4 Jul 2012

Intipan CCTV Di Pejabat MB Selangor Dilakukan Sejak 2010 Lagi

Video Tingkat 21 tersebar

SHAH ALAM - Satu rakaman dari kamera litar tertutup (CCTV) yang dipercayai dirakam dari dalam pejabat Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim tersebar di Internet semalam selepas dimuat naik di laman You Tube.

Video berdurasi selama 15 minit itu bagaimanapun tidak menunjukkan apa jua pendedahan, aksi panas atau motif penyebaran video tersebut kepada umum.

Video tersebut hanya menunjukkan aksi seorang lelaki berbaju kemeja bercorak didakwa Abdul Khalid yang masuk ke dalam pejabat, seterusnya duduk di kerusi dan meneliti beberapa helai dokumen di atas mejanya.

Gambar lelaki yang didakwa Abdul Khalid dalam video itu tidak begitu jelas kerana diambil dari arah belakang.

Penyebaran video tersebut menimbulkan tanda tanya sama ada ia sebahagian rakaman kamera tersembunyi di belakang langsir dalam pejabat Menteri Besar di Tingkat 21, Bangunan SUK itu seperti didedahkan Abdul Khalid pada Ogos 2010. -SH

MB S'gor cabar RPK dedah lagi rakaman video

Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mencabar penulis blog Raja Petra Kamaruddin mendedahkan lagi rakaman video tersembunyi sewaktu beliau berada di dalam pejabatnya.

Bercakap dalam sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat exco, Khalid dengan sinis "menggalakkan" penulis blog kontroversi itu "mempamerkannya supaya orang ramai dapat tengok".

"Ini adalah permainan yang lucu, jadi teruskanlah.

"Saya mendapatinya begitu menjengkelkan, begitu tidak bertanggungjawab. Tetapi sejak ia merupakan satu cara hidup, saya harus menerimanya," kata sambil ketawa.




Ulasan GB

GB yakin dan memang tidak syak lagi rakaman video itulah sebahagian rakaman kamera tersembunyi di belakang langsir dalam pejabat MB Selangor yang ditemui pada Ogos 2010.

Ia bertujuan untuk melakukan pengintipan setiap pergerakan dan tindakan MB Selangor. Semasa itu GB berkata ia adalah satu taktik dan satu strategi pihak lawan untuk tawan Selangor.

Persoalan kini, siapa yang memasang siapa yang mengarahkan ianya untuk dipasang?

Dan kedua, kenapa yang mendedahkannya PRK dan bagaimana RPK memperolehi rakaman CCTV itu.

GB tidak buat tuduhan kepada sesiapa. GB tidak kata orang PKR sendiri lakukan dan GB tidak kata orang UMNO melakukan.

Tetapi masing-masing dapat meneka siapa pembikinnya apabila kita tahu RPK sebelum ini pernah mendedahkan beberapa dokumen sulit yang hanya pihak tertentu saja boleh mengaksesnya.

Kami akan tetap berdoa agar kebenaran dan keadilan itu akan terdedah nanti.


اللهم ارنا الحق حقا وارزقنا اتباعه وارنا الباطل باطلا وارزقنا اجتنابه


Allahumma arinal haqqa, haqqan, warzuqnattiba’ah,
wa arinal bathila bathilan, warzuqnajtinabah


Ya Allah, tunjukkanlah yang kebenaran itu sebagai kebenaran, dan kurniakanlah kami kekuatan untuk mengikutinya (memperjuangkannya), dan tunjukkanlah yangg batil itu sebagai batil dan kurniakanlah kami kekuatan untuk menjauhinya (menghapuskannya).



Laporan pada 11/8/2010
klik untuk baca





2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kamera Allah lagi power uuuuu....

man Johorian berkata...

Khaled Braheng tak buat kerja tak senonoh la wei. Padan muko nok rakam aib orang. Bodoh !