29 Mei 2015

[PANAS] Tok Usin Ceroi Lawan Nurul Islam Batu... Pro-UG Berantakan...


Ramai sahabat2 dok whatsapp dan inbox kenapa tok mcm dah kurang serang jebon sejak sebulan ni?

Ya mmg betoi tok mmg kurang buat posting pasai jebon sebulan ni, tok x serang kerana group tok dah pon tok bubarkan, tambahan pula fitnah terhadap tok juga masih berterusan dijalankan oleh geng hero Tamil yg gila jawatan dan gila nak jadi hero, antaranya Nurul Islam yg byk menjalankan kerja fitnah terhadap tok dan team tok, malah segelintir ahli team tok pon ada juga yg termakan hasutan itu hinggakan depa juga turut menyerang tok dgn tuduhan tok ni SB dan ejen umno.

Pada tok semua ni terjadi berpunca drpd sikap kecelakaan Nurul Islam yg melemparkan fitnah pada tok, malahan pimpinan juga ramai yg percaya pada mamak tu, tok kata begitu kerana ramai juga pimpinan hubungi tok dan bertanyakan perkara tersebut setelah Nurul Islam berjumpa dgn depa dan bgtau bahawa tok usin ni adalah SB dan barua umno.

Bagi tok Nurul Islam mmg barua yg gila jawatan dan manusia jenis ni lebih bahaya drpd jebon kerana dlm hatinya penuh dgn agenda busuk demi keuntungan peribadi.


Amat Malang lah jika pemuda memilih beliau dlm muktamar nanti sebagai ajk pemuda pusat, dia cukup licik dlm mencari nama dan milagge politik.

Tok sebolehnya xnak keluarkan audio ni tetapi tok terpaksa apabila si Nurul Islam ni semakin menjadi2 sikap adu dombanya...hampa nak nilai tok mcm mana pun hampa nilailah kerana tok lgsg xda apa2 kepentingan terhadap apa yg tok buat selama ini, tok bukannya kejarkan nama atau jawatan tetapi tok buat atas tanggungjawab tok terhadap Allah bg mempertahankan jemaah ini dan kepimpinan ulama.

Cuba amati minit akhir rakaman audio ni. jelas nurul bocorkan identiti tok pd org luar ... Nurul dah bocorkan identiti tok pada polis,dia fitnah tok pada pimpinan dan jemaah serta mengkhianati tok dan team tok..

Jadi tok rasa cukuplah sampai disini tugas tok dan selamat bermuktamar semua nanti, semoga jemaah ini terus dipimpin oleh para ulama dan mereka yg benar2 ikhlas kerana Allah.

Tok memohon seribu kemaafan kepada semua jika ada yg terkasar atau terkhilaf selama tok berada di Fb ini....

Akhir kata singkirkan jebon dan singkirkan nurul islam pengkhianat.....wassalam.

Tok usin ceroi
28/5/2015



ULASAN GB

Hukum kebenaran dan keadilan berjalan.

Segala-ganya akan terburai. Kumpulan pro-UG berantakan sesama sendiri....

Bukankah GB sudah menyatakan sebelum ini... segala apa yang difitnahkan oleh kumpulan ini terhadap golongan profesyenal akan kembali memakan diri mereka sendiri...



13 ulasan:

Malaysiabaru berkata...

Mcm ni ker anak didik ayoh hadi Ping ?

Insyallah Pas akan Ganti perangai umno!

Timnajib Jomfikir berkata...

Alahai..budak2 baru belajar main politik..2-2 sengal..

Political mileage failed!

Tanpa Nama berkata...

Kalau puak UG sudah mula menunjukkan keretakannya, ada ku kisah? Jangan harap ku akan menolong mu. Kalau nak minta tolong, minta tolong dengan Tuhan lah!

Tanpa Nama berkata...

Dulu PAS kacau DSWA sampai dia tidak dapat jadi MB Selangor, semua orang sabar. 16 September, pun PAS sabotaj tetapi semua orang sabar. PAS boleh campur tangan dalam hal dalaman parti orang lain. Tetapi kenapa melenting apabila orang lain memberi nasihat tentang hal dalaman PAS?

sb dehlawi berkata...

satu persatu rahsia politik busuk tahap taik yg dimainkn puak yg kononnya ulamak ni didedahkn oleh Allah SWT.

mudah-mudahan puak2 ulamamak ini akn tewas pd muktamar nnti

mrilah kito bedoa agar calon propakatan akn menang dn diangkat presiden pas. amin

kuzainal 0179620679 berkata...

dulu sy promot pas kpd keluarga...mereka dah tak de isu yang boleh bang pas...tapi skrg sy nak promot pun rasa malu...

Tanpa Nama berkata...

Inilah wajah sebenar parasit2 dan jebon dalam pas ..
jika dibiarkan punah ranah pas ..

Tanpa Nama berkata...

Betul ke Tok?

Tak kan pasal hal kecik macam tu Tok dah surrender! Alaa apa sangat lah kalau orang kata Tok barua UMNO atau SB. Lain lah kalau Tok baru se bulan dua dalam hal politik atau Tok dituduh agen Yahudi ke.

Atau Tok dah tak ada idea nak serang Jebon! Balik-balik hal yang sama Tok ulangkan. Lain lah macam geng Hj Hadi macam-macam isu yang pro PR boleh buat modal untuk serang seperti perkataan tolol, Abduh takut berdebat dan memberi sokongan pada Najib.

Lebih baik Tok kata Tok sedih sebab Hudud gagal! Tak banyak sikit Tok dapat jugak pahala walaupun Tok tak ikhlas.

Tanpa Nama berkata...

sikap kecelakaan Nurul Islam.

Nurul Islam mmg barua.

Ini antara sebab mengapa kita tak suka orang menguna nama yang sepatutnya mencermin kan kecantikan Islam tetapi di kutuk dan di keji.

Kepada Allah kita kembalikan.

Tanpa Nama berkata...

Jadi kan lah ini satu pengajaran kepada blogger-blogger pro PR. Jauhi lah dari berdengki antara satu sama lain. Jangan kita iri hati dengan kejayaan blogger lain. Kalau nak berjaya juga lakukan lah dengan cara yang bermaruah dan bijak. Bukan dengan mengkhianti dan memburukkan lawan dengan tuduhan yang tak betul.

Elakkan lah atau kurangkan lah dari berkata atas tanggung-jawab kepada Allah, demi melayu, demi Islam atau kerana ikhlas. Biar lah orang yang menilaikan nya. Selagi ada teguran atau orang tak suka teruskan memperbaiki diri kita. Mesti ada di mana-mana kekurangkan kita yang buat orang tak mengerti mengenai diri kita. Ini bukan berkenaan orang suka tak suka pada pendirian kita tetapi samada orang faham atau tidak. Jika faham orang tidak akan menuduh kita.

Kepada Allah kita kembalikan.

Tanpa Nama berkata...

buruknya perangai bila ustaz2 Pas berpolitik gila jawatang dan wang

Dr.Paridul Adras Ismail berkata...

TUC Husin Ceroi adalah nama yang terlalu menonjol dalam media sosial. Beliau kelihatan bijak dan licik dalam mengadu-domba UG dan Profesional dalam Pas. TUC sememangnya anti pro-profesional Pas. Tulisan beliau dirancang dan ditulis dengan baik sehingga boleh mengelirukan pembaca. Saya merasakan penulisan beliau dibantu oleh ramai orang. Lantaran itu fitnah TUC seakan-akan benar jika dibaca sekali lalu.

TUC adalah manusia upahaan yang diupah oleh pihak melihat kekuatan Pas berpunca daripada penyertaan ramai profesional dalam parti. Golongan UG seakan-akan hilang pengaruh dalam Pas disebabkan golongan profesional mempunyai idea-idea yang bernas dan berpijak di bumi politik Malaysia. UG pula hanya sekadar mampu memberikan ceramah-ceramah agama sahaja yang diselitkan dengan isu-isu politik semasa. Mereka hanya pandai membangkitkan isu, tetapi tiada pun jalan-jalan penyelesaian yang mereka utarakan.Ramai di kalangan UG menjadikan pentas ceramah sebagai mata pencarian. Merekan memang mengharapkan "sampul" selepas memberikan ceramah. Ada pula mulut-mulut nakal di kalangan ahli-ahli menggelar mereka dengan panggilan "ustaz sampul".

Jeman berkata...

Bang, cerita ko ni x abis..