25 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : LIVE PERMATANG PASIR (updated)

Sambungan Lintas lansung.
5.00 petang : Pengundian TAMAT jam 5.00 ptg. Kiraan undi bermula sebentar lagi.

4.30 petang : "Polling agent" dan "Counting agent" mula masuk ke dalam pusat mengundi kira-kira bermula jam 4 petang tadi

Calon PAS kini berada di SK Permatang Pauh

Suasana di sekitar pusat mengundi semakin susut. Para petugas yang keletihan sudah ramai yang balik.

4.18 ptg : Banyak pihak tertanya-tanya dan kesal dengan tindakan Ketua Menteri Pulau Pinang tidak mengisytiharkan cuti umum untuk membolehkan rakyat keluar mengundi. Ini sekaligus membolehkan BN menggunakan peluang untuk menghantar pengundi-pengundi hantu di saat akhir bagi merealisasikan angka SPR yang mensasarkan 80%. Lim Guan Eng sepatutnya mencontohi tindakan TG Nik Aziz di manek Urai. Tanpa tindakan sedemikian, PAS mungkin telah tewas di MU.

4.16 ptg : Setakat jam 4 petang SPR mengumumkan peratus keluar mengundi 70.5 % bersamaan 14 300 pengundi

4.00 ptg : Lamanweb prkn11 melaporkan daripada jam 4 hingga 5 petang ini, Semua petugas-petugas diminta membuat semakan terakhir tugas-tugas keselamatan, pengangkutan dan pihak UPU diminta mengawasi sesuatu yang pelik kemungkinan akan dilakukan oleh Barisan Nasional.

3.50 ptg Sehingga jam 3 petang tadi, sebanyak 65 peratus bersamaan 13,172 pengundi telah keluar membuang undi mereka di 39 saluran membuang undi di 8 pusat pengundian yang dibuka seawal jam 8 pagi tadi.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) mensasarkan peningkatan 5 peratus pengundi yang keluar mengundi dalam masa 2 jam yang bakal menjadikan jumlah peratusan pengundi meningkat kepada 70 peratus.

Sebanyak 20,290 pengundi berdaftar layak membuang undi pada pilihanraya kecil N11 DUN Permatang Pasir kali ini.



dikemaskinikan selalu




Laporan sebelum ini

Tiada ulasan: