25 Jul 2015

Harapan Baru Ganti PAS Dalam Pakatan 2.0

GHB sedia ganti PAS dalam gabungan baharu, kata Khalid Samad

Gerakan Harapan Baru (GHB) sedia menggantikan kedudukan PAS dalam gabungan baharu yang diumumkan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Komitmen itu dinyatakan Ahli Parlimen Shah Alam Khalid Samad yang merupakan salah seorang daripada 8 ahli Parlimen PAS yang bersama gerakan itu – sedang dalam proses mendaftarkan sebagai sebuah parti politik baharu.

"Kalau PAS sudah tidak mahu bersungguh-sungguh dengan Pakatan Rakyat (PR) dalam satu gabungan yang mampu menjatuhkan Umno dan Barisan Nasional (BN), maka kami akan mengambil alih peranan itu," katanya pada sidang media di pejabat beliau di Shah Alam, semalam.

Pengumuman Anwar disambut kenyataan ahli Parlimen veteran DAP, Lim Kit Siang yang mendedahkan PAS tidak dijemput dalam mesyuarat penubuhan gabungan baharu bagi menggantikan PR.

Susulan pengumuman itu, Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengeluarkan kenyataan kepada ahli partinya agar tidak berketuakan DAP yang "tidak beriman dan budiman".

Menurut Khalid, beliau tidak dapat menduga dinamik hubungan PAS dengan pakatan baharu itu kelak, namun jelasnya GHB seboleh mungkin akan mengelakkan pertembungan 3 penjuru dengan parti Islam itu dalam pilihan raya umum.

Bagaimanapun sekiranya ia berlaku, rakyat akan menilai pihak mana di antara GHB dan PAS yang lebih komited melawan Umno dan BN.

"Kalau berlaku 3 penjuru ia akan untungkan Umno. Oleh itu, kita perlu cari mekanisma penyelarasan. Kalau tak dapat dielak, pengundi kena pilih parti mana yang lebih komited kepada usaha jatuhkan Umno," katanya dalam wawancara dengan kumpulan Facebook “The Rage for Liberty” yang berlangsung selepas sidang media.

Sementara itu, Khalid turut menyeru menyelaraskan pandangan parti terhadap ahli PAS yang berminat dengan GHB.

Menurut bekas ahli Jawatankuasa PAS Pusat itu, seharusnya kepimpinan pusat bermesyuarat terlebih dahulu dan bukannya mengeluarkan pelbagai kenyataan bercanggah.

Katanya, pada masa ini kenyataan dikeluarkan pelbagai kumpulan seperti PAS Selangor, Kelantan dan Pemuda.

"Jadi sekarang ini tegaskan pendirian anda – panggil ahli Jawatankuasa PAS Pusat bermesyuarat bincang masalah kami ini dan berikan surat kepada kami, apa sebenarnya yang kamu hendak daripada kami. Hendak kami letak jawatan atau apa?

"Apabila dah dapat itu barulah kami respons, sekarang ini kalau kami respons pun berbagai-bagai punya komen, tak perlu kita respons," katanya pada sidang media.

Khalid berkata, PAS seharusnya memberikan pendirian rasmi mereka secara bertulis kepada pemimpin GHB dan bukannya menggunakan media.

"Lakukan secara profesional dan teratur barulah kami akan respons," katanya. – TMI

GHB Diberi Liputan Meluas Di Dalam Akhbar Mandarin







IKLAN BERBAYAR







19 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

GB, tolong update kat mana dan bila ceramah GHB akan diadakan di sekitar Lembah Klang...saya dah tak sabar nak turun bagi support ni...harap GB dpt bantu dan war warkan...tq.

Tanpa Nama berkata...

Fokuskn pada gabungan baru.xyah penglibatan pas dan azmin.tu semua perosak masa depan rakyat

Omar Daud berkata...

Salam semua:

Alhamdulillah setelah memerhatikan,observation keadaan sekarang dengan penubuhan parti PKR 1999.Saya boleh buat kesimpulan seprti berikut:

1.PKR di tubukan melalui NGO Adil hasil desakkan rakyat,pada 1999 PKN ditubuhkan.Semasa membuka keahlian di sebuah hotel terkemuka di Ampang, dalam masa sebulan keahlian mengjangkau 20k seluruh malaysia.
2.Pemimpin PKN masa itu terdiri dari UMNO,Ezam mat nor,ruslan kassim,zahid mat arif,hamdan taha,marina yusof,Amin ali,saifudin nasution,Dari NGO Chandra muzaffar,dan ramai lagi NGO.
3.Sampai kini PKN/PKR masih lagi SURVIVE walaupun separuh dari pemimpinya dah cabut lari.
1.GHB NGO gerakkan ditubuhkan oleh serpihan PAS,Bergabung dgn NGO2 islam,berkemungkinan bergabung dgn NGO ditaja oleh adik Najib.
2.Atas desakkan rakyat yg mahu melihat Pakatan rakyat di gantikan yg baru,pada sept 2015 akan diumumkan penubuhan parti politik.bergantung pada kelulusan "ros".
Saya mengangap penubuhan parti yg ditaja oleh GHB,akan pergi jauh berdasarkan:
a/GHB mempunyai pemimpin-pemimpin "READY MADE" Proven track record dgn sepak terajang politik malaysia,kebanyakkan mereka pernah merasai kekalahan bertanding,pernah masuk penjara,pernah berdemo utk rakyat,mereka selesa turun bersama rakyat.disamping mempunyai didikan agama yg baik.
b/Mempunyai team kerja yg berdidikasi,diambil contoh gerakkan networking on-line sungguh hebat,tak sampai sebualn >20k hits like.
c/Membuat road-show yg bersistematic,dari negeri ka-negeri, Penang mat sabu,kedah ada geng pasmanya,di perak ada nizarnya,di selangor ada Mat taibnya,di wilayah ada Dr.hatta,Di N9 ada geng 3 psjnya,di johor ada salehuddin ayobnya,dikelantan ada dato,rahim/kamarudin,diterengganu ada dato'baharim, Disabah dan serawak pun ada repsnya.HEBAT kan,Semasa PKN dulu mana ada macamni!!semua main tangkap muat sahaja.
Terus-terang dikatakan saya 12 keluarga yg lain telah regester dlm borang PKR pada 1999 disebuah hotel di ampang,sampai sekarang nama kami takada,sampai sekarang tak berparti,difahamkan lebih 10k ahli yg register nama tak ada,malas nak cerita banyak ,kami sokong sajalah PKR,sebab PKR sahaja parti yg aggresive pada itu,lagipun kami tak berminat nak apa2 jawatan ,yg penting umno dijatuhkan,alhamdulillah umno berjaya dijatuhkan di selangor.kenapa jadi begini,sebab sistem recruit parti baru tak diuruskan dgn baik,mungkin juga sabotage??
Itu sebab saya nyatakan,GHB buat kerja sungguh profesional,mendapat feedback dari ahli,rakyat dan NGO-NGO yg lain,cukup berhati-hati walaupun nampak macam lambat,tetapi selamat.
Bila di gabungkan oleh Pemimpin-peminpin yg proven track record,pertugas-pertugas yg efficient di samping mempunyai ahli-ahli yg berquality saya yakin dgn redha allah,dalam masa 10tahun lagi parti GHB akan beat pas,umno,malah PKR sekalipun.

Wassalam

Omar Daud berkata...


Salam Anom

July 24, 2015 at 10:57 PM

Pada 28/7/2015 didewan harmoni di ijok pkl 8.00mlm bermula dan 2 /8/2015 di club sultan sulaiman di kampong baru waktu yg sama.

Insyallah saya akan turun di ke-2, tempat itu.Kebetulan abang2 saya berada di kg baru .penyokong setia Mat sabu.

wassalam.

Tanpa Nama berkata...

SEKARANG

Yg mrk/PAS sgt takut

Yg PAS sgt2 GELABAH/risau skali



Apb

Apb parti baru ditubuhkan & dilancar,

Dgn izin'TUHAN...insy'ALLAH kerajaan Klantan 'mungkin' bertukar tangan kpd Husam

Inilah risiko besar paling menakutkan



Mrk sedang berputar2

Tugas suci mrk/PAS sbg "gunting" ddlm PR/pakatan yg umno berikan telah usai/LONGLAI

Harga/SAHAM mrk dr kaca mata umno sudah jatuh/LUNYAI terbarai..hampir-KOSONG nilai

Dsisi umno tugas suci khianat-FITNAH dr "dalam" itu bernilai lumayan dan sgt2 tinggi

Projek-SONGLAP ratusan juta ddlm gelap tlh pon diberi..TETAPI bgmn "nasib" itu kini?


Dr sudut hati umno yg paling dlm

Lebai2 tolol siku lutot itu mana ada nilai?

Lebai2 tolol siku lutot itu hanya tau "CHAI" dan sudah tentu nanti akan mnjd bebanan

Umno tentu tidak hingin bersatu "CHAI" dgn sitolol yg sgt mudah dTIPU dgn isu hudud itu

Lebai2 tolol itu hanya layak mnjd alat-UMPAN?

Lebai2 tolol tu takde NILAI tambah

Rkyat mlihat mrk bgai sampah!



Akibatnya

Itulah akibat

Laknat brmain onar-FITNAH

FITNAH krn songlap-RASUAH

Khianati rkyt

Krn rasuah

My Kakak berkata...

Saya bersetuju benar dgn pandangan saidaraku Omar. Dari pendaftaran, kempen keahlian , menembusi kawasan2, penggunaan media sodial yg berkesan, strategi pada pelbagai kaum, tidak lupakan anak muda, gempur yg atas pagar, teknik berkempen yg profesional, dan calon yg benar2 disaring rapi , in sya Allah GHB silap2 jd lead party dlm Kerajaab Baru Malaysia. Selamat berjuang dan merancang teliti.

Tanpa Nama berkata...

Terima kasih Omar daud.epat dan jitu.bersama memberi skonagn kepad GHB.

Malaysiabaru berkata...

Ghb perlu adakan satu rally bersih 4.0

Untuk bersihkan pakatan Dari agen umno dlm pkr Dan pas

Untuk bersih Malaysia dari Najib

Untuk selamatkan Malaysia dari pkmak melayu yg guna cinapek untuk ranapkan 1mdb

Tolong bersihkan dan sucikan kesemua di atas!,ke arah harapan baru Malaysia baru

Abdul Said berkata...

Hello Hadi apa sudah jadi dengan PAS. Masa pemiihan iklut cai. Tak boleh pilih ikut pertimbangan sendiri. Sekarang bila parti sudah huru hara siapa sahaja dalam PAS boleh bagi statement kepada media. Bertambahlah huru haranya. Kelam kabut. Kenyataan berbolak balik. Tak senada. Tak sekata. Itulah dia akibatnya bila budaya bagi ceramah dimasjid dan surau dibawa kepada masyarakat terbuka. Asal dapat mikrofon je mulalah nak bercakap sesedap hati. Tolonglah ostad-ostad ooi. Janganlah bercakap kalau takde fakta, kalau tak tahu hujung pangkal. Namun kita nak marah pun tak boleh juga. Ostad-ostad sekarang ibarat orang nak mati lemas. Rumput kering yang hanyut pun digapai juga!!

My Kakak berkata...

GHB diharap jgn termakan provokasi bertali arus PAS. Teruskan agenda. Diam bukan erti mengalah dan bersalah. Mereka akan lebih meracau apabila satu demi satu cawangan bubar. Dalam kempen JANGAN burukan PAS. Kita fokuskan 3M. Misi
Menyelamatkan Malaysia. Terangkan dgn jelas segala mak nenek kebejatan BN dgn 1MDB, FGV, MARA, LUTH, kejatuhan ringgit dan isu2 Nasional. Pada pengundi tua nyatakan semangat kita Semangat PAS TGNA. PAS sekarang sudah berubah. Tunjukan video Hassan Ali. Tunjukan kenyataan pemimpin PAS yg pro UG. Jangan kutuk lebai2 dalam PAS. Kalau tidak apa beza kita dgn org yg gelar kita jebon. Set 1 sistem kerja dan duplicate disetiap mukim. Dalam Malaysia organisasi yg sangat bersistem ialah Tabligh. Mereka tiada media. Tiada poster. Tiada banner. Tup tup ada ijtimak dihadiri ratusan ribu orang.sistem mereka diamalkan disetiap negara satu dunia. Senyap tapi bergerak. Macam anai2. Tahu2 satu rumah roboh! GHB , doa kami bersama kalian . Juga semua bentuk bantuan yg kami mampu. Bersatu kita 3M.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya bukan GHB sahaja ada Harapan Baru.



PAS pun ada juga Harapan.

HARAPAN MEMUSNAHKAN PARTI !!

My Kakak berkata...

Tepat sanggahan Asmuni

Asmuni yang juga merupakan bekas Bendahari PAS Pusat turut mempersoalkan tindakan beberapa kepimpinan PAS baru-baru ini yang tidak jemu menghentam parti GHB.

“Itu yang kita kesalkan sepatutnya selepas mereka berjaya menyingkirkan orang-orang yang mereka tidak kehendaki, sepatutnya mereka bergembira.

“Dahulu diistilahkan sebagai “Babi Hutan”, “Semak Samun” dan “Sekular” sudah tidak ada lagi di dalam PAS jadi apa yang mereka hendak bimbangkan?

Biarkan kami teruskan agenda kami dan mereka boleh teruskan agenda mereka,” tegasnya.

Copy and WIN : http://ow.ly/KNICZ

Tanpa Nama berkata...

Hadi sudah tidak layak jadi presiden PAS. Orang ramai sudah mula mempertikaikan kewibawaannya (itupun kalau ada wibawa). Ia dan sekutu rapat sudah jadi badud penghibur dalam sarkas. Cakap berbolak balik macam pelawak. Pemikiran pun tak stabil. Kenyataan-kenyataan yang keluar pun hanya untuk hiburan sepintas lalu. Eloklah mengundurkan diri dari politik. Kalau ada kelayakan dan kebolehan yang sesuai pergilah mengajar dimana-mana universiti dalam dunia. Yang kurang kelulusan tu bolehlah mengajar dipondok-pondok dan surau-surau. Buat kerja amal dan semoga dengan tindakan sebegitu kami semua boleh memaafkan kecelaruan tuan-tuan dan Malaysia maju setapak lagi untuk aman damai sementara menunggu satu puak lagi lingkup!!

Tanpa Nama berkata...

KEBIJAKSANAAN DAP MEMPERGUNAKAN PAS AKHIRNYA BERJAYA MEMPERBODOHKAN MAT SABU UNTUK MEMPERBODOHKAN PULA HJ HADI.

Nanyang Siang Pau : Pas untuk dipergunakan Sahaja

Akhbar Nanyang Siang Pau bertarikh 21 Julai 2015 menarik perhatian dengan mengatakan bahawa kekuatan Pas adalah untuk dipergunakan bukan dipercayai kerana agenda, polisi dan matlamatnya tetap sama tanpa mengira siapa sahaja yang menerajui kepimpinan parti berkenaan.
Artikel bertajuk ‘Untuk dipergunakan bukan untuk dipercayai’ yang ditulis oleh Lim Fang itu disiarkan dalam ruangan Pendapat halaman B9. Penulis mendakwa pimpinan DAP terutamanya Lim Kit Siang amat arif mengenai perkara tersebut kerana cukup berpengalaman dengan parti berkenaan dalam beberapa siri PRU yang lalu.
Malah sebelum ini, Kit Siang selalu mengingatkan Pas bahawa sekiranya parti itu bertarung bersendirian pasti akan kecundang tetapi nasihat dan peringatan tokoh veteran itu langsung tidak diendahkan oleh pimpinan Pas yang berhati keras.

Tanpa Nama berkata...

SEMUA ini kerana DIA dan jemaahnya kunun pewaris nabi TAPI
1.dia fitnah calon pkr sbg penjual pil kuda?
2.dia hina presiden pkr konon tak ada kelayakan jadi mb?
3. dia cuba hasut azmin dgn jawatan mb?
4. Muktaman dan dewan ulama memutus dgn DAP Penang TAPI MASIH KEMARUK nak pegang jawatan di Penang, letak jawatan la KALAU MASIH ADA TELUR DAN MARUAH- lain le kalu masih cinta duit untuk bayar bil letrik dan kereta ha ha ha
5. ahli mendoa laknat pemimpin2 pro?
6. ahli mengeboo pemimpin2 pro & nak berpolitik tapi siap ada Baiah-apa jenis parti isle gini ?
7. ahli2 memijak gambar2 pemimpin2 pro?
8. dia gagal bentang ruu dlm mesyuarat pr wlpn dah janji?
9. dia dan penyokong2 melabelkan pemimpin2 pro dgn pelbagai gelaran jebon, tolol, barua yg tak Islam? tp mulut isle isle kunun padahal mcm mulut Longkang
10. masih lagi bertahaluf siyasi dgn dap di Selangor?
11. pas yg masih bertahaluf siyasi berlaku khianat?
12. dia selalu ponteng sidang parlimen?
13. dia mencanangkan hudud Allah swt tapi tak ada satu hudud pun dlm ruu yg nak dibentangkan diparlimen yg DIA ponteng?
14. Macam merestui pemilihan muktamar lebih jilake dari Israel @ yahudi dengan MENGGUNAKAN CAI, Ulama pas pula seronok gila guna Cai
dan dan ahli pas jawab la semua tuduhan diatas tu. Betul ke salah - Cara islam ke tidak
...AKU MEMERHATI KEHAIRANAN KELAKU MEREKA (TENGANGA MULUT AKU)

Tanpa Nama berkata...

Lim KS kata kalau ada undi tidak percaya untuk Najib di Parlimen yang akan belot dan sokong Najib ialah HADI and the gang!! Jawab Hadi jangan tak jawab.

Tanpa Nama berkata...

Orang-orang Arab yang memusuhi Nabi Muhammad juga memakai serban, jubah,dan berjanggut seperti Abu Jahal.
Jika pakai jubah tapi wajahnya selalu marah, maka itu bukan mengikuti Nabi Muhammad, tapi mengikuti Abu Jahal.

Tanpa Nama berkata...

Bila sebut nama hadi teringat perbuatan dan pecakapan yang tidak baik.Jangan pula suatu hari nanti nama hadi ini macam nama hassan malek dan mat maslan yang sinonim dengan kebodohan.Suatu hari nanti akan ada orang berkata

1. "janganlah awak hadikan orang" maksudnya seseorang kawan menegur kawannya supaya jangan mengumpat/fitnah/tipu/label orang lain.

2. Ponteng - Seorang guru bertanya kepada muridnya "kenapa awak hadi kelas kelmarin.

Tanpa Nama berkata...

azmin tu bkn x skg ghb. tapi dia bijak Dan berhati-hati dlm tindakan. kemenangan diselangor dlm pr13 adalah bersama PR terdiri dr pkr,pas,dap. biarlah mandat ini diteruskan sehingga pr14.byg kan klu azmin singkir pas dr kerajaan. azmin bole terus mb, ttp brp kerat adun melayu dlm kerajaan azmin tanpa pas. ini bkn isu perkauman ttp isunya tindakan azmin akan dispin oleh puak sana konon pkr kuda tunggangan dap. sebelum ini pas kuda tunggangan.sekrg ghb. nanti pkr pula keluar Dr mulut longkang puak sana. ada faham.