17 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Khairy Cuba Alih Isu Dengan Bangkitkan Pengundi Hantu

Setelah terpukul dengan calon bermasalah, Rohaizat Othman yang dikatakan telah dibatalkan lesen guaman sivilnya, UMNO BN hari ini mengambil jalan lain untuk menyelamatkan diri.

Kini Pergerakan Pemuda Umno mendakwa terdapat pengundi hantu bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir pada 25 Ogos ini, kata Ketuanya Khairy Jamaluddin.

Beliau berkata ini berdasarkan laporan terdapat pengundi luar yang didaftarkan sebagai pemilih di kawasan itu.

"Kita dapati beberapa orang Melayu didaftarkan di rumah yang dihuni oleh orang Cina dan ada juga pengundi Cina didaftarkan alamatnya di rumah orang Melayu," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Pemuda Umno di sini, hari ini.

Khairy berkata sejak pilihan raya umum lepas terdapat kira-kira 1,000 pengundi didaftarkan di Permatang Pasir dan trend itu adalah tidak normal kerana jumlahnya terlalu besar.

Tindakan Khairy itu dilihat hanya untuk mengalih pandangan masyrakat terhadap isu calon UMNO BN yang kini telah menjadi pertikaian ahli-ahli UMNO sendiri di Permatang Pasir yang menurut mereka UMNO BN telah tersilap di dalam memilih calon untuk pilihanraya kecil N11 Permatang Pasir.

Tiada ulasan: