati mempunyai kecenderungan membunuh diri atau penyalahgunaan apa-apa bahan.

Khairul menyatakan fakta-fakta menunjukkan Teoh tidak mempunyai kecenderungan membunuh diri.

Abang Teoh menyatakan si mati adalah seorang yang "terbuka dan peramah" tambah Khairul lagi.

Tetapi Khairul akui, setelah digerudi hebat oleh Gobind Singh Deo, peguam untuk keluarga Teo, dia tidak menyiasar sesesiapa pun dari pegawai siasatan SPRM untuk menyemak kemungkinan ada berlakunya motif pembunuhan, sekalipun mengetahui setiausaha politik exco Ean Yong Hian Wah telah melalui interrogasi sebelum dia mati.

“Itu tugas polis. Bukan saya,” Khairul menjawab.

Semasa inkues disambung semula, Dr Khairul setuju pendapat peguam Malik Imtiaz bahawa keretakan kepala Teoh kemungkinan disebabkan beliau telah dipukul sebelum jatuh.

Mahkamah juga diberitahu dubur Teoh tercedera.


1 ulasan:

tok iskandar berkata...

Heboh seMalaya MP Padang Serai,Gopala patah tangan kiri angkara keganasan polis yang dilihat oleh ramai orang sudah berperanan seperti pemuda tahan lasak umno.dalam blog sudah ada yang menceritakannya.

Sudah sampai masa dan ketikanya kita warga Malaysia mula menyaman polis-polis yang bertindak seperti pemuda tahan lasak umno ini.Kumpulkan bukti dan segala mak nenek yang ada dan kita saman mereka.

Budak bawah umur yang kena tahan dalam lokap yang sama dengan orang dewasa dan digari ketika menyertai demo anti ISA juga boleh menyaman polis dan FRU.Biar lepas ni mereka serik nak belasah orang awam