25 Jun 2009

Isu Manek Urai : Aduan Polis Pemuda UMNO Buka Pekung Sendiri

Banyak pihak hari ini menyifatkan aduan polis yang dibuat oleh Pemuda Umno Kelantan berhubung satu kenyataan Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang menyamakan Umno dengan ajaran sesat dan juga komunis sebagai tindakan yang mendedahkan pekung UMNO sendiri.

Malaysiakini yang memetik laporan Bernama menyatakan kenyataan Nik Aziz, yang juga mursyidul am PAS, didakwa berbaur hasutan dan boleh mewujudkan ketegangan dalam kalangan rakyat, lapor Bernama.

Aduan itu dibuat oleh ketua Pemuda, Anuar Safian, di balai polis Kota Bharu pada 10.30 pagi tadi dengan diiringi kira-kira 100 anggota pergerakan itu (angka sebenar mengikut seorang sahabat yang kebetulan lalu hanyalah disekitar 20-30 orang) yang membawa beberapa sepanduk mengecam tindakan PAS bekerjasama dengan DAP dan PKR.

Di dalam membuat aduan berkenaan Pemuda UMNO tidak menyedari bahawa merekalah yang perlu ditahan dan didakwa kerana membawa sepanduk yang menimbulkan dan menyemarakkan api perkauman di kalangan rakyat.

Mereka ingin sangat mengetahui "berapa ramaikah yang telah dibunuh dan diperkosa oleh Umno sejak penubuhannya" yang mudah sahaja bagi PAS membuktikannya dengan apa yang mereka pemuda-pemuda UMNO Kelantan telah lupa mengenai peristiwa pembunuhan beramai-ramai di Memali pada 19 November 1985 oleh Kerajaan UMNO Barisan Nasional dengan menggunakan 4,000 tentera bersenjata menyerang dan membunuh Ustaz Ibrahim Libya di rumahnya, di Kampung Memali Mukim Siong Baling Kedah. Seramai 14 ahli dan penyokong PAS syahid, 8 cedera parah parah dan 161 termasuk kanak-kanak ditahan.

Sebelum itu, pada 18 Januari 1985 tercetus pula apa yang disebut ‘Peristiwa Berdarah Lubuk Merbau’ sehari sebelum pembuangan undi pilihan raya kecil Parlimen Padang Terap. Dikatakan di mana lebih 200 ahli UMNO menyerang pekerja pilihan raya PAS di Felda Lubuk Merbau, menyebabkan 7 cedera parah, dan seorang bernama Osman Talib meninggal dunia, esok harinya.

Dan mengenai persoalan Umno disamakan dengan ajaran sesat Ayah Pin, Ketua Pemuda itu bertanya berapa ramaikah yang telah disesatkan oleh Umno.

Untuk menjawabnya kita nyatakan kalau ingin dibuktikan penghinaan dan penolakan UMNO terhadap Islam necaya blog ini terlalu sempit ruangnya untuk disenaraikan semua kisah pencabulan UMNO terhadap Islam dulu, kini dan selamanya.

Namun yang di bawah ini memadai:





9 ulasan:

terabyte cc ent. berkata...

fakta yg dikemukakan penulis menunjukkan penulis cetek akal...

bg hujah yg pertama: sy minta penulis kaji sedalamnya ttg situasi negara ini. kita mempunyai berbagai kaum. apakah jika kita melaksanakan hukum hudud bangsa lain sanggup menerima??? atau apakah jika ia hanya dilaksanakan tidak akan wujud cakap2 belakang yg mengatakan undang2 tidak adil. cth... jika islam mencuri dipotong tgn. tapi kalu bukan islam hanya dipenjara... dan apabila bebas masih hidup dgn sempurna,,, dalam hadis pun ada mengatakan hukum ALLAH dijalankan mengikut kesesuaian zaman dan ketamadunan. apakah yg hukum yglain2 bukan dtg dari ALLAH??? datang dari siapa. walaupun manusia membuatnya ia tetap dtg dari ALLAH kerana jika ALLAH tidak memberikan ilham dan petunjuk maka tidak akan terjelma idea dan pemikiran tersebut.

hujah yg kedua:
poster diatas adakah sahih dibuktikan datang dari UMNO??? apakah bukti yg petugas UMNO atau DSN sendiri dtg menapalnya. dalam Al-quran ada menyebutkan supaya kita tidak berburuk sangka selagi kesalahan itu tidak dibuktikan. malahan di kalangan UMNO sendiri tidak menyabitkan kesalahan liwat keatas ANWAR selagi mahkamah belum memutuskan. pernah dengar DSN gelar anwar peliwat???

hujah yang ketiga:
UMNO dikatakan sesat seperti ayah Pin... tapi sedarkah PAS jugak sesat???
fatwa pengkafiran UMNO, ALLAH itu mencarut dan byk lagi apakah itu tidak sesat??? ALLAH tidak mencarut, ALLAH hanya melaknati seseorg. apa taraf kita untuk disamakan dgn MAHA PENCIPTA???
dulu PAS katakan kerjasama dgn kafir itu haram, kenapa hari ini PAS bekerjasama dgn DAP??? apakah DAP itu 'islamik' atau sudah di islamkan oleh ulamak totok pas??? sedangkan kita sedar niat dan plan DAP ingin mewujudkan sebuah lagi singapura. karpal singh pernah kata,,, nak wujudkan negara islam kena langkah mayat dia dulu... so??? adakah itu jalan yg baik utk berkawan dgn DAP??

hujah keempat:
betapa sesatnya PAS, sembahyang dua imam, menggunakan khutbah jumaat yg sepatutnya untuk menyatupadukan umat sebagai agen pemecahbelahan umat, membezakan kematian org PAS dgn UMNO, membezakan kenduri kendara, mengkafirkan UMNO, undi PAS masuk syurga, fatwa2 plik, dan byk lagi. apakah tidak cukup sesat lagi???

kadang2 pantun ini sesuai untuk golongan seperti saudara...

paku dulang, paku sepih,
mengata org, dia yg lebih...

renung2kanlah.

yas_porter2003@yahoo.com
bekas penyokong PR.(ngoknya aku time tu...)

Tanpa Nama berkata...

Sebenranya yang komunis dan mengamalkan ajaran sesat adalah PAS ,dan ketuanya Nik Aziz.Dia patut ditahan bawah ISA seumur hidup!!

Pemburu Syahid berkata...

Salam.....

Walaupun hujahan penulis agak longgar namun itu adalah fakta jelas walaupun memerlukan penjelasan yang lebih terperinci.

Kepada Sdra Terabyte cc ent., hujah anda langsung tidak matang. Malah, amat bercelaru dan cakap ikut sedap mulut sahaja.

Lain kali, fahami isu dahulu sebelum membentang hujah. Bukan apa, takut jadi macam Saiful pula nanti. Menjerit jerit dirinya diliwat tetapi..........

Apa motif anda menyebutkan anda bekas penyokong PR? Untuk menunjukkan PR semakin kekuarangan sokongan atau ingin menunjukkan anda syok sendiri?

PR memang tidak memerlukan sokongan ahli yang ikut ikutan seperti Sdra Terabyte cc ent.

Jika dulu Sdra Terabyte cc ent kata dirinya bongok, maka sekarang sedarlah wahai Sdra Terabyte cc ent bahawa kebongokan anda semakin bertambah dan semakin kronik kerana anda telah kembali menghuni tong najis yang pernah anda kencing dan berak dulu

www.saynotomunafiqeen.blogspot.com

sapien berkata...

terabytecc ni nampaknya mangkuk ayun orang umno yang tak baca atau tak ambil peduli sejarah. Ni nak tanya sikit tau ka tentang umno busuk ni. kalau tak tau cerita jangan nak sokong melulu. lagi satu nak tanya CC tu ada lesen ka. Software yang kat dalam komputer tu original ka pirate punya. Ni saya nak antak orang pi check ni. banyak reward yang dapat nanti.

Tanpa Nama berkata...

ni utk terabyte..kalau dulu ngok...loni berngok ngok...tgk tulisan pun dah tau budak berhingus lagi...
ni ialah terabyte...hehe
seorg yg keras kepala, degil, terburu-buru dan baran. tapi aku sygkan family dan kwn2 aku. cita2 aku nak jadi seorg yg dipandang tinggi oleh masyarakat.

oo patutlah sokong umno..nak dipandang tinggi oleh masyarakat konon..pui

Tanpa Nama berkata...

UMNO dikatakan penjuang Melayu konon nya tapi habis harta melayu dijuar janji dapat untung, berebut sama sendiri.

Tanpa Nama berkata...

hoi yas_poster2003 sebernarnya ko tu yang sesat bercakap mcm org xde otak. tu la jadinya jadikan tv3suku dan utusan sebagai quran dan hadis ko.. ape yang ko cakap tu dah keluar kat media pngampu unmo/bn..

Tanpa Nama berkata...

terra (tapi tak terra bahkan ngok),

Hukum hudud adalah hukum dari Allah juga. Sama mcm hukum solat, puasa, zakat.
Nak amal solat, puasa, zakat nak kena tengok negara berbilang kaum juga ke? Kita solat 5 kali, puasa 30 hari, cina kata zalim ke? India kata zalim ke? Hadith riwayat sape yg ko pakai tu? riwayat mahafiraun ke??

Kalau tak reti, diam. Jgn hujah panjang2 sbb menampakkan keBODOHAN mu.

sb dehlawi berkata...

terabyte cc ent. said...
fakta yg dikemukakan penulis menunjukkan penulis cetek akal...

bg hujah yg pertama: sy minta penulis kaji sedalamnya ttg situasi negara ini. kita mempunyai berbagai kaum. apakah jika kita melaksanakan hukum hudud bangsa lain sanggup menerima??? atau apakah jika ia hanya dilaksanakan tidak akan wujud cakap2 belakang yg mengatakan undang2 tidak adil. cth... jika islam mencuri dipotong tgn. tapi kalu bukan islam hanya dipenjara... dan apabila bebas masih hidup dgn sempurna,,, dalam hadis pun ada mengatakan hukum ALLAH dijalankan mengikut kesesuaian zaman dan ketamadunan. apakah yg hukum yglain2 bukan dtg dari ALLAH??? datang dari siapa. walaupun manusia membuatnya ia tetap dtg dari ALLAH kerana jika ALLAH tidak memberikan ilham dan petunjuk maka tidak akan terjelma idea dan pemikiran tersebut.

===============================================

sy minta penulis kaji sedalamnya ttg situasi negara ini. kita mempunyai berbagai kaum. apakah jika kita melaksanakan hukum hudud bangsa lain sanggup menerima??? == SB dehlawi kata, adakah kerana negara kita berbilang kaum maka tidak boleh laksana hukum hudud?? Kalau xboleh, mengapa mengapa Rasulullah dihantar dan al-quran diturun untuk semua bangsa?. alasan kamu amat bodoh sekali kerana jelas kamu tidak faham mengenai kongsep pelaksanaan dalam dakwah. memang selagi bukan islam tidak betul2 memahami Islam mereka tidak boleh dikenakan hudud. tetapi kita sebagai muslim perlu menyampaikan hidayah kepada mereka sepupaya mereka beul2 faham dan boleh menerima pendekatan hukum hudud. Dalam hal ini Pendekatan Pas berbaik dengan bukan Islam adalah tepat sekali kerana ia boleh mendekatkan mereka kepada Islam dan insyaalah cahaya Islam akan menyinari hidup mereka suatu hari nanti. Org yang mengatakan hudud tak boleh dilaksana jelas memakai baju biru. kerana taukehnya sendiri walaupun 50 tahun memerintah tidak mahu menerapkan nilai Islam dalam kerajaan.

hadis pun ada mengatakan hukum ALLAH dijalankan mengikut kesesuaian zaman dan ketamadunan == SB Dehlawi nak tanya Adakah Hudud ketinggalan zaman? kalau ketinggalan zaman, adakah pemikiran kamu lebih hebat daripada ketetapan ALLAH SWT? dan adakah Arab Saudi yang mengguna pakai Hudud lebih mundur daripada idea kamu?
Kamu perlu faham, setiap undang2 adalah untuk menakutkan@menggerunkan penjenayah bukan untuk menghukum mereka. Dalam hudud setiap kes mencuri bukan terus dipotong tangan. Banyak prosedur lain perlu diambil kira sebelum dijatuhi hukuman supaya keadilan boleh dicapai. Sikap kamu memomokkan hukum hudud dengan POTONG TANGAN adalah amat biadap. Kamulah orang yang menjadi hantu menakut2kan non-muslim.
Realitinya, kadar jenayah arab saudi antara paling rendah di dunia kerana mereka melaksanakan hukum hudud berbading dengan negara kita yang kamu katakan mennggunakan undang2 terkini (Pada hal berkiblatkan perlembagaan British) tetapi kadar jenayah terus meningkat? zina, buang anak, rogol, bunuh berleluasa.

Hujah lain yang dikemukakan kamu aku tak nak ulas kerana nyata kamu mempertahankan dengan emosi dan sifat fanatik totok kamu kepada BN bukan dengan ulasan ilmiah