15 Apr 2012

Remaja Maut Dalam Kemalangan Selepas Hadiri Perhimpunan BN Di Rumah Zambry

Ipoh: Seorang remaja terbunuh selepas motosikal yang ditunggangnya terbabas di Km 242.8 Lebuhraya Utara-Selatan dekat Kuala Kangsar pada Sabtu. Gambar: Sebahagian dari peserta perhimpu8nan BN. Foto: al-husseyn

Ketua Polis Daerah Kuala Kangsar Supt Abdul Ghaffar Mohamad berkata mangsa, Meor Mahffuz Meor Abdullah, 16, dari Lenggong meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala.

Kejadian berlaku pada pukul 4.45 petang tadi dan mangsa dipercayai menunggang dengan laju sebelum terbabas dan merempuh penghadang di tengah lebuh raya lalu tercampak di atas jalan, katanya ketika dihubungi di sini.

Mangsa dikatakan dalam perjalanan dari Ipoh ke rumahnya di Lenggong selepas menghadiri majlis perhimpunan Barisan Nasional (BN) Pilihan Orang Muda di kediaman Menteri Besar Perak yang dirasmikan oleh Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein tengah hari Sabtu.

Sementara itu Ketua Pemuda Umno Perak Khairul Azwan Harun berkata seluruh anggota Pemuda BN Perak mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham.

Pemuda Umno Perak juga akan menghulurkan bantuan bagi meringankan beban keluarga mangsa, katanya ketika dihubungi. -BERNAMA

Budak-Budak Sekolah Disalahgunakan Oleh Umno/BN

Selepas saya dedahkan arahan PPD Kinta keatas 58 guru sekolah menengah yang dipaksa datang ke majlis Umno/BN di kediaman Menteri Besor Kunta Kinta tu. Rupa-rupanya terdapat 80 buah bas mengangkut murid-murid sekolah ke majlis yang sama.

Apa kena mengena budak-budak sekolah tu dengan projek orang muda Umno/BN itu? Bila ditanyakan kat budak-budak tu, masing-masing kata dapat RM10/-, kami datanglah!

Ya lah! Akal budak! Deme bukan kisah apa ke bendanya. Dapat RM10/ tu banyak bagi mereka; dah boleh beli sekotak rokok! Dah boleh duduk kat cyber-cafe berjam-jam.

Budak-budak seronok dapat percuma baju ini

Selain baju percuma, mereka dapat RM10/-

Sah! Umno/BN memperalatkan anak-anak sekolah

Makan percuma pun dapat...tak sabo dah budak-budak tu...

Kesihan, mereka makan diatas lantai sahaja

Ada yang terpaksa berjemur kat tempat panas begini

Kenapa tidak disediakan kerusi dan meja utk remaja ini?

Tengoklah, mana dia kempen 'Tak nak rokok' BN ?Tentu ikut Najib yang pakai rantai tu!

Ini tentu projek Ketua Pemuda Umno Perak, Khairul Azuan.Umno/BN gunakan kanak-kanak sekolah!

Puluhan bas sekolah dikerahkan utk mengangkut budak sekolah

Tak cukup bas sekolah,bas persiaran digunakan

Bas Kilang pun turut digunakan

Terdapat tidak kurang 80 bas kesemuanya


Banyak pakai duit tu...budak-budak yang diangkut dengan 80 bas sahaja sudah 3200 orang.Itu pun kalau ikut muatan biasa - mungkin juga mereka duduk bertiga-tiga dalam bas!

Itu belum lagi dikira yang datang sendiri dengan motor atau kereta.Maklumlah budak bandar. baru bersekolah pun sudah ada yang gi sekolah dengan kereta sendiri.

Jom kita congak-congak setail akauntan kampung - ambil sajalah jumlah kasar 3200 orang budak saja.

Kalau bayar RM10/- sorang dah berapa? Bayar makcik katering untuk makan minum mereka? paling koman Rm15/- satu kepala. Bayar sewa 80 buah bas tu entah berapalah pula.

Jangan lupa kos baju percuma itu .Kurang-kurang RM20/-. Ha! ha! itu semua belum lagi harga yang dimark-up. Biasalah projek Umno/BN - beli laptop harga biasa RM3,845, tapi depa tutoh sampai RM11,845! Semua projek songlap duit rakyat. -al-husseyn


22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam tuan!

Ya! Memang tak di nafikan ada sebilangan dpd peserta yg hadir terdiri dari yg masih bersekolah! Adakah ianya satu kesalahan? Program di rumah MB! Bukan di pejabat UMNO! Aku tak salahkan persepsi tuan berdasarkan kepentingan di pihak masing2!

Cuma, mempersoalkan bab wang yg dibelanjakan, adalah amat pelik. Jgn bandingkan pembangkang dgn pemerintah! Kemampuan masing2 berbeza! Soal guna wang rakyat or perbendaharaan, perlukan bukti. Jika berbaloi, sila bawak kemahkamah!

Ingat keluasan bertindak sebagai pembangkang & pemerintah jugak terlalu berbeza! Tak caya, rampaslah Putrajaya, pembangkang skrg akan bertukar jadi pemerintah. PERANGAI SUDAH TENTU BERBEZA! Sudah tentu serupa dgn pemerintah skrg dlm apa segi sekalipun.

Bercakap sebagai pembangkang, tak sama dgn pemerintah! Lebih2 bagi pihak yg tak pernah punya track rekod. Memerintah negeri & federal....terlalu jauh bezanya!

Tanpa Nama berkata...

Puak BN haram ni kalau PR yang buat macam2 depa kutuk, hasut para pelajar lah, tidak demokratik lah, sesatkan fikiran pelajar, dan macam2. BN dan UMNO ni memang biadap, anak saya yang tengah menuntut di Kolej Polytech Mara dan tak boleh mengundi lagi pun depa angkut siap bagi t-shirt dan duit lagi. Mereka tak tahu yang anak2 saya semua dah di motivasi bencikan BN/UMNO semua keburukkan UMNO dah tersiampan dlm kepala anak2 saya. kesian BN/UMNO ni betul2 perabih duit negara....beli sokongan rakyat tapi tak tentu dapat. Bodoh punya puak.

Tanpa Nama berkata...

INIlah balasan ALLAH terhadap kjaan HARAMM b end PERAK.Jawablah menteri pendidikan,kpm,ppd,jpnp dan sekutu dengannya.sifat-sifat MUNAFIK mereka terserlah premis sekolah x dibenarkan
untuk politikkk...mesyuarat agongPIBG
drasmikan paling bangsat ketua cwgn@
bahagian UM noo.mesyuarat lebih kpd
mesyuarat mereka.lebih jijik lagi buat mesyuarat um noo dalam sekolah.
thun 2008 pru12 mp bapok hishamudin telah buat gerak gempur dn sehingga skrg sm sains bpahat x siap lg.B angrap/B angkai N egara

Tanpa Nama berkata...

Bodohnya UMNO Bujang Tau......dah banyak bukti seleweng wang negara dah di timbulkan tapi BN salah gunakan kuasa pihak berwajib untuk lindungi kerja penyamun....minta bukti dari PR konon? Cuba UMNO/BN bujang Tua tunjukkan bukti wang yang digunakan oleh puak UMNO BN untuk kempen dan hentam PR ni keluar dari poket/tabung UMNO sendiri....sila tunjuk!. Pi mampus lah bujang tua...dah tua masih bujang sebab tu otak beku!

Tanpa Nama berkata...

manusia paling bejat abad ini, BUJANG TUA...hahahaha apa punya otak yg dia miliki sampai tak tau perkembangan negara sendiri.....

Tanpa Nama berkata...

Berat mu ni bujang tua.mmg ttutup hati
.Umno dulu, kini, selamanya mu nih.amerikamuuu...

Tanpa Nama berkata...

Siapa yg lebih tahu hal & selok belok negara? Pembangkang or pemerintah?
Siapa yg buat tuduhan, buktikalah dimahkamah!

Apa yg pembangkang tahu tentang pemerintahan? Selain dari carik salah org! PAS dgn DAP mampukah seiring mendayung? Sorang kedepan, sorang lagi kebelakang...kemana hala perahu???

Tanpa Nama berkata...

he bujang tua,

pemerintah & pembangkang?

tak mahu mengakukah fakta di beberapa negeri umno/bn adalah pembangkang?

buktikan di mahkamah?
berapa banyak billion wang rakyat disapu umno hanya dibawa ke mahkamah setelah PR nmendedahkannya contohnya isu lembu nfc.

Tetapi berapa banyak lagi yang lesap kerana perbuatan licik UMNO/BN menyembunyikan penipuan dan rompakan mereka?

kamu kata PAS & DAP berlainan. UMNO ke hulu, MCA ke hlir. MCA sampai mati tidak mahu hukum Islam malah mempersendakan Islam. Apa pula komen kamu?

Tanpa Nama berkata...

bujang tua dah dpt tender bg gerombolan lembu-lembu kak ijat makan,nk tk nak kene jilat lebih ler..baru pulus ade masyukkk!!!

Tanpa Nama berkata...

UMNO dah buktikan mereka mampu mengawal MCA or other component. Dominant leaders! But not as a PAS!

Siapa yg lead dlm PR? Jgn plak kata PR tak perlu itu suma!

Tanpa Nama berkata...

bujang tua ...dulu, kini dan akan selamanya bangang!!!!!. negeri terkaya dimalaysia sekarang ni negeri apa? ke 2? ke 3? PR tak reti perintah lagi? BN memerintah dah lebih 50 thn....berapa kali MAS untung? mana pi Bank Bumiputra? Dlam UMNO semua melayu ke? semua islam ke? dah bodoh tambah piang lagi huhuhu..kesian Bujang Tua...tua saja tapi akal kalah budak tadika umno.

Tanpa Nama berkata...

Buduh si Bujang Tua. Patut le tak ada anak dara atau janda nak.
Tu UMNO tak ada apa-apa kerja kat Penang, Selangor & Kelantan tu. Nak rekod memerintah Malaysia, lepas pilihanraya 13 tengok le.

Tanpa Nama berkata...

halo bujang tua, bila masa umno dapat kawal mca?

lagi hulur adaler....

Tanpa Nama berkata...

itu lah cara umno "kawal" mca....



api

Tanpa Nama berkata...

bujang tuo... ko ada dpt ke duit lembu dari kak ijat.. komisen kapal selam dari pak jit tu.. klau xdpt dok diam2 ma...

Tanpa Nama berkata...

Bujang Tua ni ibarat kata Ahmad Nisfu 'Kecik kecik tak nak mampus. Dah tua menyusahkan orang. Jahil tahap gaban. Agama pun kurang. Ilmu pun cetek. Akhlak lebih le lagi. Sengaja dijadikan Allah untuk bahan bakar api neraka.

Tanpa Nama berkata...

Manusia macam bujang tua nilah yang sudah "diternak" UMNO hingga buta dan tuli dan terus dicucuk hidung oleh UMNO.Buat apa pun,cakap apa pun dan bawa bukti berlori-lori pun dia tak akan percaya dan akan terus menjilat punggung UMNO selama-lamanya.Spisis manusia jenis inilah kuburnya akan dikencingkan oleh cucu-cicitnya kelak.

Tanpa Nama berkata...

Pengumuman..org emeno bn jgn ler sibuk2 nk tnjuk pndai nk bg komen2 o nasihat coz..

1. orang ameno dgn org bodoh..teruk org ameno lg..
2. memalukan dr sendri..da la bengap psl fakta..ko ulang2 plk bnda y tv3 ckp..bkn rti nk wt stadi sndri..dasar pak angguk..
3. org ameno ngn kapir tu teruk ameno lg...y kapir mca tntunye kapir...ni y islam blagak kapir ni pehal umeno oiii.. org bia mcm kapir dap nk jgk ikut islam...kapir mca..ameno plak ikut dia.. siap wt vdeo lucah lg..

1 Malaysia berkata...

Adakah Bujang Tua ni Islamkah? Kalau Islam, bertaubatlah. MCA dah terang-terangan menentang HUDUD, HUKUM ALLAH SWT.
Apa nak buat? Dah badan penuh dengan makan HARAM. Daging HARAM, Urat HARAM, Otak HARAM, .... SEMUANYA HARAM. Sudah tentu mata yang penuh dengan darah HARAM dah jadi BUTA. Begitu juga dengan hati yang penuh dengan darah HARAM pun dah jadi BUTA. Tak perlu mentarbiah "beruk" yang penuh dengan .... HARAM. SEMUAnya dah BUTA dan MATI KECUALI MULUT saja yang hidup sebab lidah kan berbelit-belit, tak ada tulang.

Cikgu Kedah berkata...

Maaf cakap, bila dibandingkan bahasa yang digunakan oleh Bujang Tua rasanya lebih sopan berbanding komen yang lain. Mungkin kita boleh memberi jawapan yang lebih baik dengan cara yang lebih sopan. Jangan terlalu diikutkan hati yang marah.
Kalau ada antara anda ahli PAS, rajin-rajinlah ikut tarbiyah PAS, ikut usrah yang dianjurkan oleh cawangan. Kita akan diajar cara menepis dakyah Umno dengan lebih berhikmah. Jangan sampai orang tak dapat membezakan orang umno atau PAS.
Kalau kita memberi jawapan yang lebih berhikmah, tak mustahil kita boleh menarik lebih banyak sokongan.
Sekadar memberi peringatan.

Tanpa Nama berkata...

BAIK CIKGU SELAMAT MALAM CIKGU TERIMA KASIH CIKGU DGR TU SEMUA KAN CIKGU DH MARAH.JGN KATA MEREKA ANJING WALAUPUN MEREKA ANJING,PANGGIL LAH PUPPY KAN SEDAP BUNYINYA TU...LEMBUT SIKIT

Bujang Senang berkata...

hehehe...Bujang Tua tersentap tak tau nak kata apa dah...itulah bagi sangat statement bodoh kan dah jadi bodoh sombong...macam si luncai dengan labunya... d^_^b...