28 Sep 2013

Sanggup Terjun Bangunan Elak Diri Dari Dirogol


Kuala Lumpur: Demi maruah dan kehormatan diri, seorang janda anak satu nekad terjun dari tingkat tiga bangunan rumah kedai di Desa Tasik, Sungai Besi, di sini, semalam untuk menyelamatkan diri daripada dirogol.

Akibat kejadian yang berlaku jam 8.15 pagi itu, mangsa yang berusia 31 tahun cedera parah apabila kedua-dua kakinya patah.

Mangsa yang memakai kemeja-T tidak berlengan dan hanya berseluar dalam ditemui orang ramai terbaring di bahagian bawah bangunan berkenaan, berhampiran kedai mencuci kereta.

Dia yang berusia 31 tahun itu kemudian dihantar ke hospital oleh anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) untuk rawatan lanjut.

Seorang saksi kejadian yang mahu dikenali sebagai Arif berkata, sebelum itu dia mendengar suara jeritan wanita meminta tolong. -HM

2 ulasan:

Awanama berkata...

Kalau sudah ada orang jerit minta tolong, tolonglah dia. Ini menunjukkan orang Malaysia khususnya yang beragama Islam tiada rasa kesian dengan saudara seagama dia ada masalah lebih lagi masalah kronik macam ini.

Ya mungkin kita takut panggilan tolong itu adalah panggilan palsu. Tapi tak salahkan kita check dahulu sama ada dia betul memerlukan pertolongan atau tidak??? So fikirkanlah.

zena arab berkata...

Betul tu, kita kena cakna juga kpd jiran kita.