4 Jul 2012

"Gila" Hassan Ali Semakin Menjadi...

Hasan Ali: Risalah cubaan sabotaj JATI

Presiden NGO JATI, Datuk Dr Hassan Ali menyifatkan penyebaran risalah mengaitkan DAP dan penyebaran agama Kristian pada ceramah JATI sebagai cubaan sabotaj pihak tertentu terhadap pertubuhan itu.

Menurutnya, beliau tidak pernah mengarahkan mana-mana ahli JATI menerbit atau mengedarkan risalah sedemikian rupa pada mana-mana acara anjurannya.

"Jika benar ia berlaku, ini adalah satu cubaan sabotaj JATI yang dibuat pihak tertentu," kata bekas pesuruhjaya PAS Selangor itu ketika dihubungi Malaysiakini petang ini.

Beliau mengulas dakwaan ADUN Sekinchan, Ng Suee Lim berhubung kewujudan satu risalah yang antara lainnya menuduh DAP cuba mencabar kedudukan Islam sebagai agama rasmi persekutuan.

Ng mendakwa risalah yang ditujukan kepada orang Melayu Islam itu diperoleh dari satu majlis anjuran JATI di Meru, Selangor.

Ng dalam sidang medianya menggesa pihak berkuasa mengambil tindakan terhadap pengedar risalah sedemikian.

Mengulas lanjut, Hassan Ali berkata JATI adalah pertubuhan yang memperjuangkan Islam, Melayu dan Raja sahaja dan tidak pernah memperkecilkan agama lain atau menimbulkan kekacauan.

"JATI hanya menegakkan prinsip kehidupan bersendikan Islam, Melayu dan Raja. Kita tidak pernah memperkecilkan mana-mana agama lain," katanya. -mk



Ulasan GB

Berputar-putar hassan Ali sekrang, cuba menafikan sesuatu yang beliau sendiri pernah kata dan lakukan.

Bukankah beliau sendiri pernah mendakwa: "usaha beliau menghalang Kristianisasi mendapat tentangan dari Adun-Adun Paktan Rakyat (PR)"?

Sekarang dah nak terkencing pula bila ada laporan polis terhadap risalah yang mengulangi dakwaannya dan cepat-cepat kata ia adalah sabotaj.

Seperti yang GB utarakan sebelum ini. petikan:

Yang jelas, kini Hassan Ali terus akan mencadi sasau dan cacau... dalam erti kata sebenar, "GILA".

Beliau menuduh orang lain (ADUN Meru yang juga Pesuruhjaya PAS Selangor )mempunyai masalah mental sedangkan pada hakikatnya tuduhan itu berbalik kepada dirinya sendiri.

Lama kelamaan Hassan Ali gilalah... salah siapa jika terjadi demikian?

Kita tidak berdoa begitu tetapi beliau sendiri memilih untuk menjadi demikian...


Anda menuai semula apa yang anda tanam. Itulah hukum kebenaran dan keadilan. Jangan main-main dengan Islam.

4 ulasan:

Awanama berkata...

hassan ali...ko guna je lah phd ko tu untuk perasaan hasad dengki....aku mmg x percaya ko dari dulu lagi...berbuih buih mulut ko bercakap kat pentas pun..satu pun aku x percaya....kahkahkahkah...baik ko betulkan akidah ko tu sblm ajal datang..taubatlah hassan ali.....diri ko sendiri pun x terurus lg nak urus org...byk lagi alim ulama yg patut aku percaya melainkan ko hassan ali

Awanama berkata...

Akidah sape yg nak dibetulkan. Buat je la pembetulan tu. Tak payah nak bagi tau semua org. Org dah x pecaya lagi kat awak.

Awanama berkata...

hassan ali dah tak waras.

Awanama berkata...

kesian abg air liur kita nih membebel lagi...

jom pakat ramai2 nanges sedih

:((