8 Apr 2012

Nizar Sudah Di Puncak Bumbung Tatkala Zambry Baru Sekadar Menjengah Bibir Asbestos


Klik untuk besarkan

Setelah gagal untuk menyahut cabaran Datuk Seri Nizar Jamaluddin, supaya mendedahkan semua dokumen dan minit mesyuarat berkaitan kontroversi kilang bijih besi Vale, Zambry Kadir menyerang Mohamad Nizar dengan mendakwa ADUN Pasir Panjang itu, Mohamad Nizar tidak menghiraukan permasalahan penduduk di kawasan yang diwakilinya.

Bernama hari ini melaporkan kenyataan MB Rayuan, Zambry, kononnya, sejak memenangi kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) Pasir Panjang tiga tahun lalu, Mohamad Nizar tidak pernah sekali pun membangkitkan permasalahan penduduk di situ. "Sepanjang DUN bersidang sejak tiga tahun lalu, Nizar tidak pernah mengemukakan sebarang permasalahan penduduk di situ untuk diselesaikan.

"Beliau lebih gemar berpolitik, berceramah, memaki hamun kerajaan dan meracun pemikiran rakyat supaya terus membenci kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Pengundi di Pasir Panjang terbiar...jadi sebagai kerajaan yang prihatin dengan permasalahan rakyat, BN menerusi Penyelaras DUN Pasir Panjang terpaksa mengambil alih tanggungjawab untuk menyelesaikan setiap masalah di situ," katanya kepada pemberita selepas merasmikan serentak persidangan Cawangan-Cawangan UMNO Bahagian Lumut 2012 di Teluk Muroh dekat sini, hari ini.

Sedangkan umum mengetahui Mohamad Nizar adalah pemimpin yang prihatin terhadap masalah rakyat.

Beliau terus pergi bertemu rakyat yang menghadapi masalah, menyelesaikan masalah itu sehingga ke akar umbinya, tidak seperti Zambry yang sekadar melakukan penyelesaian di pinggiran.

Buktinya pada 3 Februari lalu, tatkala berpuluh-puluh buah rumah di Taman Sri Manjung, Fasa 3 hilang bumbung masing-masing apabila diserang ribut puting beliong, Mohamad Nizar sendiri gbantuan kepada mangsa ribut. Hal yang tak perlu dibincang di dalam Dewan dan bantuan segera untuk kepada mangsa berkenaan hasil dari sumbangan daripada pelbagai pihak termasuklah DS Nizar sendiri selaku Adun Pasir Panjang serta ahli-ahli Pas Lumut. Ajijoi ada maklumatnya:

Bantuan DS Nizar kepada mangsa ribut di Seri Manjung





Minggu lalu, ribut yang kuat telah melanda di Fasa 3A, Seri Manjung. Banyak rumah yang mengalami kerosakan terutamanya dibahagian bumbung yang diterbangkan oleh ribut tersebut.


Dato Seri Nizar telah meluangkan masa melawat tempat kejadian sambil menghulurkan bantuan segera bagi membaiki rumah yang terlibat dengan bencana alam itu.



DS Nizar meninjau dengan lebih dekat lagi keadaan rumah-rumah mangsa ribut

Bukan hanya bumbung rumah yang musnah, malah syiling dan harta benda didalam rumah juga turut terlibat sama

Bantuan segera yang tiba, dengan sumbangan daripada pelbagai pihak termasuklah DS Nizar selaku Adun Pasir Panjang serta ahli-ahli Pas Lumut. Bilangan atap asbestos yang diperolehi agak terbatas kerana kekurangan bekalan di Seri Manjung akibat kejadian ribut itu


DS Nizar meninjau sendiri keadaan bumbung rumah dengan memanjat sehingga ke tengah bumbung

Penulis teringin melihat Zambry melakukan perkara yang sama


DS Nizar bertanya khabar dengan salah seorang mangsa ribut

Makan tengahari bersama penduduk. Makan pagi dan tengahari disediakan oleh Pusat Khidmat Pasir Panjang

DS Nizar menyampaikan ucapan serta sedikit bantuan sebagai tanda simpati di Surau Fasa 3A yang dijadikan Pusat Gerakan Bantuan Bencana

Penduduk terbabit mengisi borang aduan

Pegawai-pegawai dari Pejabat Daerah Manjung juga berada disana

DS Nizar berbincang dengan Pegawai Majlis Keselamatan Negara (MKN) yang bertanggungjawab mengenai hal ehwal bencana di daerah Manjung

Kejadian ribut kini kerap berlaku di kawasan Fasa 3A Seri Manjung ini. Kemungkinan semenjak dilakukan pembangunan dikawasan pantai berhampiran. MPM, perancang bandar, NYH Karsin, TNB Janamanjung dan Kilang Besi Vale perlu mengambil perhatian yang lebih serius terhadap kejadian ribut kencang sebegini.

Kredit foto buat fb Hamidun Ahmad


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Assalamualaikum....kebenaran dah terbukti dgn ada nya foto begini...DS nizar siap panjat atas bumbung sampai ke bhg tengah..wah..memang berhati rakyat sungguh....Cuba bandingkan pula dgn gambar si Zambery tuh...alahai..sekadar memandang dari hujung asbestos jer ke zambery oi..ape daaa..pas tuh bising kate DS nizar tak buat itu, ini..ceh..dasar...BN pembangsat negara...

Tanpa Nama berkata...

Zambery hanya dok tipu ahli UMNO saja.