26 Mac 2014

[VIDEO] Pesawat Mungkin Ditembak Oleh Jet Yang Menyebabkan Ia Terbakar & Terhempas!


Tersebar di alam siber sejak beberapa hari lalu sebuah video radar yang dimuatnaik ke youtube memaparkan pergerakan MH370 dari KLIA ke titik ia hilang dan di dalam video itu juga didapati terdapatnya pesawat jet yang bergerak hampir selari dengan MH370.

Di dalam video berkenaan juga didapati di satu ketika, jet yang bergerak di sebelah timur pesawat MH370 itu telah bergerak dengan lebih laju dan tiba-tiba jet itu "hilang" dari peta sebelum terputus hubungan pesawat MH370 dengan radar.

Satu hal yang serius ditimbulkan oleh video berkenaan apakah jet itu digunakan untuk menembak pesawat MH370? Dan jika ditembak kargonya, oleh kerana disitu terdapatnya bateri lithium ion, sudah pastinya ia meletup dan terbakar yang menyebabkan pesawat itu tidak lagi terkawal apabila gas beracun telah memenuhinya. Tembakan itu juga adalah dikatakan untuk menghuru-harakan radar.

Teori kebakaran pesawat ini pernah GB bangkitkan di SINI.

Seorang pakar keselamatan penerbangan, Billie Vincent sebelum ini pernah mengesahkan kepercayaannya bahawa kebakaran bermula pada kargo MH370, memusnahkan sistem komunikasi pesawat, kemudiannya mengisi kabin dengan asap toksik.

Hal kebakaran demikian diperkukuhkan dengan sekurang-kurang 3 laporan. Petikan:

Seorang pekerja pelantar minyak New Zealand mendakwa melihat sebuah pesawat terbakar dan terjunam, dan percaya objek tersebut adalah pesawat MH370 yang hilang.

Maklumat itu didedahkan wartawan Australia, selepas mendapat surat yang dikirim Michael Mckay.

Mckay adalah pekerja pelantar minyak di Sonha Mercur, Tenggara Vietnam.

Dalam suratnya dia mendakwa pesawat yang dilihatnya adalah MH370.

Ini adalah berdasarkan waktu pesawat itu dilaporkan hilang.

Pesawat itu dilihat dari kawasan pelantar minyak di kedudukan 8.9 darjah utara dan 108 darjah timur.





Sebelum itu, ada laporan polis dibuat di Terengganu dimana 8 orang pemuda terdengar bunyi kuat seperti dilaporkan oleh Metro.

8 pemuda dengar bunyi kuat

Marang: Lapan pemuda mendakwa terdengar bunyi yang kuat dari arah Timur Laut Pulau Kapas, Marang pada hari kehilangan pesawat MH370.

Kesemua pemuda itu mendakwa terdengar bunyi letupan yang agak luar biasa dan menakutkan ketika berehat di sebuah wakaf di Kampung Pantai Seberang Marang, Marang kira-kira jam 1.20 pagi pada Sabtu lalu.

Alias Salleh, 36, berkata, sebaik mendengar letupan itu, dia bersama tujuh rakannya bergegas ke tepi laut untuk meninjau dan mencari punca letupan berkenaan tetapi tidak menemui sebarang kejadian pelik.

"Dalam keadaan tertanya-tanya, masing-masing mengambil keputusan untuk pulang sahaja ke rumah dan mengabaikan bunyi misteri tersebut.

"Bagaimanapun, saya mula mengesyaki bunyi misteri itu mempunyai kaitan dengan kehilangan pesawat itu sejurus menerima berita berhubung insiden berkenaan yang disiarkan di dalam media elektronik secara meluas kira-kira jam 11 pagi, hari yang sama sebelum membuat laporan di Balai Polis Marang pada jam 10.28 pagi tadi.

Sementara itu, Ketua Polis Terengganu Datuk Jamshah Mustapa yang dihubungi mengesahkan ada menerima laporan berhubung bunyi misteri itu dan menyerahkan laporan itu kepada Bukit Aman untuk tindakan selanjutnya.





Dan ada juga laporan polis di Kelantan:

KOTA BHARU - Polis Kelantan menerima empat laporan daripada orang awam berhubung kehilangan pesawat Malaysia Airlines Penerbangan MH370 pada Sabtu lepas.

Ketua Polis Kelantan, Datuk Jalaluddin Abdul Rahman berkata, laporan tersebut dibuat dari 9 Mac hingga semalam yang mendakwa mereka ternampak sebuah pesawat melalui beberapa lokasi, disyaki pesawat berkenaan.

"Kita menyiasat kes ini mengikut Seksyen 112 Akta Keterangan 1950 dan memanggil mereka untuk menunjukkan lokasi, serta membuat beberapa ujian untuk mendapatkan fakta yang boleh menyokong laporan mereka," katanya.





Di dalam ulasan GB sebelum ini pun GB telah menyatakan bahawa teori kebakaran tidak dapat diketepikan dengan kewujudan bateri lithium ion yang disahkan oleh CEO MAS bahawa pesawat MH370 ada membawanya dan kini ia menjadi lebih kukuh apabila pesawat MH370 itu dikatakan telah ditembak. Dibungkus rapi macamana sekalipun namun jika ditembak sepastinya akan menyebabkan malapetaka kebakaran.

Siasatan rapi perlu dilakukan, bersesuaian dengan seruan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mahu Polis Diraja Malaysia (PDRM) menjalankan siasatan rapi dari segenap sudut berhubung tragedi yang menimpa pesawat Malaysia Airlines (MAS) MH370.

Perdana Menteri berkata walaupun jawapan sebenar kepada misteri kehilangan pesawat itu hanya boleh diketahui melalui rakaman perbualan kokpit di dalam kotak hitam, namun mereka perlu komited dan profesional semasa menjalankan siasatan.

“Siasatan lain amat perlu dilakukan kerana keluarga mangsa mahukan jawapan segera. Ini merupakan satu tragedi besar dan menyayat hati Malaysia dan negara lain," tambahnya seperti dilaporkan BERNAMA.

Pada pendapat GB, teori kebakaran ini lebih menghampiri kebenaran sebab ada saksi mata yang melihat pesawat terbakar dan ada laporan polis dari beberapa orang penduduk yang dapat melihat pesawat berkenaan daripada teori ia terhempas di Lautan Hindi yang lansung tiada saksi mata.

Berikut ialah videonya:



Persoalannya: pesawat jet itu milik siapa?

Marilah kita terus sama-sama berdoa kepada Tuhan agar kebenaran dan keadilan itu didedahkan. Hanya DIA yang Maha Tahu dan Maha Berkuasa ke atas segala-galanya.

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

Allahumma arinal haqqa, haqqan, warzuqnattiba’ah, wa arinal bathila bathilan, warzuqnajtinabah

Ya Allah, tunjukkanlah yang kebenaran itu sebagai kebenaran, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yangg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

speechless...

Unknown berkata...

A'kum Sdr.

Izinkan saya bawa balik.....
Terima kasih

Roza berkata...

Macam-macam versi timbul yang akhirnya membawa kepada adanya rakyat China tidak puas hati.

Katak Comel berkata...

sebenarnya banyak lagi belum dirungkai lagi tapi pok jib da umum yang pelik2..ermmm

Tanpa Nama berkata...

Salam GB.....kalau ditembak dan jatuh ke laut, mana serpihannya ya...
Byk sudah kita di sogok dgn semua teori2 , spekulasi2, kenyataan pegawai (yg flipflop kemudiannya).....
Teori saya pulak - jet pengiring tu kepunyaan US....yg ada sistem AWAC yg mampu mematikan komunikasi seterusnya mengawal mh 370....bila mh370 ditembak dan terbakar krew tak boleh berhubung "Mayday" sebab da diputuskan komunikasi....lantas terhempas (tapi saya curiga sebab tiada "debris field")
Atau.....
Jet AWAC tadi mengambil alih kendalian mh370 , menerbangkannya ke arah Diego Garcia (kerana ada laporan ping satelite )......dan utk "closure" bagi memudahkan najib kembali take control ialah menebarkan beberapa item kononnya bukti mh370 terhempas di Lautan Hindi yg sunyi dan ganas.........ini perancangan manusia kejam tak berhati perut.....saya yakin Perancangan Allah lebih hebat......

waksab berkata...

Kebenaran terserlah bila penipuan terbongkar...sesungguhnya perancangan Allah itu lebih sempurna drpd perancangan manusia.....

Tanpa Nama berkata...

salam GB,

sy lebih suka teori ini, sbb segala persoalan sy sebelum ini terjawab

http://pariajalanan.blogspot.com/2014/03/mh-370-conspiracy-theory.html

dan ini

http://www.kitabantai.info/2014/03/ustaz-mimpi-punca-pesawat-mh370-jatuh.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+blogspot%2FXPaMz+%28Kita+Bantai+Dot+Info%29

peswt AWACS(US) anti radar rampas mh370, tentang letupan dan percikan api telah dicipta utk mengelirukan. tks

Tanpa Nama berkata...

sesiapa boleh tolong jelaskan pada saya apa yg dibuat oleh warga china yg terdiri dari latar belakang hebat itu di malaysia? berapa hari mereka masuk ke malayia? atas urusan apakah mereka di malaysia? dengan siapakah mereka bertemu? di mana? saya ingin tahu...kebenarannya. kerana ia melibatkan negara saya Malaysia. ini negara saya..dan saya sebagai rakyatperlu tahu!

Tanpa Nama berkata...

Betulkah bawa buah manggis. Saya nak jumpa buah manggis pun payah. Ni kan lagi 4 tan

Roza berkata...

Kehilangan MH370 mungkin direncanakan dan buktinya turut hilang di Lautan Hindi, satu tempat yang sukar untuk menjejak bukti???.