10 Feb 2009

Osman Jailu Dimasukkan Ke ICU?

Perakdaily.com melaporkan bekas exco Perak yang juga ADUN Changkat Jering, Kaptan Bersara Osman Jailu telah dimasukkan ke Unit Rawatan Intensif, salah sebuah hospital di Selayang.

Osman Jailu yang dilaporkan hilang kemudian muncul bersama-sama kumpulan dengan TPM Najib Tun Razak telah keluar dari PKR untuk menjadi ahli bebas bersama dengan seorang lagi rakannya Jamaluddin Mat Razi ADN Behrang.

Kemelut politik Perak bermula apabila kedua-dua ADUN ini yang sepatutnya dihadapkan ke mahkamah hari ini di atas tuduhan rasuah telahh ditunda ekoran hakim yang mendengar kes mereka dikatakan akan berkursus.

Ramai pihak berpandangan bahawa kes mereka akan ditutup atau diberikan keringanan setelah mengisytiharkan diri mereka keluar PKR untuk menjayakan perencanaan jahat Najib merampas kuasa untuk membentuk kerajaan haram di Perak.

Seorang lagi yang telah melompat ialah Timbalan Speaker, Hee Yit Foong dari DAP kepada Bebas dan diberitakan telah disenaraikan sebagai salah seorang exco kerajaan haram BN yang akan mengangkat sumpah hari ini.

Walaubagaimana pun nasib Jamaluddin dan Osman belum diketahui samada mereka akan turut disenaraikan sebagai exco.

ADUN Bota, Datuk Nasruddin Hashim yang menyertai PKR dan kemudian mengisytiharkan diri masuk semula ke BN melengkapkan konspirasi BN membentuk kerajaan haram di Perak yang banyak pihak menyifatkan tindakan beliau tersebut tidak akan dapat dimaafkan oleh rakyat Perak yang telah datang mendengar ceramah kemasukannya ke dalam PKR beberapa hari sebelum mengumumkan penyertaan semula ke BN.


Laporan penuh akan menyusul

Tiada ulasan: