25 Mei 2009

NIZAR : Masih No. 1 Di Hati Rakyat Perak

Ada orang tu…. mahu digelar sebagai pemimpin rakyat tapi…. orang buat muka tak semiak. Kerana apa??? Tak up to the standard lagi. Tak capai tahap quality …..

Ada orang tu…. konon nyer mahu mendahulukan rakyat tapi…. orang tak pandang sebelah mata pun…. Mengapa??? Sebab… cakap tak serupa bikin dan keikhlasan tak terpancar dalam perlakuan dan tindakan. Plastik!!! Ada udang di sebalik batu….. Obvious sangat ler!!!

Sepatut nyer…. gelaran itu tak diminta…. dirayu….. biarlah diri dan tindak tanduk kita speak for itself. Rakyat tak boleh dipaksa-paksa untuk memberikan gelaran pemimpin rakyat kepada seseorang itu…. No… it doesn’t work that way!! Seseorang pemimpin boleh mendabik dada, mengatakan diri nyer, pemimpin rakyat… tapi, rakyat sebalik nya kan kata …. pooooraaah!!! So… kalau rakyat beri respond sedemikian….. paham-paham ler maksud nyer kan!!!

Aha….. di sini kita tengok pulak seorang pemimpin ini: A very humble and a very rakyat person. Dengan bangga nyer saya memperkenalkan……

Datuk Seri Nizar Jamaludin

Ini lah dia satu icon baru pemimpin rakyat. Beliau tidak minta dijadikan icon…. beliau tak mendabik dada, mengatakan dan mengwar-warkan diri nyer sebagai pemimpin rakyat. Tapi….. dia adalah sebenar-benar nyer pemimpin rakyat dan icon perpaduan bagi rakyat pelbagai kaum di Malaysia yang terdiri daripada pelbagai agama, bahasa, budaya, kepercayaan serta berbeza latar belakang dari segi sosial, ekonomi dan faham politik. Aura nyer sebagai pemimpin rakyat telah menyebabkan beliau mendapat sokongan padu rakyat pelbagai kaum, yang sentiasa berdiri teguh dibelakang nyer, di saat… suka dan duka….. senang dan susah…. jatuh dan bangun…..!!!

Mungkin kemelut politik Perak ada hikmah nyer buat Nizar…. kerana melalui kemelut inilah rakyat satu Malaysia nampak yang mana satu kaca dan yang mana satu permata. Ya….. melalui tindak tanduk nyer sejak beliau menjawat jawatan MB Perak, selepas PRU 12 yang lalu…. hingga lah kemelut politik perak bermula….. aura nyer sebagai pemimpin rakyat pelbagai kaum amat terserlah…… Malah… setelah jatuh nyer kerajaan Pakatan Rakyat Perak, yang dipilih sendiri oleh rakyat, akibat rampasan kuasa paling jijik oleh UBN, aura nyer sebagai pemimpin rakyat berbilang kaum semakin lagi ler terserlah nyer!!! Silor mata orang di sebelah sana tu, yop!!!

Mungkin dia tidak ler 100% perfect….. mungkin ada ler sekelumit dua kelemahan sebagai manusia biasa tapi……. tapi, apa yang dilakukan nyer di Perak, memang sesuatu yang amazing…. awesome…. and wow!!! Jasad…. semangat…. usaha dan titik peluh nyer semua disatukan semata-mata untuk mempertahankan hak rakyat. For that rakyat Satu Malaysia salute dia. tabik spring, yong…..!!!

Apakah dia gila kuasa untuk terus berkuasa memerintah Perak? The answer is NO. Dia merayu kepada sultan, bukan untuk terus menjadi MB….. dia berjuang di mahkamah, bukan untuk terus berpaut pada kuasa…. tetapi untuk peroleh kuasa nyer yang telah dirampas. So…. apakah itu bukan gila kuasa??

Oh…. no…no…no…. NOT CORRECT….. NOT CORRECT….. NOT CORRECT….!!!! Yes…. dia berjuang mendapat semula kuasa yang diberikan oleh rakyat kepada nyer….. dan ingin serta dedicated untuk mengembalikan semula kuasa tersebut kepada yang berhak…. iaitu RAKYAT!!! Biar kuasa rakyat yang menentukan hala tuju kemelut politik di Perak ini dan biar rakyat yang membuat pilihan semula, siapa yang mereka mahu untuk memegang kuasa di Perak melalui pembubaran DUN dan pilihan raya…. Its as simple as that….. Tapi yang menjadikan keadaan semakin complicated ialah UBN yang sememang nyer giler kuasa. Jika tidak…. Perak tak kan menghadapi kemelut yang tak berkesudahan seperti ini….. Shame on you!!!

Piem Satu Malaysia dan Zambry MB Perak yang dihalalkan oleh Mahkamah Rayuan, mungkin sedar akan hakikat ini…. Nizar has become their NUMBER ONE RIVAL. Nizarlah sebenar nyer PEMIMPIN DAN MB RAKYAT!!! Nizar telah memalapkan keglamoran imej Piem Najib yang teringin sangat nak menjadi PM Rakyat.

Dan… PM Najib dan UBN Perak mungkin akan membubarkan DUN Perak untuk membolehkan mereka dilihat sebagai mendahulukan rakyat….. mengharapkan agar dapat membina imej Najib yang mahu dilihat sebagai PM dan pemimpin Rakyat…. Whatever ler…..!!! tapi one thing for sure….. sekarang, rakyat Satu Malaysia sudah jelas…. siapa Najib , siapa Zambry dan siapa Nizar yang sebenar nyer. And…. sad to say ler…., both Najib and Zambry tak dapat nak ‘at par’ dengan Nizar when it comes to imej…. reputasi dan integriti….. Nizar is still the NUMBER ONE and way ahead of them.

So…. bagaimana sekarang?? Nak still cling on to the power yang you people diperoleh secara tak demokratik….. or, let the Perakians decide once and for all….. who they prefer and choose, to rule the Silver State!!! -M3M


Tiada ulasan: