26 Mac 2014

Jika Petunjuk Yang Diperolehi Oleh Ustaz Ini Benar, Maka....


Assalamualaikum.. Semalam, saya tidak bercadang kemana-mana ekoran seharian menahan sakit akibat gout. Sekitar jam 11 malam, sahabat lama saya (Fadli) datang ke rumah bersama adiknya. Tujuan mereka datang adalah kerana pinta saya ikhtiarkan mengubati Pak Cik mereka yang mengalami masalah sihir.

Kalau orang lain memang saya akan menolak. Tapi bila mengenangkan si Fadli ni kawan lama saya sejak dari darjah 1 dan kami pernah susah-senang bersama ketika bujang dulu, maka saya terima perlawaannya. Diringkaskan cerita, saya pulang ke rumah jam 3:10 pagi

Lapar pulak perut saya bila sampai di rumah. Maka saya ajak isteri menemani saya makan di luar, di restauran yang hanya 2 kilometer dari kediaman kami. Sekitar jam 4 pagi, kami sudah ada di rumah. Mungkin kerana terlampau penat, saya terus lena sebaik saja kepala menghempas bantal.

Sebelum tidur, memang saya selalu bacakan Al-Kautsar 11 kali dan kemudian nyatakan seperti ini, “Ya Allah, kalau ada sesuatu untukku / pesakitku / penyakitku / apa saja, kau tunjukkanlah.” Entah kenapa malam tu saya terniat MH37O……

Saya melihat 2 pesawat terbang di udara. Sebuah adalah MH370 dan saiz kapal yang satu lagi lebih kecil berbanding MH370 tetapi bukan jenis kapal terbang tempur. Kapal terbang yang satu lagi itu juga bukan jenis pesawat komersial. Pada pendapat saya yang tidak arif tentang model kapal terbang, saya andaikan itu adalah pesawat persendirian.

Kedua-dua kapal itu terbang rendah di persisiran pantai yang kedudukan geografinya berbatu-batu besar. Saya kira pantai sebegitu bukan destinasi pelancongan kerana persisirannya membahaya untuk didiami..

Saya kemudian diperlihatkan suasana yang berlaku dalam kapal terbang MH370. Dari ruang penumpang, saya lihat masing-masing cemas di tempat duduk masing-masing. Melilau saya berjalan di dalamnya mencari krew penerbangan. Rupanya pramugari dan pramugara duduk di ruang belakang dan ruang depan berdekatan almari simpanan makanan. Ada dua bayi yang saya lihat menangis sambil ditenangkan ibu masing-masing. Mereka seolah-olah diberi amaran untuk tidak beralih dari tempat duduk. Wajah mereka ketakutan sama sekali.

Saya berjalan menuju ke ruang kemudi. Memang pelik bila saya lihat Kapten kapal dan pembantunya berhempas pulas menekan suis-suis yang ada dan cuba memusing stereng kawalan. Sepertinya, kapal terbang itu dikawal secara auto. Cemas wajah kedua-dua juruterbang tersebut.

Tiba-tiba, saya rasakan kapal terbang itu melencong ke kiri dan naik tinggi secara mendadak. Berhempas pulas Kapten cuba mengawal stereng pandu namun tiada apa-apa kesan. Tidak semena-mena kapal itu turun menjunam, kemudian terbang stabil membelah lautan. Saya terdengar suara di corong radio.

“You don’t ever try to change the route. There are no chance to turn back to your country. We control everything, we knew what you done inside”

Pemandangan saya ditarik keluar dari luar kapal terbang MH370. Saya seperti terbang di awan-awangan melihat kedua-dua pesawat di permukaan lautan yang saya tidak tahu namanya. Tiba-tiba, saya lihat pesawat yang satu lagi melepaskan sesuatu ke depan yang kemudian turun menjunam ke air sehala laluan MH370.

Kemudian, ruang air yang ditimpa ‘benda’ itu membuahkan letupan yang amat besar. Kapal terbang MH370 kemudian melalui ruang tersebut dan disedut ke dalam air dari ekor pesawat. Kelihatan ruang air di bawahnya berputar. Kapal terbang MH370 menjunam ke dalam air dari bahagian ekornya. Beberapa kali ia berpusing sebelum hilang dari pandangan.

Pesawat yang satu lagi melencongkan arahnya ke kiri dan terbang membelah awan. Saya masih di situ, memerhati kejadian yang tak pernah saya lihat dalam hidup. Sebaik saja air pusaran hilang, saya lihat dua serpihan besi terapung-apung di permukaan air. Serpihan itu terumbang ambing mengikut gelombang ombak yang ganas.

Saya tidak tahu apa yang berlaku pada nasib penumpang di dalam MH370.. Menitis air mata bila melihat kejadian itu. Tiba-tiba saya tersedar dari tidur… Termenung saya memikirkan mimpi yang dialami.

Saya berharap itu semua hanyalah mainan tidur dan sangat-sangat berharap kesemua penumpang di dalam MH370 masih hidup.. Sama-samalah kita berdoa akan keselamatan mereka.. Amin. - USTAZ DARUL MANZIL

ULASAN GB

GB menerima permintaan seorang sahabat untuk mengulas mimpi Ustaz Darul Manzil di atas yang jika menurut catatan di fbnya telah dikirimkan pada 21 Mac 2014.

GB hanya berkesempatan membaca malam tadi, 24 Mac 2014.

Berikut ialah beberapa intipati penting dari tulisannya itu:

1) Saya melihat 2 pesawat terbang di udara.
2) Kedua-dua kapal itu terbang rendah di persisiran pantai yang kedudukan geografinya berbatu-batu besar. Saya kira pantai sebegitu bukan destinasi pelancongan kerana persisirannya membahaya untuk didiami.
3) saya lihat Kapten kapal dan pembantunya berhempas pulas menekan suis-suis yang ada dan cuba memusing stereng kawalan. Sepertinya, kapal terbang itu dikawal secara auto.
4) saya lihat pesawat yang satu lagi melepaskan sesuatu ke depan yang kemudian turun menjunam ke air sehala laluan MH370.

Kemudian, ruang air yang ditimpa ‘benda’ itu membuahkan letupan yang amat besar. Kapal terbang MH370 kemudian melalui ruang tersebut dan disedut ke dalam air dari ekor pesawat. Kelihatan ruang air di bawahnya berputar. Kapal terbang MH370 menjunam ke dalam air dari bahagian ekornya. Beberapa kali ia berpusing sebelum hilang dari pandangan.


Jika apa yang disampaikan oleh ustaz berkenaan seperti yang dilihat di dalam mimpinya itu benar, maka benarlah apa yang GB tuliskan sebelum ini...

1. 2 pesawat terbang di udara.

Baru semalam sebelum membaca posting Ustaz berkenaan GB telah menulis satu entri dengan menyatakan di perenggan pembukaan: memaparkan pergerakan MH370 dari KLIA ke titik ia hilang dan di dalam video itu juga didapati terdapatnya pesawat jet yang bergerak hampir selari dengan MH370.

2. Lokasinya mengikut Ustaz berkenaan "terbang rendah di persisiran pantai yang kedudukan geografinya berbatu-batu besar dan bukan destinasi pelancongan".

GB mentafsirkan ia di Laut Cina Selatan, bukan di Lautan Hindi atau ditempat-tempat lain. Apatah lagi sebelum ini memang ada laporan "seorang nelayan di Kota Bharu mendakwa terlihat sebuah pesawat terbang lebih rendah daripada biasa di Laut China Selatan..." Sebelum ini pun pada 23 Mac, sehari sebelum posting Ustaz itu dibuat, GB telah menyatakan "GB berpendapat bahawa pesawat itu telah terbakar dan terhempas ke dasar laut di titik dimana dikatakan ia membuat U-turn." Baca di SINI.

3. Menurut Ustaz itu lagi, "....saya lihat Kapten kapal dan pembantunya berhempas pulas menekan suis-suis yang ada.... Sepertinya, kapal terbang itu dikawal secara auto".

Didalam satu entri GB di SINI, GB menyatakan bahawa: Apa yang dilihat dari radar TUDM hanya "kemungkinan berpatah balik" sedangkan pada ketika itu ia mungkin juga sudah terlepas dari tangan juruterbang yang menyebabkan pesawat telah hilang haluan.

4) Ustaz tersebut menyatakan "pesawat yang satu lagi melepaskan sesuatu ke depan yang kemudian turun menjunam ke air sehala laluan MH370". Ia amat bertepatan dengan ulasan GB di SINI. GB tulis "apakah jet itu digunakan untuk menembak pesawat MH370? Dan jika ditembak kargonya, oleh kerana disitu terdapatnya bateri lithium ion, sudah pastinya ia meletup dan terbakar"

Dan GB pernah mengulas "Ada yang bertanya kalau terhempas tentu ada serpihannya dan mengapa satelit tak menemui apa-apa?

Di dalam penerbangan EgyptAir yang terhempas pada 1999, menjelaskan tiada serpihan jika pesawat terhempas ke dalam laut. Kapal terbangnya tidak akan bercerai sebelum impak, dan akan tenggelam dengan cepat.

Satelit tidak menemui apa-apa kerana pesawat telah tenggelam ke dasar laut. Satelit hanya dapat merakam imej objek-objek di pemukaan laut, bukan di dasarnya!"
.

Bukan GB nak berbangga dengan apa yang telah GB tulis, tetapi untuk menjelaskan terdapat banyak persamaan petunjuk yang diperolegi oleh Ustaz berkenaan dengan apa yang telah GB sampaikan melalui entri-entri GB mengikuti tajuk dan urutan tarikhnya:

22 Mac Mungkin Lithium Ion Sebabkan Kebakaran MH370, Ia Terhempas Di Dasar Laut Cina Selatan!

24 Mac Pesawat MH370 Disahkan Terhempas, Tetapi Di Lautan Hindi(?) -updated

25 Mac [VIDEO] Pesawat Mungkin Ditembak Oleh Jet Yang Menyebabkan Ia Terbakar & Terhempas!

GB gembira dan bersyukur, sekurang-kurangnya apa yang GB tuliskan bukan sekadar catatan kosong jauh sekali dari telahan palsu, tetapi kini ada orang yang mendapat mimpi dan petunjuk dari Allah yang isi kandungan mimpinya menyamai apa yang dicatatkan oleh GB.

Ada rakan yang bertanya: Apakah GB percaya kepada hal-hal supertitious? GB tidak percaya kepada supertitious seperti perbomohan dan seumpamanya, tetapi GB yakin dengan ayat Allah:

"Barangsiapa yang diberi petunjuk oleh Allah, maka dialah yang mendapat petunjuk; dan barangsiapa disesatkan oleh Allah, maka merekalah orang-orang yang merugi ". [Al a'raf :178]

dan Hadith Rasulullah yang mafhumnya: "Takutilah firasat orang mukmin, kerana bahawasanya dia memandang dengan cahaya Allah" (Riwayat Tabarani & Tirmidzi)

Selain itu, blog GB juga pernah mendedahkan pasangan suami isteri di Bogor yang mendapat petunjuk selepas solat tahajjud yang menyebutkan pesawat berada di Laut Cina Sleatan di sekitar selatan ibukota Vietnam, Ho Chi Minh. Bererti bersamaan dengan petunjuk yang dperolehi oleh Ustaz Manzil di atas dan dengan apa yang GB tuliskan selama ini..

Ada juga yang mengulas tulisan GB meminta supaya jangan memanda-mandai dengan teori dan spekulasi...kita perlu berdoa saja sekrang ni supaya Allah tunjukkan kebenaran. GB jawab "Disamping berdoa kita perlu berusaha.. mencari dan menggali maklumat sekadar mampu, kerana melalui usaha-usaha pencarian maklumat itulah nanti Allah dedahkan kebenaran... Itu prinsip orang beriman. kita jangan sekadar berdoa kemudian berpeluk tubuh."

Ada juga yang berkata dan bertanya mana serpihan?

GB jawab mengapa operasi SAR dihentikan di Laut Cina Selatan? Kenapa tak cari di dasar laut tempat di mana ia dikatakan hilang komunikasi dengan radar? GB pernah mengulas sebelum ini.

Masalahnya ialah pencarian selama ini di Laut Cina Selatan dilakukan hanya di permukaaan, tidak di dasar laut. Tiada kapalselam yang mencari di dasar laut di titik dimana radar kali terakhir mengesan kedudukan pesawat berkenaan. Tiba-tiba pencarian di Laut Cina Selatan dihentikan. Terbabas penariannya ke tempat lain. Sekejap ke sana sekejap ke sini.

Seandainya ada kapalselam yang mencari pesawat di Laut Cina Selatan berkemungkinan ia sudah ditemui sejak hari pertama ia dilaporkan hilang dan kemungkinan ada nyawa yang dapat diselamatkan. Tetapi lansung tidak dijengah di dasar laut itu.


Sementelah lagi jika nak percaya pesawat itu terhempas di Lautan Hindi, mana serpihannya? Imej satelit yang diperolehgi pun setakat ini tak mengesahkan ianya dari pesawat MH307 tersebut.

Apa yang GB tulis di blog ini selama ini adalah sebahagioan dari usaha-usaha untuk menggali dan mendedahkan kebenaran. selain dari tidak putus-putus mengajak dan menyeru rakan-rakan untuk terus berdoa kepada Tuhan agar kebenaran dan keadilan itu didedahkan. Hanya DIA yang Maha Tahu dan Maha Berkuasa ke atas segala-galanya.

اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه

Allahumma arinal haqqa, haqqan, warzuqnattiba’ah, wa arinal bathila bathilan, warzuqnajtinabah

Ya Allah, tunjukkanlah yang kebenaran itu sebagai kebenaran, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yangg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).

Akhirul-kalam, memetik ayat Allah:

Katakanlah: "Inilah jalanku, aku dan orang-orang yang mengikutiku mengajak kepada Allah dengan hujah yang nyata (ilmu yang jelas). Maha Suci Allah, tiadalah aku termasuk orang-orang yang musyrik". [Yusuf :108]



17 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hati saya kuat mengatakan di laut china selatan.....saya cuba menerima apa yg diberitakan tetapi hati saya menolak sama sekali. saya terus mencari maklumat demi maklumat. hati saya berbelah bagi sama ada terhempas atau dirampas.

Tanpa Nama berkata...

Dari awalnya, maafkan saya kerana berprasangka yang mereka berani melakukan perkara-perkara di luar batasan manusiawi.

Sekiranya betul bagai di sangka. ALLAH.. hanya padamu aku berserah, menarik mereka-mereka yang terlibat supaya tunjukkan pada kami di dunia ini, tentang kezaliman mereka.

Tanpa Nama berkata...

Salam GB.....
Aduh sedihnya jika ini benar berlaku....Hanya Allah yg Berkuasa memilih sesiapa dan untuk di bukakan hijab......saya berpeluang bertanya pada seorang perawat Islam....beliau juga berkata yg sama iaitu tenggelam di LCS di kedalaman yg sangat jauh (mcm mana beliau tahu itu saya tak dapat ceritakan ...takut fitnah)...namun jelas lah terdapat tangan2 jahat yg berperanan melenyapkan mh370...Waullah hu a'lam....
*sedihnya sangat2*....

Tanpa Nama berkata...

yg saya myuskhil kenapa sampai lautan hindi. takkan tak der satelit yg dapat kesan. mana pergi sistem pertahanan bg negara kita ..Indonesia..thailand . sekiranya juruterbang nk buat pendaratan kecemasan atau membunuh diri kenapa perlu sampai lautan hindi...apa yg berlaku sebenarnya ....

BaDiN berkata...

Dalam pengetahuan Allah atas setiap kejadian yg terjadi sebelum/kini & akan datang.YA!! ALLAH kau tunjukkan kebenaran di sebalik kejadian ini dan dgn Kekuasaan MU yg Maha Agung Kau munculkanlah seseorang yg boleh membantu meleraikan Kekususutan ini drpd berpanjangan.

Tanpa Nama berkata...

Bagini lah nasib Malaysia yg di perintah oleh kabinet Kangkung

Tanpa Nama berkata...

Apa yg terjadi ni rancangan org luar... tk melibatkan kerajaan dan pembangkang malaysia... org nk buat kita bergaduh n tuduh menuduh smpai akan jadi perang saudara... untungnya adalah yang bukan ISLAM.. jgn dengar org tuduh2 ni... yg bagi pahala Allah sahaja.. fokus pada Nya... pertahankan ISLAM

pelangsing wsc biolo ampuh berkata...

apakah ada kejanggalan..

Tanpa Nama berkata...

Bukan kangkung.. Tetapi bijak membohongi rakyat sendiri... Gambar 2 iran yg dikatakan hijacker tu ternyata palsu.. Photoshop edited.. Apa muslihat kamu wahai pemimpin malaysia.. Pecah belahkan umat islam bukankah zionis..???

Adjie123 berkata...

Di Kuala Terengganu ada sabuah landasan terbang usang yg tak ramai orang mengetahui. Ia sengaja dirahsiakan dan terbiar dipercayai untuk kegunaan semasa waktu darurat.

Tanpa Nama berkata...

Aku percaya ini adalah rancangan jahat zionis sama seperti 11 sept.
Pasai tu masa najib nak umum aku dok perati dekat2 dia macam takut2 dan tak yakin/ comfdn... dng apa yg dia nak cakap tu..
aku pun kesian kat depa ni sampai habis tak tidur malam.... ha.. ni bala ke apa..

MimpiMH370 berkata...

Salam GB dan pembaca... sy pernah bermimpi dimalam pertama pesawat MH370 hilang.. sblm tidur sy niat mudah2an dpt petunjuk tentang dimana MH370... lantas sy telah bermimpi sebuah kapal besar yg seakan2 didepan mata.. di satu ruang hitam dan sunyi... anehnya dinding pesawat itu dipenuhi byk tulisan2 vietnam (sy ingat tulisan vietnam sepertimana dlm language telefon2), dan dibadan pesawat juga diliputi ais...(tidak keseluruhan), kemudian pesawat itu terbelah dua di bahagian menghala ke ekor pesawat... tetapi tiada penumpang... hanya kosong dgn kerusi... bila saja terbangun azan subuh berkumandang...

annie hassan berkata...

dari awal lg memang ada kejanggalan dlm kes ini....

Tanpa Nama berkata...

in response to yg saya myuskhil kenapa sampai lautan hindi. takkan tak der satelit yg dapat kesan. mana pergi sistem pertahanan bg negara kita ..Indonesia..thailand . sekiranya juruterbang nk buat pendaratan kecemasan atau membunuh diri kenapa perlu sampai lautan hindi...apa yg berlaku sebenarnya ...

Same pndapat...

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum...bila membaca blog GB ni,saya ingin berkongsi sesuatu..Saya pernah mimpikan Kapten Zaharie pd hari sabtu 22 Mac 2014 sblm kerajaan istiharkan yg MH370 berakhir di Lautan Hindi...dlm mimpi itu Kapten Zaharie cuma berkata..."kami semua masih selamat".. Ya Allah,saya terus terjaga dan terkejut...berdoa agar betul la apa yg saya mimpikan tu...tapi saya takut utk memberitahu sesiapa sbb bg saya mayb sblm tu saya terlalu mengambil tahu perkembangan MH370 dan berasa simpati pada Kapten dan Pembantu dia atas fitnah2 yg disebarkan...semoga Allah permudahkan segalanya agar org2 yg difitnahkan itu blh mempertahankan diri mereka dan membersihkan nama mereka dan mengembalikan maruah keluarga mereka...amin

Tanpa Nama berkata...

Kita berdoa dan sembahyang hajat pohon allah serlahkan kebenaran yang ingin di sembunyikan kerajaan BN

Tanpa Nama berkata...

"...Saya berjalan menuju ke ruang kemudi. Memang pelik bila saya lihat Kapten kapal dan pembantunya berhempas pulas menekan suis-suis yang ada dan cuba memusing stereng kawalan. Sepertinya, kapal terbang itu dikawal secara auto. Cemas wajah kedua-dua juruterbang tersebut.

Tiba-tiba, saya rasakan kapal terbang itu melencong ke kiri dan naik tinggi secara mendadak. Berhempas pulas Kapten cuba mengawal stereng pandu namun tiada apa-apa kesan. Tidak semena-mena kapal itu turun menjunam, kemudian terbang stabil membelah lautan. Saya terdengar suara di corong radio.

“You don’t ever try to change the route. There are no chance to turn back to your country. We control everything, we knew what you done inside”...

Sah sama ada mimpi ni adalah hasil dr banyak membaca teori-teori konspirasi yg banyak di Internet sekarang ataupun 'mimpi' ini hanyalah rekaan lelaki ini sahaja.
Let me tell you people one simple facts..autopilot is just a system used to reduce pilots workload. Everything will be in order and precise and there's NO WAY in this universe it can be controlled by any other exterior sources. Inputs are ONLY by pilots ALONE. Just like your calculator.
Fly-by-wire pulak cuma ganti semua kabel-kabel dan alat-alat sistem yg dulunya mekanikal menjadi electronic. Macam internet yang sebelum ini guna phone cable tp sekarang upgrade jadi Unifi guna fibre optic. Simple as that. Ini bukan macam UAV, radio-controlled atau satellite-fed. UAV ada receiver untuk command-signal diterima, airliner tak ada.
Jadi kepada yang masih berteori kapal terbang kena remote control dari pihak luar, saya menyeru anda semua kembalilah ke pangkal jalan dan banyakkan membaca dan bertanya jika tidak tahu.