20 Mac 2009

Lebih 10,000 Di Ceramah Bukit Gantang

Sekalipun BN menggunakan anggota polis untuk menghalang ceramah untuk di adakan Pakatan Rakyat yang pada mulanya dijadualkan di adakan di di Simpang yang kemudiannya terpaksa ditukar ke perkarangan Pejabat PAS Kawasan Bukit Gantang di Bukit Chempedak, ianya tidak menjadi halangan untuk lebih 10,000 rakyat tempatan menghadirinya.

Majlis yang menyaksikan Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datuk Seri Ir Mohammad Nizar Jamaluddin berceramah, lautan manusia telah datang tanpa memperdulikan bahaya tentera bergajah merah dan ada yang terpaksa meletakkan kereta lebih 4 km dari tempat ceramah.

Banyak perkara yang telah disentuh oleh kedua-dua pemimpin Pakatan Rakyat terutama isu ketidak-adilan kerajaan BN, rasuah yang melanda parti itu, dan isu Najib sebagai bakal Perdana Menteri.

Dengan senario politik Perak yang masih dalam krisis ekoran rampasan kuasa secara kotor oleh Najib sehingga mendirikan kerajaan haram di Perak, kemenangan Pakatan Rakyat di Bukit Gantang semakin jelas dan pengundi persis tidak sabar untuk berada di bilik mengundi untuk memberikan "signal" kepada pihak tertentu bahawa masa depan BN sudah malap dan gelap di bumi Perak.


sorry video utk malam tadi tak der
yang ini sebagai ganti :)


3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BeeEnd pasti dah terkencing ni

tok iskandar berkata...

Dulu ada kartun hina Nabi sekarang ada kartun hina Raja Melayu dan Mufti.
Memang keja Yahudi nak pelaga dan pekena orang.
Bukan murah nak upah Yahudi buat keja terkutuk ni.
Setahu tok penasihat kempen pilihanraya UMNO dulu Sachi Sachi tu pemiliknya Yahudi.
Cuba kengkawan bloggers siasat kot-kot UMNO masih pakai Sachi Sachi ni.
Tok sokong benar cadangan sukarelawan yang akan ditubuhkan untuk meronda seluruh bukit gantang.Setiap kumpulan pecahkan kepada 10 atau 12 orang dan rondaan ikut shif.
kita kena bersedia selalu kerana musuh menyerang takkan bunyikan siren

tok iskandar berkata...

Semalam tok baca paper malay mail.
ada pulak berita tentang MARA tetap nak beli sut angkasawan berharga RM185 ribu walaupun dah ada model sut angkasawan di planetarium.

tok nak pesan kat Noh Omar kalau nak beli jugak pakailah duit sendiri.ada pemerhati politik kata noh omar nak bodek najib dan peluangnya untuk menang MT lebih cerah.

Tok dengar satu berita hangat tian chua dapat sumber khalid nordin booking 70 bilik hotel untuk UMNO Bahagian Pasir berharga berharga RM165 sebilik gunakan letterhead Kementerian Pengajian Tinggi.

Ini kira salahguna kuasa.Elok kengkawan bloggers siasat semua hotel di sekitar lembah Kelang yang telah dibooking oleh pemimpin-pemimpin UMNO untuk anak buahnya.

Kalau booking untuk perwakilan bolehlah dianggap rasuah.yelah bagi RM200 untuk duit minyakpun kantoi,ini pulak RM165 sehari untuk bilik hotel.

Elok MP Pakatan Rakyat bangkitkan perkara ini dalam parlimen.Lepas check out hotel,boleh periksa bayar guna duit kerajaan atau duit poket sendiri.Bukan sikit RM165 untuk 70 bilik semalam.Kalau Khalid Nordin sangkut,sorang lagi anak buah Pak Lah terbarai selepas Wan Farid,Norza,Azlina dan Ali Rustam.

Bahaya penangan Najib yang mendapat nasihat mentornya dr Mahathir.Tok dapat berita sambung balik kes bicara sembur mata dr mahathir dengan spray lada.