20 Dis 2015

Moga 'Perkahwinan' Umno & PAS Kali Ini Kekal...

Bekas pemimpin Umno berharap, 'perkahwinan' yang bakal berlaku antara PAS dengan Umno akan kekal kali ini selepas melihat kecenderungan itu akan berlaku selepas Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia.

Tamrin Tun Ghafar yang merupakan mantan ahli Umno selama kira-kira 40 tahun itu berkata, perpaduan tersebut diharapkan berpanjangan dengan kemungkinan tawaran jawatan kabinet kepada Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan pengikut-pengikutnya.


“Semoga perkahwinan ini berkekalan ke anak cucu serta Najib dan Hadi mempunyai kekuatan baru. Apa agaknya jawatan kabinet yang akan Hadi dan anak-anak buahnya dapat nanti?” sindirnya dalam kenyataan kepada Malaysia Dateline.

Menurut mantan Ahli Parlimen Batu Berendam itu, kerjasama antara Najib dan Hadi merupakan padanan yang sesuai memandangkan latar belakang masing-masing yang berkaitan dengan Arab.

“Seorang bekas murid Arab (Universiti) Al-Azhar dan seorang lagi bekas pelanggan Arab Malaysian Bank. Satu kombinasi yang mantap,” katanya merujuk kepada latar belakang pengajian Hadi dan kontroversi membabitkan Najib yang sebelum ini didedahkan oleh Wall Street Journal memiliki sejumlah USD700 juta iaitu kira-kira RM2.6 bilion dalam akaun peribadinya di bank Arab Malaysian.

Ujar anak kepada bekas Timbalan Perdana Menteri, Tun Ghafar Baba itu, 'perkahwinan' Umno dan PAS juga memberi isyarat selamat tinggal kepada 12 lagi parti komponen BN serta hukum hudud yang ditekankan PAS sebelum ini.

“Bye bye MCA, Gerakan, MIC dan parti-parti komponen BN dari Sabah dan Sarawak. Bye bye juga hukum hudud yang PAS perjuangkan selama ini,”
katanya lagi.

Mengulas lanjut kedudukan politik Najib dan situasi semasa Umno, Tamrin menyifatkan Perdana Menteri itu dan pengikut-pengikutnya akan tersungkur seperti berlaku pada pemimpin di dunia antaranya Ghadaffi, Saddam dan Soerharto yang akhirnya tumbang.

“Percayalah janji Allah kepada pemimpin-pemimpin dan mereka yang bersekongkol dengan mereka dalam membolot harta rakyat, zalim dan menipu rakyat.

“Sebenarnya Umno sedang kepanasan. Kita semua tidak boleh lari daripada mati. Dunia ini hanya sementara saja. Bertaubatlah,” ujarnya lagi.

Semalam, Najib dan Hadi hadir dengan pakaian warna sedondon di majlis perasmian Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia di sebuah hotel dekat Kuala Lumpur.

Secara berdepan Najib sekali lagi menawarkan kerjasama kepada PAS yang dipimpin Hadi namun tidak dijawab dengan pasti oleh pemimpin PAS itu.

Menurut Mufti Perak, Datuk Seri Harussani Zakaria, usaha untuk menyatukan PAS dan Umno sudah lama beliau lakukan termasuk dalam pertemuan beliau dengan Najib dan Hadi sebelum ini. -malaysiadateline

29 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku xstuju pas gabung dengan umno...ahli pas ramai yg xsokong...pemimpin pas nak gabung, baik dia saja yg masuk umno...apekejadahnya nak heret parti sekali...sendiri buat keputusan sendiri nak gabung sendiri la masuk umno...ingat parti ni baaaapaaak kau yg punya???nak kerjasama melayu islam wujudkan ngo sindiri bikin maaa....bikin itu ngo macam perkasa ka apa ka itu kasi sokong umno..itu macam kilijasama...ini parti mau memerintah..kalau xmau memerintah, masuk ngo maaa...kalau mau fast track, masuk umno....boleh jd menteri, jd penasihat...umno nk cerita bab islam,puiii... hentikanlah... islam mana yg ajar rasuah... islam mana yg ajar songlap duit ank wakaf, duit ank yatim...islam mana yg ajar ketidakadilan dan diskriminasi...islam mana yg ajar jd pemimpin yg boros...byk lagi nak sebut...cantas mencantas...penggunaan 'kabel' utk masuk ke jabatan2 or organisasi tertentu tanpa mengikut prosedur...apa guna sistem kalau kabel besar diutamakan...mana keadilan utn bersaing secara sihat...perbetulkan semua ini, baru layak cerita bab nasib islam...

Tanpa Nama berkata...

Hadi.siapa yang jadi tukang jahit baju tu ,sama warna nya dengan baju najib ,bila dia ambil ukran hadi ? kat mana ye? tiba2 baju sedondong ,mantap .semoga perkahwin ini terus kekal ,kalau dengan DAP berbagai kerenah dikeluarkan tetapi kini berkahwin denagn Umno yang dah ada bini ramai .MCA ,MIC ,Gerakan <supp.parti dari sabah dan serwak ,bolih pula Hadi terima ,Plaik kan? kita tunggu apa ganjaran yang akan Hadi dapat setalah meghancurkan Pakatan dan melemahkan Pas.Hidup Hadi yang menyokong peminpin Zalim.

Tanpa Nama berkata...

MRSM MCKK...Tun Fatimah TKC
Ukuran MERIT...Tak Sesiapa Meragui
MERIT Tertinggi...Di SARING Di Teliti
Best Of The BEST...Harapan Insani
Yg WAJIB Di Semaikan...AMANAH-Integrity
Yg KUDUS Di Sematkan...Kaseh Mem-BERI
Yg MESTI Di Hindar...Fitnah Men CURI
Semoga "AKIDAH"...Yg Universal Azali
Berdiri Me WARISI...Nabi dan Wali
Se NAFAS Se Indah...Langit dan Bumi
Yg Sentiasa Mem-BERI...Tak Putus Tak Henti
Ke Hujung NYAWA...Mem-BERI Kan Bakti





Bukanlah TUJUAN...Menghina Meng Keji
Biarlah Berpijak...Diatas REALITI
Merit-Ber'FIKIR...MCKK & TKC
Cerdas & PANTAS...Jauh Melangkaui
Takkan Sama...Yg Di PONDOK Mengaji
Menghafal Kitab...Lepasan SENAWI
Menghafal "BUTA"...Tak Tau ERTI
AUDIT-dan-Hisab...Jauh Sekali
Di Tipu Di KELIRU...Senang Di "BELI"!?
FITNAH Merapu...Meluap2 EMOSI!!






HAVARD Oxford...Cambridge LSE
Puncak-MERIT...Integrity Tertinggi
Menerokai-RAHSIA...Inti Dan "PATI"
Menghalusi KHAZANAH...Langit & Bumi
Segala FAKTA...Di Hujjah Di Kaji
Berhujah Ber "DEBAT"...Mnjd Tradisi
""UNIVERSAL""-Order...The TRUTH is Dignity
Bukan Seperti...Agamawan "ILUSI"
Mnjd kan AL-Azhar..."TOPENG" Yg Suci
Ber TOPENGkan Bangsa...Agama DiNodai
Merapu Mem-FITNAH...Ber DEBAT Tak Berani
Ternyata Ber-IQ...Ciput Sekali
"PRASAN"-Ulamak...Warak dan Suci
"PRASAN"-Ulamak...Me NOBATkan Diri
"PRASAN"-Ulamak...Membodohkan Diri
Islam Di "KULIT"..."Busuk" Tak Ber ISI!?
Ber""NILAI""kah Begini...Di Sisi ILAHI???






Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
Jadilah Seperti...Langit & BUMI
Semulia Se INDAH...Nabi & Wali
Kaseh Mem-BERI...Santun SIMPATI
NOBAT dan Glamor...Tak Perlu Di Cari
GILA Di Puja..."HINGUSAN" Pekerti
"PRASAN"-Ulamak...Mem BODOHkan Diri
Mem TOLOLkan Ummah...Jijik dan Keji
Mengelirukan Ummah...Amat Di MURKAI
Ibarat Mem-BAKAR...Diri-Mu Sendiri

Tanpa Nama berkata...




MRSM MCKK...Tun Fatimah TKC
Ukuran MERIT...Tak Sesiapa Meragui
MERIT Tertinggi...Di SARING Di Teliti
Best Of The BEST...Harapan Insani
Yg WAJIB Di Semaikan...AMANAH-Integrity
Yg KUDUS Di Sematkan...Kaseh Mem-BERI
Yg MESTI Di Hindar...Fitnah Men CURI
Semoga "AKIDAH"...Yg Universal Azali
Berdiri Me WARISI...Nabi dan Wali
Se NAFAS Se Indah...Langit dan Bumi
Yg Sentiasa Mem-BERI...Tak Putus Tak Henti
Ke Hujung NYAWA...Mem-BERI Kan Bakti





Bukanlah TUJUAN...Menghina Meng Keji
Biarlah Berpijak...Diatas REALITI
Merit-Ber'FIKIR...MCKK & TKC
Cerdas & PANTAS...Jauh Melangkaui
Takkan Sama...Yg Di PONDOK Mengaji
Menghafal Kitab...Lepasan SENAWI
Menghafal "BUTA"...Tak Tau ERTI
AUDIT-dan-Hisab...Jauh Sekali
Di Tipu Di KELIRU...Senang Di "BELI"!?
FITNAH Merapu...Meluap2 EMOSI!!






HAVARD Oxford...Cambridge LSE
Puncak-MERIT...Integrity Tertinggi
Menerokai-RAHSIA...Inti Dan "PATI"
Menghalusi KHAZANAH...Langit & Bumi
Segala FAKTA...Di Hujjah Di Kaji
Berhujah Ber "DEBAT"...Mnjd Tradisi
""UNIVERSAL""-Order...The TRUTH is Dignity
Bukan Seperti...Agamawan "ILUSI"
Mnjd kan AL-Azhar..."TOPENG" Yg Suci
Ber TOPENGkan Bangsa...Agama DiNodai
Merapu Mem-FITNAH...Ber DEBAT Tak Berani
Ternyata Ber-IQ...Ciput Sekali
"PRASAN"-Ulamak...Warak dan Suci
"PRASAN"-Ulamak...Me NOBATkan Diri
"PRASAN"-Ulamak...Membodohkan Diri
Islam Di "KULIT"..."Busuk" Tak Ber ISI!?
Ber""NILAI""kah Begini...Di Sisi ILAHI???






Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
Jadilah Seperti...Langit & BUMI
Semulia Se INDAH...Nabi & Wali
Kaseh Mem-BERI...Santun SIMPATI
NOBAT dan Glamor...Tak Perlu Di Cari
GILA Di Puja..."HINGUSAN" Pekerti
"PRASAN"-Ulamak...Mem BODOHkan Diri
Mem TOLOLkan Ummah...Jijik dan Keji
Mengelirukan Ummah...Amat Di MURKAI
Ibarat Mem-BAKAR...Diri-Mu Sendiri















omar daud berkata...

Salam:



AMANAT HADI VERSI 2015:


Kita BEKERJASAMA dgn UMNO bukan kerana dianya UMNO.
Kita BEKERJASAMA dgn UMNO kerana dia MENGEKALKAN undang2 TOGHUT.
Oleh itu,kita boleh mengikut jejak langkah mereka.

Mereka kata boleh BEKERJASAMA,Kita kata Jadi PENASIHAT.
Mereka setuju bagi jawatan sebagai tanda pertunangan,Kita beri Nasha terima jawatan,sebagai tanda setuju.
Mereka balon DUIT YAPIEM Kita balon DUIT YIK.
Mereka balon BALAK Sabah,kita balon BALAK Kelantan.
Mereka TENDANG Muhyidin,Kita Belasah Mat Sabu.
Mereka pakai sistem CAI,Kita pun pakai sistem CAI.
Mereka dpt derma 2.6billion,Kita tumpang sekaki.
Mereka kata MCA tak nak HUADUD,Kita kata DAP tak nak HUDUD.
Mereka tak KISAH MASAALAH Rakyat ,kITA LAGI TAK KISAH.
Mereka gunakan ayat al-quran dlm teks ucapan, Kita yg bagi.
Siapa itu mereka?,Siapa itu Kita?
Mereka itu Najib,Kita itu Hadi.

Percayalah tuan-tuan,perjuangan Kita adalah JIHAD,percakapan kita adalah JIHAD,BEKERJASAMA KITA Adalah JIHAD, TAK PERCAYA, ada gambar-gambar WAKIL kita DI Syiria.

sendaloka..menyambut "PERKAHWINAN".

Tanpa Nama berkata...

Adakah perkahwinan PAS dengan UMNO adalah "kahwinT mutaah"?.

Kahwin mutaah berlaku apabila sesuatu perkahwinan diakad dengan tempuh masa tertentu. Akad ini akan terbatal secara sendiri bila tempuh masa tetsebut berakhir. Misalnya, sepuluh jam, atau sebulan, atau setahun.
Kononnya, perkahwinan sementara ini dibenarkan sebagai jalan keluar kepada kehendak nafsu dalam keadaan tertentu.
Kita tak tahu pengantin mana yang dalam keadaan terdesak, sehingga terpaksa diadakan kahwin mutaah antara PAS dengan UMNO.
Kemungkinan pengantin lelaki atau kemungkinan juga pengantin perempuan.

Timnajib Jomfikir berkata...

Perkahwinan yang tidak direstui oleh ibubapa(ahli-ahli akar umbi) tidak akan kekal lama.

Lagi pun, perkahwinan Hadi-Najib ini, bukan dari rasa cinta. Tapi, di jodohkan oleh penasihat masing-masing.
Dapat penasihat pula,jenis penasihat yang menjahanamkan!

Penasihat Hadi dan penasihat Najib lah yang mengotorkan kesucian Islam dan Melayu di mata bangsa lain.

Tanpa Nama berkata...

sedih melihat apa yg terjadi sekarang dgn bangsa melayu kita. Tak ku sangka kita boleh sampai ke tahap bangsat yg palung rendah..aku ingat lagi haritu kawan aku kena sound dgn omputih atas flight..dia kata dia tak pernah jumpa species manusia yg paling penyabar dlm sejarah manusia dgn penipuan dan kezaliman yg di lalukan pemimpin kita depan2 mata kita..tak ku sedar airmata ku mengalir memikirkan nasib anak cucu kita nanti..

Tanpa Nama berkata...

Harap bersegeralah pas bergabung dgn umngok...senang sikit aku nak mengundi pada pru akan dtg...

mustapa m said berkata...

Sdr Omar Daud,
Seronok baca amanat versi 2015 Hafi itu.
Nampak gaya PAS akan pecah dan terbahagi dua puak lagi, puak Hadi & Nasha dan puak TITM (Timb) Iskandar (Naib). YB Mahfuz kat mana ya.

mustapa m said berkata...

PAS agaknya suka kahwin dgn UMNO kerana UMNO ada kuasa dan banyak duit meskipun ada banyak isteri di Semenanjung, Sabah dan Sarawak.

Selepas PRU14, yg akan perintah negara nampaknya adalah UMNO dan PAS, bukan BN, PH atau PR.

Tanpa Nama berkata...

Pelik campur ajaib,seorang ahli agama tiba2 boleh menyokong seorang yg terang2 banyak scandal dan menzalimi rakyat dgn GST,2.6bl,1MDB,2ml masuk akaun bini,kenaikan kos sara hidup dan banyak lagi isu yg tidak di senangi oleh rakyat. Najib dan Rosmah sebenarnya rakyat rata2 dah menyampah tiba2 Tuang President datang memberi sokongan.

Tanpa Nama berkata...

Nampaknya Haji Hadi ni tak kesah pun dgn keperitan hidup rakyat,rela menyokong Najib dan Rosmah yg banyak skandal,2.6bl,2ml,1MDB,GST dan banyak lagi.

Tanpa Nama berkata...

Heran campur ajaib seorang ahli agama boleh menyokong seorang yg PM yg banyak scandal dan rata2 di tolak oleh rakyat.

Lay Man berkata...

Betui bro....kalau dlm sini nak praktik soalan aku tanya kat hardcore pas bole aja diguna pakai,atau olah bagi depa bole terima.aku tanya 2 soalan.bila aku ckp hadi n najib join skali tapi dinafikan oleh cai2 pas.yg pertahankan tindakan presiden mereka yg menyatakan hanya menyatukan ummah bukan parti politik.soalan aku pd mereka.
1.agak2lah kalau tuan guru nik aziz masih hidup.dia mahu dak duk sepentas dgn najib utk menyampaikan isu tentang penyatuan ummah ni?
2.ucapan yg disampaikan leh najib ttg penyampaian penyatuan ummah ni agak2 arwah tuan guru nik aziz boleh pakai tak apa yg keluar dari mulut najib?
Soalan ni bole tanya pd siapa yg kununnya ngaku mengenali perjuangan arwah tgna.
P/s:sejujurnya aku pun tak mengenali tgna dgn baik jauh skali pernah berjumpa.byk sumber aku dpt dri ustaz2 dan ilmuwan dan buku biografinya ttg perwatakkan dan inspirasi perjuangannya shj.

Tanpa Nama berkata...

Zaman kehancuran PAS sedang berjalan pantas hasil tangan Haji Hadi dan pengikut-pengikutnya. Kami tak sabar nak menghumbankan PAS ke dalam tong taik yang sedang dicuci oleh Haji Hadi dan gerombolannya. Tahniah semoga perkahwinan PAS-UMNO berkekalan.

lelaki dicermin berkata...

Aku tgk video TITM..bg aku TITM kalau berbicara memang jelas dan padat apa yg di sampai.. dlm ceramah dia tu.. dia cerita kenapa DAP tolak pas dgn alasan hudud..setelah anuar di penjara. PRU14 nanti PR akan memang.. yang akan di jangka yg jadi PM tuang presiden. Hooooi TITM.. kau bodoh ke rakyat malaysia bodoh..PRU13 pas menang perlimen 21 kerusi..lepas tolak 7 AMANAH tinggal 14 kerusi. kenapa TITM compom ke pas boleh dpt kerusi lebih dr DAP 30 lebih. Kalau kurang DAP PKR dan AMANAH sokong ke tuang presiden jadi PM. Muka tak malu.. benda belum tentu dah di canang2kan.. apa jenis manusia jenis ni..seblm ada juga aku hormat TITM ni.. bertambah nipis hormat aku pd dia.. TITM jgnlah tentang ispirasi tuang presiden nak bergabung dgn umno tu..sokong je..lama2 dah bertambah bangang pimpinan pas ni..geram aku..

Hanz Azdi berkata...

Assalam semua yg Islam... good day to non !

Korang ni apa kecoh sangat? pasai kaler apa demer pemimpin negara lagi perdana lagi agung lagi perkasa demer nak pakai apa ok aje. Jangan tak pakai apa-2, sudah ler, depan khalayak. hehe

TAPI...

Kalau kita persoal kaler berkait dengan hubungan gelap yg dirancang sekian lama, kemesraan pemimpin tapi orang bawahan masih bercakaran, masih ada dendam, hasad dengki & kezaliman...tu memang patut dibincangkan SECARA BERHEMAH. Jangan kutuk-2, keep our manner. Perli pun agak-2 jangan menghina, bagi gelaran yg buruk, bagai !!

I love you all... hehe


Tanpa Nama berkata...

Btn berjaya....isa berjaya...smua brainstorming atas kader kader umno tekah berjaya laksanakan tugas mrk...tahniah abduh...sohdi...din ayang...nasha. .hassan ali...tahniah...pas...lu langgar amanat arwah tgna....nantikan ge14 nnt...deposit hilang...januari hingga mac termaktub perjanjian najivulhadi...

azdes berkata...

Apa diharap pada pada perkahminan ini yg Mana pasangan mempelainye dh melebihi umur bonus yg Rumah kata pergi kubur kata Mari. Tiada bunge2 kebahagian cume kegahan pada perhiasan majlis Dan pelamin sahaja. Jgn diharap berlaku ape2 pon dimlm pertama Dan mlm seterusnye. Yg ade hanyelah bayangan mental. Bersanding kedua mempelai menjadi bahan gelak ketawa seluruh Anak mude kampong.

Tanpa Nama berkata...

Umno nak cerita bab hudud..sokong hudud yg pas nak bawa...pas pulak mcm beruk dpt bunga...umno nak hudud..sok2 pemimpin dia yg kena potong tangan dulu kang...org mcmtu nak cerita bab islam...satu juzuk islam dlm umno tu pun aku xnampak...nak cerita bab aurat..toksah la.ramai yg terdedah..nak cerita bab wassatiyyah...geli geleman aku.ramai pemimpin rumah 10 tingkat..duit bertingkat2 ..bongok pn bertingkat2 ye.nak cerita bab adil.jauh panggang dari api...terkadang kelakar jugak politik ni...dlm pada kelakar tu nampak bangang pemimpin yg background pendidikan bagus2...pemimpin, kamu kena igt, walaupun parti yg kamu kemudi tu parti islam, rakyat cerdik menilai sifat2 islam...jgn jd pemimpin islam plastik....kamu hebat berceramah...tp politik ni bukan sembarangan pentas utk kamu...jgn guna otak kamu je...kamu bukan setaraf para sahabat..bukan jaminan ahli syurga...jgn riak... nak hadapi musuh yg jahat kena tau ilmu kejahatan(bukan buat jahat) cuma bljr strategi mengalahkannya...nak buru serigala kena dgn serigala...buru serigala kita jadi ayam, sok2 kita dipelahapnya....

Tanpa Nama berkata...

PASHADI dan AMANATHADI hanyalah penipuan yang sangat hipokrit terhadap seluruh ahli PAS yang telah mengorbankan harta dan wang ringgit mereka untuk PASHADI.
Ahli bawahan puas hati keatas PASHADI
Kerana bersatu dengan AMNO, kerjasama PASHADI dan NAJIS maka bebaslah ahli PAS bawahan boleh buat apasaja kalau AMNO berpesta arak maka ahli PAS boleh kerjasama mabok arak bersama.Tahniah HADI.

sb dehlawi berkata...

yg msih dok dlm pas tu cepat cepat la masuk amanah...ambo dah register ahli amanah doh

Tanpa Nama berkata...

PAS UMPAMA ROSE (KATE) DAN NAJIB UMPAMA JACK (DE CAPRIO). BILA TITANIC KARAM, JACK MATI. ROSE MENDERITA DAN KAHWIN ORANG LAIN. TETAPI KAPAL TITANIC (UMNO DAN PAS) TERUS HANCUR TENGGELAM DALAM PERUT LAUTAN. SEKARANG TITANIC HANYA TINGGAL BANGKAI DAN MENJADI BAHAN KAJIAN SEJARAH. DULU ORG YANG REKA TITANIC (BOSS UG) KATA TITANIC MUSTAHIL BOLEH KARAM, NAMUN PEREKANYA SENDIRI TENGGELAM BERSAMA TITANIC DAN MAYATNYA TIDAK DIJUMPAI HINGGA KINI.

Tanpa Nama berkata...

Alaaaaaa.....air campur minyak tak mananya nak bersatu. Last2 umno umno akan tendang hadi jugak. Ko pecayalah cakap aku.

Tanpa Nama berkata...

Tahun ni kawin tahun depan kena cerai talak yg keberapa tak tau la. Yg pastinya walaun2 dikencing hidup2. Selamat berbulan madu untuk ameno dan pas. No undi umno no undi pas cogankata PRU 14.

Tanpa Nama berkata...

hadi adalah pengajaran terbaik utk kita semua.. bahawa ulama juga boleh tersungkur.

Tanpa Nama berkata...

Mata hadi telah buta apa yg dia nmpak sekarang adalah wang dan wang...hati telah hitam bukan kerana iman tapi nafsu syahwat dan dunia...itulah hadi..manusia pal8ng munafik abad ini selain dari alsisi dan basyar al asad.

Abdul Said berkata...

Patutlah Hadi kata Dr Wan Azizah tidak layak jadi Menteri Besar
Selangor. Rupanya selama ini ia adalah jurucakap UMNO. Kepala berserban. Cakap main hentam. Tak boleh berfikir. Bijak sungguh rakyat Terengganu yang tidak suka kepada Menteri Besar yang pandai cakap tetapi kerja asyik ponteng dan tidur. Bagi kuasa sepenggal sahaja. Yang tak bijak ahli-ahli PAS sahaja. Bagi Hadi jadi ketua berpenggal-penggal. Bukan semua ulamak pewaris nabi.