19 Dis 2015

Misi Hassan Ali & Nasha Berjaya, Tentangan TITM & Iskandar Tidak Relevan Lagi..

Alumni Al-Azhar tubuh jawatankuasa temukan pemimpin PAS-Umno

Alumni Al-Azhar bersetuju mewujudkan satu jawatankuasa yang akan menjadi pihak ketiga menyediakan platform penyatuan pemimpin Umno dan PAS dalam satu pentas yang sama.

Presiden Rabitah Antarabangsa Alumni Al-Azhar Malaysia (WAAGM), Prof Madya Datuk Dr Mohd Fakhrudin Abdul Mukti menyatakan persetujuan itu ketika cadangan dilontarkan Pengerusi Panel Perundingan dan Pencegahan Rasuah, Tan Sri Johan Jaaffar yang menjadi moderator forum Perpaduan Ummah Merentasi Ideologi bersempena Multaqa Serantau Alumni Al-Azhar Malaysia 2015, di Kuala Lumpur, malam tadi.


"Ini merupakan langkah positif, pihak rabitah (alumni) akan membincangkan perkara ini, berdasarkan pengalaman yang kita ada, insya Allah kita mampu tubuhkan jawatankuasa itu.

"Saya yakin jawatankuasa itu nanti mampu mengadakan pertemuan seperti hari ini sekerap mungkin berdasarkan kemampuan yang ada.

Kami akan mengenal pasti"tokoh-tokoh yang akan dibawa dalam jawatankuasa itu, yang mana mereka harus bebas daripada kepentingan mana-mana parti politik," katanya ketika ditemui media selepas forum berkenaan.

Turut hadir sebagai ahli panel forum, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Dr Asyraf Wajdi Dusuki, Timbalan Menteri Besar Kelantan Datuk Mohd Amar Nik Abdullah dan Ketua Pegawai Eksekutif Yayasan Gerakan Kesederhanaan Global (GMM) Nasharudin Mat Isa.

Cadangan penubuhan jawatankuasa itu disambut baik Asyraf yang menyatakan perlunya pihak ketiga dalam menyatukan 2 pihak yang selama ini tidak sehaluan dalam konteks politik namun ingin bersatu dalam menjaga kepentingan agama dan perpaduan umat Islam.

"Itu (jawatankuasa) satu cadangan yang baik, saya rasa gerakan penyatuan ini boleh dilakukan kerana adanya pihak ke-3 yang diwakili ulama dan cendekiawan Islam dari Universiti Al-Azhar yang umurnya lebih 1,000 tahun.

"Dan kita tahu jawatankuasa itu nanti adalah ulama dan cendekiawan yang tidak mewakili mana-mana parti politik tapi mewakili suara hati rakyat," katanya. – Bernama

ULASAN GB

Nampaknya misi Hassan Ali dan Nasharuddin Mat Isa kini sudah berjaya. PAS dan UMNO berkerjasama. Presiden PAS kata, perbezaan ideologi tidak penting. Multaqa alumni Al-azhar yang mempertemukan Haji-Najib turut disertai Mufti Mesir yang merupakan penyokong kuat Jenderal Al-Sisi yang menggulingkan Presiden Morsi di Mesir.

Amanat Hadi tahun 2008 dahulu yang mengkafirkan UMNO sudah dibakulsampahkan. Pejuang Memali yang dikatakan PAS "syahid" kerana mempertahankan Amanat itu kini sudah dilupakan.

Sebelum ini GB sudah menyatakan dan ianya kini menjadi kenyataan:

Meskipun ada kenyataan yang dikeluarkan oleh Timbalan presiden PAS, Tuan Ibrahim Tuan Man dan Naib presiden PAS, Iskandar Samad, kononnya PAS menolak kerjasama dengan UMNO, nampaknya ianya semacam tidak benar...




Hadi nampaknya terus pertahankan agenda kerjasama PAS-UMNO di atas alasan "perpaduan ummah" dan kenyataan Hadi itu juga amat disenangi oleh Najib dan UMNO.

Najib dapat melepaskan dirinya daripada beberapa bebanan serangan rakayat terhadap pelbagai isu yang melandanya dan partinya.

PAS terus membekalkan oksigen untuk UMNO BN untuk terus mengekalkan kuasanya.

Sementara "anjing-anjing kurap" (istilah yang digunakan oleh Pengarah Unit Amal Nazree Mohd Aris apabila Unit Amal dihalau keluar pusat pemindahan banjir di Klang) kini terawang-awang... ada yang menyokong langkah Hadi sementara ada pula yang lain tidak menyokongnya kerana malu setelah selama ini mereka menafikan akan wujud kerjasama PAS-UMNO.

Yang nyata, PKR terutama kumpulan yang mewujudkan kerjasama dengan PAS pula tersepit. Meneruskan kerjasama dengan PAS bererti "menyokong UMNO" dan sepastinya impak sokongan rakyat kepada PKR akan turut terjejas dengan besarnya.

Apa-apa pun sekali lagi kita ucapkan selamat maju jaya kepada PAS dan UMNO. Pakatan Harapan akan terus menggembelengkan tenaganya untuk mempastikan UMNO BN akan keluar dari Putrajaya selepas PRU14 nanti.

31 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

YDP Serlangor ,Iskandar dan TMTI sedang memandu mencari jalan selamat sambil Hadi menegejar dari belakang,lauan yang ada didepan Iskandar dan TMTI ialah Round about an U Turn di depanya.Hadi mnegejar sambil membawa pedang.tunggu dan lihat siapa yang kena.

omar daud berkata...

Salam:

Di harap Najib dan Hadi teruskan usaha anda ,untuk merealisasikan impian anda, nak mesyariatkan Malaysia.

Hasilnya, umno sudah berpecah 2, kedatangan PAS lagi,membuatkan umno lagi haru-biru.

Pas pun sudahpun berpecah,yg tinggal pun akan berpecah.

PKR pun pening, tapi nampaknya PKR yg sokong anwar akan dominan parti PKR.

kesimpulannya, yg untung di sini, PH-Amanah/dap.

Najib dan Hadi, sudah memberi iklan percuma pada seluruh rakyat Malaysia,perpecahan PR dulu adalah disebabkan Hadi nak bekerjasama dgn umno.
Sekarang Najib dan Hadi tak boleh tarik balik,mereka kena teruskan.Jika tidak mereka lagi parah di depan kaca-mata rakyat.(Nanti rakyat anggap mereka ni cartoon).

Risiko BN akan hadapi fixed deposit BN di Sabah/Serawak tergugat.Parti2 non-muslim akan menentang keras.Betullah jangkaan pemerhati bebas,dulu masa PAS bersama DAP, hanya lebih-kurang 70% non-muslim undi PR.Sekarang pembangkang mendapat tambahan lebih kurang 20% lagi dari non-muslim yg sokong BN dulu.Bermakna BONUS untuk PH sudah menjadi 90%.BN terlalu DESPERATE sekarang mereka memerlukan sekurang2nya 80% SOLID undi melayu.Masalahnya persempadanan kawasan pilihanraya sekarang tak banyak kawasan melayu yg mempunyai lebih 80%,mereka silap kerana mengubahnya pada tahun 1999 dulu.sekarang BN lagi pening nak mengubah persempadanan kena ada 2/3 majority parlimen.Itulah sebabnya think-thank Najib terpaksa nak ubah undang2 keselamatan "MKN" Adakah mereka berjaya?? .

Pada PH-Amanah teruskan memperkuatkan orginisasi Amanah di harap Amanah kuat bukan kerana kelemahan musuhnya,Amanah kuat disebabkkan pimpinan dan ahli yg berquality.Hindarkan perpecahan sesama sendiri.Insyallah diam2 ubi BERISI,jika kerja2 dilakukan ikhlas inyallah akan berjaya.Anggap kelemahan seteru politik sebagai BONUS sahaja.

selamat berjaya,Najib/Hadi teruskan cita2 tuan-tuan,kami tiada nak berDENGKI dan irihati tentang niat tuan2.

wassalam.

Tanpa Nama berkata...

Tuan brahim dan cik iskandar akhirnye akur juga dfn tuan presiden,kenyataan titm dan iskandar sblum ni hnya wayang sbgi mnjaga hati ahli2 pas yg hardcore.
Slps diadakan alumni..utk mengukur thp sokongan ahli2 pas pd hj hadi..pg jumaat trus ada kuliah d msjid rusila,di viralkan ramai yg hadir smpi jem trus dan mcm2 yg hebat

Tanpa Nama berkata...

Bersegeralah pas bersatu dengan umno secara resmi. Tolonglah segerakan. Jangan ditangguh2 lagi, boleh tak?

Dol berkata...

nampak nya umnu sudah tidak mendukung perlembagaan penjajah lagi dh

kita pun tk sedar dlm diam2 najib dh buang perlembagaan penjajah

sebab amanat hadi kata 'kita menentang umnu bukan kerana nama tapi kerana umnu mengekalkan perlembagaan penjajah'

bila hadi sudah tidak menentang umnu ini bererti perlembagaan penjajah sudah tiada.

hadi mungkin rasa bersalah kerana amanat beliau membawa perpecahan mendalam bukan saja dlm politik tp juga dalam iabdat.. dua imam dll.

kesalahan hadi kerana menjadikan politik seperti agama. sedangkan politk hanya satu juzuk dpd agama. kerana itu Amanah dianggap keluar jemaah islam seolah2 keluar islam, maka dilabel pengkhianat dan mesti dihapuskan. (rujuk ulamak kedah pas)

bagi pas umnu adalah muaalaf yg perlu dibimbing dgn lembut.


anyway, apapun teori mengenai hadi-najib ini adalah kosong semata2.

bila difikir mendalam rasanya memang tiada sebab lain selain dpd adanya kepentingan duniawi semata2.


kita akan memerhati apakah hadi berjaya membentuk najib dan umnu utk lebih islamik dan hentikan rompakan...

atau..

hadi dan pas sendiri akhirnya mengikut umnu.. kurang islamik dan mula membiasakan diri dgn rompakan.. bermula dgn balak kelantan

apakah kerjasama ini akhirnya akan menjerumuskan pas kepada islam liberal? yg selama ini dituduhkan kepada anwar. jika hadi berjaya membawa kebaikan, maka baiklah hasilnya. jika kedua2 membawa keburukan maka bersedialah utk rebah bersama.

samada pas menjadi kayu penyokong bagi sebatang pokok atau menjadi dedalu yg akan memakan pokok itu utk rebah akhirnya.

bagi penyokong dan pemimpin pas yg lain... bergumbiralah dgn kerjasama ini..

jgn sesekali keluar dr mulut anda utk mengutuk dan menentang umno... atau anda jua adalah jebon parasit firaun kecil pengkhianat tk wala tolol kera dan sebagainya.. pilihlah anda nk label yg mana



SELAMAT PENGANTIN BARU PAS DAN UMNO

SEMUGA BERBAHAGIA KE ANAK CUCU DENGAN PASANGAN BARU ANDA

tiada siapa nk cemburu dgn perkahwinan anda jika itu dah memang jodoh pilihan anda

cuma jgn ganggu rumahtangga org yg berhak menentukan hala tuju perjuangan mereka


wasalam

Tanpa Nama berkata...

alumni al-azhar?

itu ke taraf cendikiawan dr al-azhar? bersekongkol dgn penguasa zalim?

Tanpa Nama berkata...

Sewajarnya kepimpinan PAS menilai niat sebenar Najib dalam menawarkan kerjasama politik. Tawaran Najib adalah tawaran yang penuh muslihat dan ranjau duri. Jika ditinjau maksud sebenar tawaran ini tidak lebih sebagai cubaan memecah belahkan Pakatan pembankang. Menjauhkan PAS dari sekutu asalnya dan mewujudkan rasa keliru dan ketidakpercayaan DAP terhadap PAS. Ini niat asal Najib. Saya kira PAS setelah sekian lama bergelumang dengan politik negara seharusnya menilai tawaran Najib ini sebagai satu cubaan membuli PAS sebagai mana yang selalunya mereka lakukan. Mampukah PAS melupakan penindasan UMNO semata-mata demi perpaduan ummah. Dapatkah PAS memejamkan mata di atas tindak tanduk UMNO yang melakukan pelbagai onar membaham wang rakyat, penipuan pilihanraya dan mengamalkan rasuah kronik yang mampu menjahanamkan negara. Sedarlah tiada kejujuran dalam tawaran ini. Tindak tanduk Kepimpinan PAS seperti Hj Hadi, Nik Amar, Nik Abduh, Zuhdi, Haron Din adalah satu tindakan khianat terhadap pengorbanan Nik Aziz. Mereka ini membiarkan PAS terjebak dalam satu situasi yang bakal merugikan PAS dalam segenap segi. Apalah ertinya perpaduan ummah sekiranya rakyat sentiasa dibohongi. Apalah hebatnya perpaduan ummah sekiranya rakyat merempat dibelengu kesempitan hidup. Apalah mustahaknya perpaduan ummah sekiranya kehidupan rakyat yang tidak berubah walaupun telah mereka pilihan tahun. Fikirlah penyokong PAS kerana tiada kejujuran dalam diri manusia bernama Najib Razak.

Ammy Hassan berkata...

Sekarang, siapa sebenarnya yang melanggar baiah???

Tanpa Nama berkata...



Mengapa AL-Azhar...Menjadi "UKURAN"?
Mengapa AL-Azhar...Menjadi KEMEGAHAN??
Mengapa AL-Azhar...Perlu Di NOBAT Kan???
Siku dan LUTUT...Tentu "Syiok" Ber Siul-Siulan
IQ Yg Ciputt...Memang Sukakan HAYALAN
Hanya Si Pandir...Yg Suka Di BODOHkan
Tak Leh Ber FIKIR...Yg Termampu Cumalah HAFALAN!


Adakah Universiti MALAYA...Kurang Upaya?
Adakah U.S.M...Rendah Kualiti Nya??
Adakah U.K.M...Tiada Ber Harga???
Yg Masuk Azhar...Mcm Mana UPSR Mrk?
Yg Lulus Azhar...Mcm Mana LCE/PMR Nya??
PhD Drp Azhar...Mampukah SPM/MCE Pangkat-ke3"???
Klu Minta Ber DEBAT...Beranikah Mrk Bersua MUKA????!






Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
CAHAYA Nabi-Nabi...Menyuloh KBNARAN
Menyuloh-AMANAH...INTEGRITY-Ketelusan
Menyuloh-MERIT... Bakat Ketrampilan
MERIT-Ber'Fikir...Ter Pantas Kecedrasan
MERIT-Integrity...""AMANAH"" Di Agungkan
Bukannya SORBAN...Menjadi Ukuran
Bukannya "TIPU"...FITNAH yg Mengelirukan
Bukannya Peng HAFAL...Yg Layak Di HADAPAN
Bukannya "Pak"-Arab...Utk "Cover" Ketololan
Bukan-KAH? Negara2-Arab...Penoh KECAMUKkan?!!
Bukan-KAH? Negara2-Arab...Terang2 Di Perbudakkan??!!
Layakkah "Budak2"-Arab...Dijadikan RUJUKAN???!!!
Yg Serakah NAFSU...Buas nya Bajingan!
Pem-FITNAH & Pe-Rasuah...Memanglah Sepadan!!









Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
Cahaya Nabi2...CAHAYA Rohani
Cahaya Menyuloh...Kedasar HATI
Cahaya-AMANAH...Integrity Terpuji
Cahaya-MERIT...Miracle-PRECISELY
Cahaya-TUNTAS...Penyelesaian-Abadi
Cahaya-SELFLESS...Kaseh Mem-BERI
Cahaya-ILAHI...Kaseh Mem-BERI
Cinta-ILAHI...Kaseh Mem-BERI
Kaseh Mem-BERI...Santun SIMPATI
Kaseh Mem-BERI...Sifat-Nya-ILAHI
Se Indah7 Fitrah...FITRAH Syurgawi












Tanpa Nama berkata...



Mengapa AL-Azhar...Menjadi "UKURAN"?
Mengapa AL-Azhar...Menjadi KEMEGAHAN??
Mengapa AL-Azhar...Perlu Di NOBAT Kan???
Siku dan LUTUT...Tentu "Syiok" Ber Siul-Siulan
IQ Yg Ciputt...Memang Sukakan HAYALAN
Hanya Si Pandir...Yg Suka Di BODOHkan
Tak Leh Ber FIKIR...Yg Termampu Cumalah HAFALAN!


Adakah Universiti MALAYA...Kurang Upaya?
Adakah U.S.M...Rendah Kualiti Nya??
Adakah U.K.M...Tiada Ber Harga???
Yg Masuk Azhar...Mcm Mana UPSR Mrk?
Yg Lulus Azhar...Mcm Mana LCE/PMR Nya??
PhD Drp Azhar...Mampukah SPM/MCE Pangkat-ke3"???
Klu Minta Ber DEBAT...Beranikah Mrk Bersua MUKA????!






Wahai Sahabat...AMANAH Budiman
CAHAYA Nabi-Nabi...Menyuloh KBNARAN
Menyuloh-AMANAH...INTEGRITY-Ketelusan
Menyuloh-MERIT... Bakat Ketrampilan
MERIT-Ber'Fikir...Ter Pantas Kecedrasan
MERIT-Integrity...""AMANAH"" Di Agungkan
Bukannya SORBAN...Menjadi Ukuran
Bukannya "TIPU"...FITNAH yg Mengelirukan
Bukannya Peng HAFAL...Yg Layak Di HADAPAN
Bukannya "Pak"-Arab...Utk "Cover" Ketololan
Bukan-KAH? Negara2-Arab...Penoh KECAMUKkan?!!
Bukan-KAH? Negara2-Arab...Terang2 Di Perbudakkan??!!
Layakkah "Budak2"-Arab...Dijadikan RUJUKAN???!!!
Yg Serakah NAFSU...Buas nya Bajingan!
Pem-FITNAH & Pe-Rasuah...Memanglah Sepadan!!









Wahai Sahabat...AMANAH Sejati
Cahaya Nabi2...CAHAYA Rohani
Cahaya Menyuloh...Kedasar HATI
Cahaya-AMANAH...Integrity Terpuji
Cahaya-MERIT...Miracle-PRECISELY
Cahaya-TUNTAS...Penyelesaian-Abadi
Cahaya-SELFLESS...Kaseh Mem-BERI
Cahaya-ILAHI...Kaseh Mem-BERI
Cinta-ILAHI...Kaseh Mem-BERI
Kaseh Mem-BERI...Santun SIMPATI
Kaseh Mem-BERI...Sifat-Nya-ILAHI
Se Indah7 Fitrah...FITRAH Syurgawi












Tanpa Nama berkata...

Ingat TMTI .biawak hidup sedang menanti siapa yang akan medukungnya.samada TMTI sendiri atau YDP selangor .Hadi suudah dukung biawak mati.sebab hadi tahan bau busuk.

cikmatgelap berkata...

bila dah taksub pada ulamak,bila ulamak berak maka yg wala2 ni sanggup cebukkan lubang jubur ulamak tu,mungkin juga ada yg sanggup jilat dgn lidah sampai bersih

Tanpa Nama berkata...

PAS, dalam majlis bersama najib baru-baru ini cuba menonjolkan Brunei telah menjalankan HUDUD, rakyatnya di BELA,tiada kemiskinan,tapi PAS lupa sebenarnya Brunei sudah tiada kemiskinan dan pelajaran percuma sejak awal 50an Lagi.TAPI PAS cuba nak sembunyikan HUDUD di Brunei adalah HUDUD yg berat sebelah.Sultan,kerabat2 dan pemimpin2 besar di brunei di kecualikan dari HUDUD.Pergi check boat Yalt sultan brunei..mewah di us,di monaco...tak kira gondek2 mat salleh di london.Tak kira lagi kerabat2 sultan brunei...Inilah Yg PAS nak BUAT hudud,bila BASIC2 islam tak ditekankan.Sultan brunei buat hudud cuma nak kelabui rakyatnya,supaya tak mempersoalkan keborosan mereka di negara barat.Rakyatnya yg menentang akan borosnya di penjarakan.KENAPA PAS SEMBUNYIKAN KEADAAN INI,SERUPA PAS NAK SEMBUNYIKAN ,KEBEJATAN NAJIB..KERANA "KEMULIAN DUNIA/HARTA DUNIA YG TAK SEBERAPA"

Tanpa Nama berkata...

Bro.. PAS ni.. yg menggerakkan PAS adalah Unit Amal dan ahli yg buat kerja. Manakala al-ostat2 dan ulamak hanyalah bercakap kosong pong pang pong pang untuk kutip duit ahli. Padahal al ostat2 dan ulamak2 ni, satu sen duit poket pun x kluaq. Kendian mereka diberi jawatan dan dicalonkan jadi MP dsn Adun.. lps menang batang hidung pun x nampak.. jangan kata ke Parlimen pun ponteng memanjang.. pengundi kawasan sendiri pun.. cam haram jadah ja muka masam nak jumpa.. apatah lagi nak kluarkan duit poket utk sesuatu.. sorilah.. apa2 sumer collect duit jemaah.. lama2 ahli PAS yg buat kerja pun tahu yg MP2 dan Adun2 PAS ni.. duit poket mmg berkira dan kedekut nak mampos.. nak gerakkan apa2.. sumer harap kutipan duit ahli2..

Sbb tu ramai ahli kluar beramai2 hari ni kantoi dgn perangai Haji Hadi.. dulu boleh la guna TGNA nak selindung2.. gitu jugak ngan ostat2 MP dan ADUN.. sumernya nak kumpul duit jer.. rakyat ni.. pergi mampos sajalah..

Tanpa Nama berkata...

Kenapa PAS sokong Alumni Al azhar yang menjemput mufti besar mesjid Al azhar yang penyokong kuat Al Sisi. Sedangkan satu ketika penyokong Dr Morshid. Bagitu juga PM. Polisi Mesir penyokong yahudi. Apa hendak jadi dasar malaysia dan PAS. Mentang arab kita terima. Habis palestin diketepikan.

Tanpa Nama berkata...

Kenapa PAS sokong Alumni Al azhar yang menjemput mufti besar mesjid Al azhar yang penyokong kuat Al Sisi. Sedangkan satu ketika penyokong Dr Morshid. Bagitu juga PM. Polisi Mesir penyokong yahudi. Apa hendak jadi dasar malaysia dan PAS. Mentang arab kita terima. Habis palestin diketepikan.

Tanpa Nama berkata...



Ahli politik tidak semesti nya mereka yang ada jawatan dalam parti seperti Tuan Ibrahim Tuan Man dan Naib presiden PAS, Iskandar Samad.

Ahli politik dapat meneka apa yang berlaku dan menjangka apa dan kemana sudahnya lebih awal supaya rancangan yang merugikan parti dapat di halang.

Malang nya Tuan Ibrahim Tuan Man dan Naib presiden PAS, Iskandar Samad sekadar menafikan dan langsung tidak menghalangnya.

Begitu sekali penting nya perpaduan UMNO PAS sehingga perlu di tubuh Alumni Al-Azhar. Sedangkan tanpa Alamni itu pun Najib dan Hj Hadi boleh meneruskan perpaduan kerana ahli-ahli semua terima apa jua kemahuan presiden sebagai satu keputusan.

Menyatu kan melayu sesama melayu atau antara kaum dengan kaum yang lain ialah melalui Islam bukan politik. Alumni cuma menyatukan parti dengan parti.

Bertukar Presiden parti maka bertukar lah pulak selera parti. Alumni Najib Hj Hadi ini sama lah jugak macam Islam Hadhari.

Tanpa Nama berkata...


Berani kah Tuan Ibrahim dan Iskandar Samad bersilat dengan Hassan Ali dan Nasha?

Kuat kah Tuan Ibrahim dan Iskandar Samad untuk selamatkan PAS dari Hassan Ali dan Nasha ?

Nasi dah jadi taik. Berbau yang menjijikkan.

Tanpa Nama berkata...

Goodjob hadi...cipta sejarah perosak pas

Tanpa Nama berkata...

Pas parti yg ramai penyokong...tp pimpinannya skrg tidak berkualiti...amanah parti baru belum dilihat bisanya lagi..masih mencari2 penyokong...tp pemimpinnya berkualiti...bekas pemimpin yg menaikkan pas suatu ketika dahulu...penyokongnya yg tnggl umpama masih menyokong ulama...kononnya pertarungan yg mlibatkan antara ulama dan profesional, ulama lah yg wajib disebelahi...mentaliti rakyat terutama yg melayu kebanyakannya masih melihat kpd imej semata2...nampak pemimpin yg membawa imej zahirnya islamik berserban berjubah kaki masjid kaki surau blh beri ceramah agama dsb, itu yg disokong..soal layak or tidak layak dlm memimpin itu soal ke2..blh berhujah or x tu xdinilai...janji imej islamik yg konon membela islam...tp islam itu luas wahai bani melayu...bukan semata2 boleh beri ceramah agama saja...malah berbahas berhujah itu lebih baik lagi...memberi ceramah itu mudah...bukak kitab.hafal..ceritakan semula...mencontohi kepimpinan nabi dan sahabat, belum tentu lah lagi...lihat saja beberapa org MP pas diparlimen yg boleh berbahas tntg isu...hanya bagi ceramah je di parlimen...ceramah tu bagus..tp bukanlah sepanjang habis perbahasan tu nk berceramaaaaah je...sepatutnya bila berpolitik, kemaslahatan awam tu yg dibawa ke sidang...awk nk jadi pembela...xkan nk berceramah dgn musuh...kalu di medan perang, nk hadapi musuh, xkan nk ceramah kt depa...jawabnya, mampos la...yg utama, kena perangi musuh dahulu.bila dh dpt kemenangan lepas nk buat kerja dakwah ke ceramah ke lantakla...bila dh ada kuasa barulah kita melayani musuh dgn baik sbg tauladan kpd sesiapa yg berkuasa.bukannya menggunakan kuasa utk kezaliman.tetapi utk kebajikan..kekuatan pd diri bukan utk menganiaya org.tp utk membela org...nk cerita laksanakan hudud tu...hukum allah.ramai yg sokong...cuma ada yg xsokong tu bukanlah depa xsokong utk dilaksanakan..depa xsokong dlm keadaan yg belum sesuai utk dlaksanakan..pemimpin boleh la cakap..yg jd wakil rakyat boleh la ckp nk laksana hudud...awk tu gaji berapa byk pulak...kalaupun mmg diinfakkan harta gaji dsb tu pun masih blh makan minum...masih boleh berkereta boleh berteduh..kesusahan yg dialami tu cuma sekelumit je..tp lihat la rakyat yg kerja.masih ikat perut.jd gelandangan..kdg2 terpaksa minum air sungai utk hidup...mereka ni kdg2 terpaksa hidup dgn dosa kerja haram dgn hasil pendapatan yg terpaksa mereka buat utk dpt meneruskan kehidupan...pemimpin, kamu xrasa hidup bwh jambatan...kamu xrasa mkn minum kdg2 dilihat menjijikkan...demi meneruskan hidup...bela nasib golongan seperti ini.sejahterakan kehidupan mereka.baru lah kamu cerita bab hudud...wallahualam

yip man berkata...

2 bulan lepas aku dah kabar...akan ada berita kejutan yg sebenarnya x terkejutpun pd nov n dis nnt....inilah dia bibit bibitnya...hadi najibul bersatu dulu...tunggu januari hingga mac 2016...ada kejutan lebih besar lg dr pas pis pus n umno...nak tahu...tunggu aje...sbbnya...bunga2 kemenangan ada untuk PH n PAN....ini game politik maaa...la ni...sudah ada 4 pepenjuru....jgn dok risau pasai sabah n sarawak sinun..depa tu mengikut je...mcm lalang...mana yg kuat depa pi....berita b3sar menanti anda smua...antaranya...
1. Harga minyak mentah makin rendah..
2. Tol di msia makin naik..
3. Gst tetap diteruskan
4. 1mdb makin gah
5. Nilai RM makin teruk
6. TPPA akan termaktub
7. MKN digazetkan wp ditentang...
8. Senyuman najib makin melebar
9. Rosmah makin bergaya 65 tahun
10.haji hadi tersenyum girang sbb ramai penyokong pas yg masih setia pada nya...

dol berkata...

mcm doktrin syiah najis ayatolat suci.. pengikut taksub makan najis mereka

betul kt matsabu agama dijadikn candu utk pengikut tksub khayal kunun berjihad dn blh mati syahid. bukan agama tu yg salah tp agama disalahguna utk kepentingan kuasa pemimpin

klu tidak tkan hadi pilih berbaik dgn penguasa zalim yg merompak dn memaki hamun pemimpin yg jelas membela rakyat dn sanggup susah payah demi rakyat mcm anwar .. amanah dap dll

persamaan inilh yf menyebabkn hadi memilih najib utk jd kawan. dua2 jenis membodohkn pengikut yg taksub ..satu guna candu assobiyah ... satu lg guna agama mencandukn pengikut

hudud... adakh dlm hudud pas mengatakn klu hj hadi atau ahmad yakub atau najib sendiri pun mencuri... akn dipotong tgn mereka.. klu blh adil begitu... sila segera laksanakn

Tanpa Nama berkata...

PAS dan UMNO :-
1. Tidak bergabung
2. Tidak bermusuh
3. Saling membantu
4. Musuh yg sama- DAP dan AMANAH

Konsep TAHALUL yg diamalkan PAS UMNO:-
1. Bersama tapi tidak sama
2. Bergabung tapi tidak gabung
3. Bermusuh tapi kawan.
4. Tidur tidak sebantal tapi mimpi sama serupa.

(Walaun boleh paham tak ni..??) Kih kih kih

Persoalannya. Masa PRU 14 nanti adakah PAS vs UMNO/BN ??

Kalau berlaku pertandingan PAS vs UMNO. Apa tujuannya?? Bukan kah PAS UMNO dah kamceng?? Kenapa perlu berlakon berlawan sesama sendiri?? Modal kempen apa yg dipakai masa itu?? Kalau gasak umno guna isu kesusahan rakyat...nampaknya tak releven!!

Kalau dah tau UMNO BN bermasalah yg bersama sekarang buat apa?? Nak bersihkan najis?? Terjun dalam tong taik...!! Gitu?? Anuwar dah cuba dulu...!! Apa kesudahannya...?? Dah bersihkah umno...??

Jadi eloklah PAS dan UMNO bergabung dan buat nama parti baru. PARTI MELAYU BERGABUNG SEMALAYSIA. (Saja cadangkan supaya mereka tak payah pening2 nak pikir...)

Atau buat nama PARTI UNTUK KEMAJUAN INSAN ( PUKI) pun boleh tahan nama ni....haha

Tanpa Nama berkata...

SEE MANGKUK HAYUN DARI MESIR YG JATUHKAN PRESIDEN MORSI PUN SETUJU DGN PENGGABUNGAN UMNO DAN PAS. I ASK AGAIN TO PAS, ISLAM IS NOT FOR BANGSA MELAYU SHJ EVEN THOUGH UMAT ISLAM MOSTLY BERBANGSA MELAYU DI M,SIA YG MANA ISLAM HANYA PD NAMA DAN IC SHJ. MENYOKONG TIS 2 PARTI U SOKONG ISLAM IS FOR MALAY ONLY DAN MENAFI HAK MUALLAF SAUDARA BARU YG JUGA ISLAM TAPI BUKAN BANGSA MELAYU. REMEMBER, SALAH SATU TANGUNGJAWAB YG ALLAH DAN RASULLAH TLH PERINTAH KPD KERAJAAN ISLAM IS TO TAKE CARE SAUDARA BARU THAT WHY MUALLAF IS ONE PPL BERHAK TERIMA WANG ZAKAT YG I JAMIN TLHPUN DIPAU OLH KERAJAAN UMNO LAKNATULLAH. WALLUHUALAM LU FIKIRLAH SENDIRI.

Mohd Shauzi berkata...

Semoga para ulama Nusantara yang menjadi penjilat para pemimpin zalim ini tidak terlaknat masakan tercela atas perbuatan mereka sendiri walau telah di ketahui melalui Baginda Rasulullah SAW akan wujudnya agamawan agamawan berbangkai tanpa bau ini menjelma bersama yang lebih baik dari Firaun di sisi mereka.

Arnab Jingga berkata...

dlm keadaan kini, aku percaya senario PRU 14 yg diutarakan oleh malaysiawaves boleh diguna pakai.

pas akan berunding kwsn dgn pkr. manakala pkr akan berunding kwsn Amanah/DAP.

dikwsn dimana pkr lwn bn, pas akan letak calon mrk disaat terakhir.

dikwsn pas lwn bn, salah satu akan tarik diri disaat akhir bagi memberi kemenangan percuma kpd lwn mrk.

di kwsn selebihnya, Amanah/DAP terpaksa berdepan dgn pas dan bn yg akan memberi kemenangan kpd bn spt yg terbukti dikota damansara, sg acheh dsb.

dlm scenario ini, akibatnya ialah bn akan menang besar dgn bantuan segala agensi dan persempadanan semula yg akan disokong oleh pas.

maka tercapai hasrat hadi utk menyerahkan Kelantan kpd umno sptmn yg tlh dilakukannya di tganu dan Kedah.

Kelantan yg diterajui umno akan mendpt kembali royalti minyak yg dah tertunggak selama ini yg bernilai berilyooon bilyoon ringgit. berhari rayalah umno dan pas mungkin akan mendpt serbuk sj dgn kemungkinan ditendang pula oleh umno akhirnya.

Tanpa Nama berkata...

Barua bersama Barua, apa heran?

Tanpa Nama berkata...

selain mufti berlumuran darah yg sokong as sisi tu...

syiah totok quraish shihab dtg ke tidak ke multaqa?

i dh bantah pd penganjur multaqa suruh tolak jrmputan kpd syiah totok tu yg menghina Nabi saw yg katanya tidak dijamin masuk syurga... dn byk lg tafsiran akal beliau yg sesat.

multaqa itu adalh berat sebelah. kenapa xjemput pkr dn amanah?

apa makna kesatuan ummah klu nk menyatukn golongan sesat zalim dn perompak... tidak ada mknanya

Tanpa Nama berkata...

PAS benar-benar berada dalam keadaan tersepit. Kalau tak terima kerjasama dgn UMNO akan jadi modal kempen UMNO yg PAS cakap saja nak ikut syariat islam tapi tidak mengamalnya kerana menolak utk berkerjasama sesame islam ( UMNO ) walaupun beberapa petikan dari surah ali-imran dibaca oleh UMNO betapa kerjasama itu diperlukan. Kalau diterima utk berkerjasama Nampak sgt cakap tak serupa bikin. Keputusannya PRU 14 PAS lingkup.

Tanpa Nama berkata...

PAS mmg parti kacau daun dan pengkhianat rakyat! Utk elak kes yg mcm ini....maka AMANAH menentang PAS di semua kawasan. Biarlah pertandingan 3 penjuru atau 10 penjuru srkalipun!! Sebab rakyat dah ada keputusan nekad siapa yg akan dipilih!!

Tanpa Nama berkata...

Quraish Shihab adalah ulama NU (Sunni). Beliau dihujat kebanyakannya oleh pengikut Salafy(Islam Ibnu Taimiyyah@Arab Saudi) kerana pendekatan terhadap pengikut Syiah. Mudah2an greenboc menjadi medan untuk merasionalkan kembali penyokong harapan daripada jalur Salafy, mereka terbelenggu konflik mazhab yang diciptakan sendiri. Sila googling saja bagaimana ANNAS mencatut logo & nama ulama NU semata2 untuk meraih sokongan publik menentang pengikut Syiah. Sungguh tidak beretika dan menjauhi logik (Mengaku benar suci tetapi perbuatan curang). Ulama NU faham akan hal ini, mereka menanggapi isu Syiah dengan sikap hati2 (Agar tidak menjadi penyulut api fitnah ummat nabi).
http://www.nu.or.id/a,public-m,dinamic-s,detail-ids,44-id,53332-lang,id-c,nasional-t,Quraish+Shihab+Klarifikasi+Tuduhan+Syiah-.phpx