24 Nov 2014

[VIDEO & GAMBAR] Ular Sawa Sebesar Anaconda Ditangkap Di Kota Tinggi


Seekor ular sawa sebesar Anaconda telah berjaya di tangkap di Ladang siang, Bandar Penawar. Kota Tinggi Johor.

Mengikut sahabat facebook Mohd Hafizzi Ismail yang memuat naik gambar terbabit di laman facebook nya.

Gambar-gambar ini telah menjadi viral di media sosial berbagai anggapan tentang penemuan ini ada yang kata di tangkap oleh indon perkerja ladang dan berbagai lagi.

Namun apa yang pasti syabas kepada Hafizzi dan rakan-rakan kerana berjaya menangkap ular sebesar Anaconda ini, namun cerita sebenar di sebalik penangkapan ular ini tidak dapat cerita yang jelas.

Apa yang di telah makan -mungkin kah telah menelan ternakan orang kampung tidak lah kita pasti. -mazeermohamad



10 ulasan:

Awanama berkata...

Kasihan pula tengok leher ular tu kena hambat...bukan dia pinta jadi ular sawa...abang gemuk bukan main suka tangkap gambar...ingat ni memancing ke...mudah2an derang lepaskn ular ni jauh2 kasihan pula kalau humban dlm zoo

BaDiN berkata...

jgn dibunuh makhluk Allah yg tidak berdosa itu,Lepaskan shj di zoo jika ramai yg nak tengok atau dihabitat asalnya.Biarkan shj dia hidup.

Awanama berkata...

kesian ular tu.

Awanama berkata...

Alangkan bulu pun boleh jumpa apatah lagi ular sebesar ini. Yg peliknya MH370 yg berganda lagi besarnya, lebih 8 bulan masih tak dijumpai lagi.

Awanama berkata...

ular yg lebih besar banyak ada di daerah Segamat. Terutama di Johor Labis Estate, Chaah. Johor, Dia makan tikus, babi dan ayam hutan dan tak kacau manusia. Panggil Zoo Negara. Paj Hamdan, pakar ular do siatu dulu erkerja di J.L.E. juga. - Pak MT.

Awanama berkata...

Lepaskan ular tersebut di habitat asalnya semula. Ular tidak menganggu manusia kalau manusia tidak ganggu tempatnya. Simple as that. Jangan aniaya binatang, buatlah kebaikan. Muga Allah merahmatimu.

Awanama berkata...

kalau ular tu mkn abg gemok tu kenyang sakan ular tuh...hahaha...

Awanama berkata...

Ular lapar orang pun dimakannya
Di johor juga pernah kepala orang masuk dalam kepala ular yang pergi ke reban bila ayam dalam reban bising

Yang ini nasib baik dalam ladang tapi kalau Ular merayau masuk kampung dah jadi bahaya

Awanama berkata...

Amboiii sayang benor dengan ulo, sampai nak nasihat bagai. jangan bunuh, masuk zoo lah.

Pandailah mereka nak buat apa. kepala ulo kena ikat pun boleh mekak. Ikhtiar ler tu, nak bagi ulo tu lemah jap sementara org yg sepatutnya datang.

Ngambik gambo menda camni biasalah, bagi share kat kita, takyah ler nak pikir sampai kelou kotak sangat macamlah org yang menjumpai tu bangang sangat tak reti mikir nak buat apa.

Eh!! panas pulak kita dengan org Malaysia yang banyak bunyi sangat ni.

Ok!!!! Hak orang lain, semua boleh bercakapkan?? Ok!! aku fahamm.. Okeyy!! Adoooyaiii

Awanama berkata...

Boo tahu tak pe komen ni bukan utk ko sorang lah