20 Mac 2009

Ali Rustam Bakal Dimalukan Jika Berkempen Di Bukit Gantang : Rayuannya Telah Ditolak

Panel Rayuan Umno memutuskan Naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, tidak boleh bertanding atau dipilih pada pemilihan parti munggu depan.

Penolakan rayuan Ketua Menteri Melaka itu diumumkan Pengerusi Panel Rayuan Umno, Tan Sri Zuki Kamaluddin, sebentar tadi.

Selasa lalu, Lembaga Disiplin Umno membuat keputusan melarang Mohd Ali bertanding atau dipilih ke jawatan Timbalan Presiden Umno selepas lembaga itu mendapati beliau bersalah membabitkan rasuah dan politik wang yang dilakukan ejen beliau.

Sebelum ini kami telah menyiarkan berita Demo Tuntut Ali Rustam Letak Jawatan dimana rakyat Melaka telah mengadakan demonstrasi sambil menyerahkan memorandum meminta Mohd Ali meletakkan jawatannya selepas solat Jumaat petang tadi di Masjid MITC.

Mahathir pada hari ini mengulangi pendiriannya supaya Mohd Ali meletakkan jawatannya sebagai Ketua Menteri Melaka apabila mengulas mengenai Lembaga Disiplin UMNO yang terlepas peluangnya untuk melakukan pembersihan secara berkesan terhadap UMNO.

"Ada yang bersalah tetapi masih dibenarkan memegang jawatan di dalam kerajaan," kata Mahathir yang merujuk kepada Mohd Ali yang masih dibenarkan memegang jawatan Ketua Menteri Melaka walaupun Lembaga Disiplin UMNO telah mendapati beliau bersalah kerana mengamalkan politik wang.



Tiada ulasan: