13 Mac 2008

Tan Sri Khalid Angkat Sumpah Jawatan MB Selangor

Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini mengangkat sumpah jawatan sebagai Menteri Besar Selangor yang baru di hadapan Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah di Istana Bukit Kayangan di sini.

Pada istiadat itu, Khalid menerima watikah pelantikan dan diikuti dengan istiadat mengangkat sumpah jawatan sebagai Menteri Besar Selangor ke-14.

Menurut BERNAMA, beliau kemudian menandatangani watikah pelantikan dengan disaksikan oleh Hakim Utama Mahkamah Tinggi Shah Alam Datuk Syed Ahmad Helmy Syed Ahmad.

Pakatan parti-parti pembangkang yang dipimpin oleh KeADILan telah menyaksikan calon-calon daripada KeADILan, PAS dan DAP telah berjaya memenangi 36 daripada 56 kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Negeri Selangor.

Ini berikutan pencapaian memberangsangkan KeADILan dengan 15 kerusi, DAP 13 kerusi dan PAS 8 kerusi.

Tmbalan Menteri Besar dan barisan exco Kerajaan negeri Selangor akan diumumkan beberapa hari lagi.

Pentadbir, pengendali dan seluruh ahli TKO melafazkan kesyukuran kepada Allah s.w.t. di atas kejayaan Barisan Alternatif membentuk kerajaan di Selangor dan semuga kerajaan Selangor di bawah pimpinan Tan Sri Khalid mendapat rahmat, petunjuk dan pemelihaan dari Allah s.w.t. hendaknya.

Tiada ulasan: