8 Sep 2015

"Gembira, Gembira"... PAS Mahu Tanding Kerusi DAP...

PRU14: PAS rancang tanding di kerusi DAP

PAS berhasrat untuk meletakkan calonnya di kerusi yang ditandingi DAP pada pilihan raya umum akan datang dan kini parti itu sedang mengkaji secara mendalam mengenai rancangan itu.

Presidennya Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata parti itu akan meletakkan calon bukan Islam dari Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) bagi mewakili parti untuk kerusi itu, lapor Sinar Harian hari ini.

"Apabila kita sudah tidak ada kerjasama dengan DAP sekarang ini, sudah pasti pilihan raya umum akan datang mempunyai perhitungan lain daripada yang lalu.

"PAS tidak akan teragak-agak untuk menempatkan calon ita, malah kini di peringkat kajian mendalam bersama Jawatankuasa Pilihan Raya PAS dan pimpinan pusat untuk meletakkan calon bukan Islam mewkili PAS," katanya seperti dilapor akhbar itu.

Laporan itu juga menyebut, Hadi mengakui PAS mempunyai ramai calon bukan Islam yang layak bertanding mewakili PAS selagi mereka mendukung dan menyokong konsep perjuangan parti.

Akhbar itu juga melaporkan Hadi berkata Islam berbeza dengan ideologi lain dan membenarkan orang bukan Islam menjadi menteri tetapi dari aspek eksekutif bukan pembuat dasar.

PAS diseru tumpu kerusi menang

Sementara itu dalam laporan yang lain, akhbar itu turut melaporkan Setiausaha Organisasi DAP Anthony Loke menyeru PAS supaya menumpukan kepada kerusi dimenangi terlebih dahulu sebelum bercadang bertanding di kerusi DAP.

Katanya, PAS tidak perlu mengejar untuk menambah kerusi kerana kerusi yang dimenangi sebelum ini belum tentu kekal milik PAS, lapor akhbar itu lagi.

"Terpulang kalau PAS nak bertanding di mana-mana kerusi pun kerana ia sedikit pun tidak akan menggugat DAP.

"Tetapi sebelum ini, saya nasihatkan PAS supaya memberi fokus yang lebih terhadap kerusi dimenanginya dahulu, sebelum mahu tambah kerusi lain.

"Lihat sahaja di Negeri Sembilan, pada pilihan raya umum lalu, satu kerusi pun PAS tak menang. Macam nana pula mahu mahu tambah kerusi lagi," katanya seperti dilapor akhbar itu. -mk

ULASAN GB

Tanpa golongan profesyenal, PAS nampaknya semakin bangang. Tanpa mengukur kemampuan dan keupayaan sendiri, kerusi DAP nak ditandinginya.

Ramai merasakan DAP lansung tidak terkejut dan tidak gentar dengan "ugutan" PAS berkenaan. Kerana PAS memang tidak ada peluang lansung untuk menang di kerusi-kerusi majoriti kaum Cina. Malah diramalkan kesemua kerusi yang PAS tandingi di kawasan DAP akan hilang wang pertaruhannya.

Ketara sangat perjuangan PAS kini hanya bersandarkan kepada perjuangan emosi yang membuta tuli, bukan bersandarkan kepada ilmu dan strategi. Maaf cakap, bangangisme dan bebalisme darjah tertinggi.

Kita hanya boleh menyambutnya dengan perkataan... "Gembira.. gembira..."







ARiF merupakan jentera utama Harapan Baru di dalam membantu kelancaran gerakerja semua peringkat.

Kami ARiF Melaka memerlukan sumbangan dan bantuan kewangan daripada tuanpuan untuk kami melakukan gerakerja berkenaan. Oleh kerana kami masih baru, sumbangan diperlukan untuk menampung kos pakaian, membeli peralatan komunikasi, peralatan lalulintas dan sebagainya.

Kami amat berbebsar hati jika tuan/puan dapat menghulurkan sumangan kepada kami. Segala sumbangan diserahkan kepada pemegang amanah ARiF Melaka.

MOHD AZWAN AHMAD
a/k Maybank : 104013154427

Hantarkan makluman bank-in melalui SMS/WA ke 016-981 1315 (H.ANUAR)

Semuga Allah membalas segala jasa baik tuan/puan semua.





IKLAN BERBAYAR




43 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tanding je. Kasi duit deposit lebuh.tgkla sape yg menang nanti. Hadi salah sebut tu,baik dia kata die akan btanding di semua kerusi termasuk kerusi bangku sekolah.huahahahahahaha

My Kakak berkata...

Kesinanbungan 52% rakyat yg mahu BN tumbang mesti diteruskan. Kali sedikit rumit krn pengundi PAS yg " buta" madih ramai. Kita kena celikan mereka. PAS hanya mahu redha Allah. X menang x apa. Itu akidah politik mereka. Pegangan tolol ini mesti diwarwar sehingga majoriti ahli PAS dicelikkan. Yg betul2 totok biarlah mereka berjuang dgn siku dan lutut.

Timnajib Jomfikir berkata...

PAS sudah termasuk perangkap UMNO!

PAS dan Umno telah berkerjasama, menakutkan org2 melayu di luar bandar betapa bahayanya DAP.

Dulu, hanya yang bodoh2 shj ada dalam Umno.
Skrg ini, hanya yg bangang2 ada dalam PAS.

Melayu ooohhhhh Melayu! Bila nak cerdik arr..

Tanpa Nama berkata...

Mana orang tak pening dengan kenyataan Hadi ni.Padahal baru lagi Wan Azizah dan Azmin membuat kenyataan bahawa Pakatan 2 akan bersama juga dengan Pas.tetapi inikah sikap presiden Pas terhadap DAP.dan Paktan 2 nanti?Sikap sombongnya tak habis2 ,sepatutnya dalam keadaan begini carilah jalan damaidan tidak mengelurkan kenytaan yang mneyakiti DAP.Apa maknyanya semua ni?.Aku sokong pendapat Hanipa bahawa Pakatan jangan ada pun Pas atau baunya pun jangan ada.BERTAMBAH MENYAMPAH AKU.

Tanpa Nama berkata...

Hadi lebih suka calun Pas kalah semua asalkan Umno menang besra.hendaknya lagi kalau calun amanh.inlah sikap Hj Hadi .

Tanpa Nama berkata...

Sekurang 2 nya org melayu keluar mengundi .dikwsn DAP .

asri adnan berkata...

Biarkan aje mereka bertanding kerana mereka telah yakin dengan seyakinnya bahawa mereka kuat apabila bersendirian.

Tanpa Nama berkata...

Tok lebai Pas akan jadi lebai malang.Gulai kambimg tak leh make gulai ayam pun miss.Dua2 saja.

Tanpa Nama berkata...

Hadi dan din adalah liabiliti kepasa pas dan islam

Tanpa Nama berkata...

Apa hal pulak tiba-tiba cakap pasal kerusi DAP? Tak sesuai dan bijak samasekali ketika ini buat pengumuman untuk meletakkan calon. Ringgit jatuh, pendakwaraya hilang, keyakinan rakyat pada Najib merosot macam-macam lagi isu negara, jadi adakah tujuan PAScai semata-mata untuk bertanding sahaja ?

Atau memang sengaja buat tawaran terbuka untuk orang bukan Islam jadi ahli Dewan Himpunan Penyokong PAScai yang di ketahui di tinggalkan kosong setelah keluar menyertai Parti Amanah.

Mungkin juga pemimpin PAScai nak kurangkan tekanan seolah-oleh musuh mereka ialah DAP sedangkan sebelum ini musuh mereka seolah-olah Amanah.

Keberangkalian PAScai dah mula bimbang kerana sambutan orang bukan Islam semakin ramai yang bersama-sama Amanah?

Alasan 'tidak ada kerjasama' perlu lebih di perjelaskan lagi oleh Hj Hadi. Adakah kerana DAP tolak Hudud seperti mana PKR tolak hudud maka ujud 'tidak ada kerjasama'' sedangkan DAP menentang BN UMNO yang zalim dan rasuah?

Hj Hadi dah jadi bingai macam Donald Duck nampak burung-burung berpusing di atas kepala selepas kena hentakan di kepala.

Sengaja guna perkataan bingai sebab isu ini nak tutup isu bai'ah yang telah menghentam kepala pemimpin ulamak PAScai.

Tanpa Nama berkata...

Apalah pulak agaknya kandungan bai'ah PAS dengan penyokong bukan Islam dalam PRU14.... Nak bersumpah dengan nama Allah ke? atau latta dan Uzza? Tak buat bai'ah kang, melompat calon yang berjaya ke AMANAH.... Naya tak pasal-pasal PAS.

Ish...ish.... fenin kapla aku memikirkan kecelaruan PAS sekarang ni

Borhan Sharif berkata...

Masalah BESAR kepada PAS adalah mencari cara nak suruh calon DHPP nye bersumpah BAI'AH.......Macamana yek?

Tanpa Nama berkata...

Last2 gulai babi akan disebat puak ug kononnya akibat darurat... sedangkan di tepi kawah gulai babi tu ada hidangan biawak panggang.

Tanpa Nama berkata...

Haji Hadi,

Saya sebenarnya sudah bersunat masa berumur 9 tahun dulu. Walau bagaimanapun saya sedia untuk disunatkan sekali lagi oleh Tuan haji sendiri sekiranya calun PAS menang di kerusi DAP tersebut. Nak bertaruh "bai'ah" cerai bini saya tak nak la sebab saya sayang bini-bini saya woiii!

Longgarkan sikit ikatan serban tu Haji bior oxygen masuk...baru boleh berfikir dengan jelas sikit kah kah kah....

Tanpa Nama berkata...

"Tak risau....tak risau...
kita gumbira...kita gumbira"

Biarkan dia letak calon bukan Islam. Nanti lepas calon bukan Islam tu menang PRU, mereka terus boleh keluar Pas masu DAP ka PKR ka.

Calon bukan Islam mana ada baiah yang boleh mencagarkan bini mereka.

Bagus...gumbira...gumbira....

Tanpa Nama berkata...

Otak kletak kat mana anon 5.40. kau tak sedra ke apa yang berlaku di Selangor..dulu Pas kata berpisah dengan DAP tetapi di Selangor masih bersma ,Tak malu muka ke?kalau diibaratkan di Selangor ni macam kau cakap .ada gulai babi .HA kau kat Selangor macam tu lah,Dalam satu mangkuk ada gulai ikan .ada ketam dan ada babi .Pas tak peduli hukum tu dia makan juga ikan tu ,macam darurat je.gaji elaaun ambik ,kata taknak dengan DAP .pundek lah,cakap tak serupa bikin da.

Malaysiabaru berkata...

Hampir semua org cina turun bersih

Lagi pas nak lawan dap @cina

Ehhh lupa pulak... Najib yg suruh..

HadiCai betullah

Tanpa Nama berkata...

KAJIAN mendalam..Siku & LUTOT
Ingin ber TANDING..Kerusi D.A.P
Terguling GULING...ter kentut KENTUT
Ter Gelak ter BAHAK...Tak Kering GUSI

Lintang PUKANG..Tunggang TERBALIK
Budak HINGUSAN pon..Cepat Leh FIKIR
Aduhai..si NOBAT..dah jd PELIK
EDAN nya Teruk..ter Mundar MANDIR


GILA nya Teruk..ter Mundar MANDIR
Akibat pilKUDA...BROKA & Barua
TOLOL Bengap...Dah tak Leh nok PIKIR
""KARMA""..'mendustai'...ALLAH yg'ESA

Tanpa Nama berkata...

hahahhhahha...kikhikihhhh...kakahhhh....LAWAK TAK HABIS-HABIS tok-tok lebai malang ni...Aku syorkan bertandinglah di semua 222 paarleimen dan semua DUN-DUN ,termasuk sabah dan serawak...

Tak dapat nak bayangkan, Hanya PAS sahaja yg boleh jadi Ketua...walupun pemimpinya macam hampehhh...Nak jadi ketua Dapat terengganu tapi lingkup dapat kedah pun lingkup..Tenguk DAP dan PKR di penang dan selangor walaupun tak medabik dada dapat sambung lagi...Issue Baiah kan dah jadi "KELAKAR" macamna dgn orang-orng kafir yg dah jadi DUN/MP nanti...Tapi yg lagi kelakar..kata PKR Tak nak HUDUD, malangnya exco2 PAS tertengek dgn PKR,siap pakat lagi dalam pilihanraya 14 nanti...Bila bab FULUS/jawatan...terbeliak mata..hudud kemana islam entah lagi di mana...kononnya nak bawa RUU ka parrlimen..tapi bila nak dibahaskan..Tuang presideng nuuuuuuuuuuun jauh diJAPANG sana. LAST-LAST PAS kena KENCING KAW-KAW dgn AMENO, tuan speaker kata mana ada issue undang2 hudud nak dibincangkan..

Kesihan ahli-ahli totok PAS, AMENO KENCIN PRESIDENG PAS,PRESIDENG PAS KENCIN AHLI-AHLI TOTOK..

Abdul Said berkata...

Dulu PAS ada Hashim Gera. Lawak habis. Kali ni ada Hadi pulok. Lagi kelakar. Macam ada urat sehelai terputus je kat kepala tu!!!

Tanpa Nama berkata...

siapa la jd penasihat hj hadi ni.. dh tak tentu arah aku tgk.

Tanpa Nama berkata...

PAS TAK SALAH TAPI SEGELINTIR PEMIMPINNYA KUNUN ULAMA TAPI MEMBAWA ONAR PADA LEBEL ISLAM SEPERTI
1. Pemimpin yg bermulut longkang yg membarua, mentolol dan menjebon Jemaah sendiri.

2. Mengamalkan kekarutan Baiah mencagar isteri. Kenapa tak lump sum ahli pun cagar bini masing-masing

3. Muktamar dah kata putus dgn DAP tapi masih terhegeh - hegeh pegang jawatan di Penang. Sayang elaun ke. Maruah macamana ?????

4. Masa Muktamar lebai lebai dan pro ulama macam seronok sakan guna CAI masa memilih. Ini cara islam ka cara yahudi guna cai ni tuan tuan

5.Sebelum muktamar bukan main nak halau mat sabu dan rakan, tapi lepas muktamar bila nak tubuh parti baru MEROYAN pula lebai lebai semua

6. Paksa yb yg keluar letak jawatan. Gila ka, kalau letak 5 tahun tak boleh bertanding pilihanraya.

AKHIRNYA AKU MEMERHATI KELAKU MEREKA SEPERTI AKU MEMERHATIKAN USTAZ USTAZ Siku dan lutut....selamat tinggal pas yg akan bungkus di pantai barat dan jd suam suam kuku di pantai timur kerana 3 penjuru. YG CANTEEK UMNO AKAN KEMBALI DI KELANTAN.

ISLE-ISLE

Tanpa Nama berkata...

Bukan sehelai.
7 helai

Tanpa Nama berkata...

Cakap besar tak laaa... tapi pru14 nanti, pas nak dapat 3 kerusi pun belum tentu, termasuklah kat kelantan. Klu hadi bole menang tu dah kira ajaib dah tur...

Tanpa Nama berkata...

Tak beriman betul 4.21pm 5.40pm

Malaysiabaru berkata...

Siapa lagi

Ding ayamg . Tontowi helfire. Nik abudoh ... Ini semua budak Mesir tiga serangkai ... Duit perangsang seks Selangor bagi...

Melayu pun dah takde confiden dgn pas... Mcmna org cina dhpp cap bulan boleh lawan dap sedangkan mca pun bungkus...

Niat hadi sebenarnya nak bagi pembangkang pecah belah bukan niat nak menang pun...

Hadi ni islam ker ..........r

zulme tumin berkata...

TGHH betul sebab PAS tanding PRU bukan utk menang, lagi banyak kalah dan hilang wang pertaruhan pon lagi bagus.

Tanpa Nama berkata...

Bukan 7 helai.
Berkali kali 7 helai

Dynamic Hijrah berkata...

Betul tu Tn.Zulme...elok la masuk raga biar kalah ramai2 hilang wang pertaruhan...wang pertaruhan boleh mtk derma ehsan dari org ramai.
Keputusan bangang ni mcm hudud juga akan berlaku u-turn last minit nanti. Biasala org gedebe tk bertempat bercakap.

Tanpa Nama berkata...

Mana BEBUDAK BAHALOL PAS NAK DAPAT DUIT BAYAR DEPOSIT CALON??????

PAU PAU PAU DARI BAPAK MAT KAMPAU UMNO KE??????

Kepala Otak!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

baik2 nkorang semua yg diatas, nanti kena talak suami lak baru tau.....setakat nak bagi ayat2 talak aeron din ada, tengah malm pon boleh kasi.........yg dipertua majlis ugama pun dah jatuh hukum sebelum bicara tau!...itu lah kekuatan Pas yg takda kat PARTI DAP! hadi terlebih pil kuda gamaknya!

Tanpa Nama berkata...

Mumgkin calon yang HH pilih mestilah daripada bangsa india ke, cina ke, bangla ke, melayu krestian atau bangsa lain dari jepang ke,...tapi mesti perempuan.. seksi lagi pula tu sebab baiah tak wajib untuk dia tapi mana adil... mesti ada syarat lain hihihihihi

Tanpa Nama berkata...

Macam-macam Kajian dan pandangan penganalisa politik meramalkan keadaan PAScai yang semakin lemah yang bukan boleh di ketepikan begitu sahaja kerana di sertakan dengan hujah yang baik namun seperti tidak ada apa-apa makna nya pada Hj Hadi dan pemimpin-pemimpin PAScai yang lain.

Kebimbangan Yang Dipertua PAScai Rantau Panjang juga tidak sedikit pun di kongsi bersama oleh Hj Hadi.

Yang paling tongong ialah untuk lawan DAP sedangkan pada PRU nanti yang bertanding ialah Pakatan Rakyat 2, gabungan DAP dengan PKR dan Amanah.


Tanpa Nama berkata...

persepsi aku ttg pas ni,aku tak tuduh cuma agak-agak aje pas ni mungkin ada sikit syer kot dgn 2.6b yg najib songlap.dia hadi sebut nak tanding semua kerusi tuu mmg guna wang yg banyak,deposit dan wang utk kempen pun udah puluhan ribu,seolah-olah pas ni parti yg kaya dan tak perlu strategi untuk bertanding dan nyata memberi nilai tambah pada umno dan bn.....

Tanpa Nama berkata...

Anon 8:20pm

Rukun Iman dlm Islam takde tertulis beriman kpd ulamak. Jgn ikut ajaran sesat Pas.

Tanpa Nama berkata...

Kalau Pas mampu meletakkan calonnya bertanding disemua kerusi, sudah pasti ianya dibiayai oleh Umno. Ini disebabkan dalam soal kewangan bayar untuk upah tampal poster pun mereka tidak mampu. Dan sudah pasti strategi ini untuk kemenangan untuk BN, cuma Pas mungkin dapat komisyen setiap kerusi yang dimenangi oleh BN nanti, sebab Pas hanya mau keredhaan Allah saja dalam pilihanraya.................

Abdul Said berkata...

PAS boleh letak sesiapa juga tidak kira bangsa dikawasan DAP dan aku yakin tak akan ada seorang Cina atau India akan mengundi itu parti ping ping!!

tanya sama itu hud hud berkata...

Ramai org tak perasan strategi pas gebang nak lawan dap.
Ni semua kes nak ugut pkr supaya jgn putus dgn pas

Tanpa Nama berkata...

Presideng sudah bagi tahu ,masuk pilahan raya pas bukang nak menang kita masuk bertanding kita nak kalah teruk ,Biar padan muka Pakatan ,kita gumbira kalah Pas hilang wang pertaruhan.kita bersedi kalau Pas menag atsundi cina.kita akan menangis .kita tak reda kemanagan itu.

Tanpa Nama berkata...

Tanding 13 kawasan melayu di negeri sembilan, semua kalah,inl nak tanding tempat cina konon,mca pun tak daya,duduk dalam alam khayalan

Tanpa Nama berkata...

Suruh murshid pas,tg harun din bertanding,3 kali tanding kawasan melayu di perils,3 kali kalah, pemimpin papa macam ini,menang dun pun tak boleh,kata islam mesti memimpin

Tanpa Nama berkata...

Islam ala tg nik aziz islam disegani dan dihotmati oleh bukan islam, islam ala tg haji hadi islam yang digeruni,ala taliban ala isis,orang bukan islam bukannya menolak islam tetapi tg haji hadi yang di tolak

Tanpa Nama berkata...

Layak duduk kat bukit ....7.36am