3 Jan 2012

Wanita UMNO Dapat Ceramah Khas Dari Auntie BERS✔H [kemaskini dgn video]

Sekumpulan Wanita Umno mendapat ‘ceramah khas’ dari Annie Ooi Siew Lan atau nama popularnya, ‘Untie Bersih’ di depan Balai Polis Dang Wangi hari ini.

Annie bertindak demikian secara spontan semasa kumpulan Wanita Umno itu tiba di balai tersebut untuk membuat laporan polis berhubung himpunan menyokong Datuk Seri Anwar Ibrahim, pada 9 Januari ini.

“Untuk apa kamu ada di sini? Kamu perjuangkan siapa? Kamu sepatutnya memperjuangkan mahasiswa yang di pukul (di UPSI) itu dan jangan bersubahat dengan mereka yang membuat ganas terhadap mahasiswa yang hanya berhimpun secara aman,” kata Annie.

Nasihat beliau itu bagaimanapun disambut Wanita Umno terbabit dengan menyatakan ‘mana ada mahasiswa di pukul, tidak ada, tidak ada’.

Manakala seseorang menyampuk dengan berkata ‘tengok videolah, video ada, ada bukti. Jangan jadi lembu’.

Ceramah ringkas Annie beberapa minit itu bagaimanapun tamat selepas wartawan mengerumuni beliau bersama kumpulan Wanita Umno terbabit.

Ketika ditemui wartawan, Annie bagaimanapun terkejut apabila diberitahu wanita Umno itu datang kerana mahu membuat laporan polis terhadap himpunan menyokong Anwar pada 9 Januari ini.

“Kes anak muda dipukul jauh lebih penting dari buat report itu. Sebagai wanita, mereka (Wanita Umno itu) sepatutnya memperjuangkan anak muda dan bukannya bersubahat dengan kerajaan sekarang yang berterusan menyekat kebebasan rakyat yang hanya berhimpun secara aman bagi menyuarakan pendapat,” tegasnya yang juga bekas guru.

Annie mula dikenali selepas beliau terlibat dalam himpunan Bersih di Kuala Lumpur pada 9 Julai lalu.

Beliau hadir di balai itu bagi memberi sokongan moral terhadap mahasiswa yang membuat laporan polis akibat dikasari dalam insiden yang berlaku di UPSI, baru-baru ini. -kd



16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

wahhh...terbaik la auntie..!!hehe
sy sokong anutie..terbaik!!^^

tp,suka satu statement dlm entry nie.

"Manakala seseorang menyampuk dengan berkata ‘tengok videolah, video ada, ada bukti. Jangan jadi lembu’."

Tanpa Nama berkata...

BUAT MALU JE PAKAI TUDUNG KE TOPI KENA CERAMAH PASAI DANGKAL SANGAT BYK MKN LUMBU FIDLOT

Tanpa Nama berkata...

kesian sungguh sy tengok lembu-lembu betina ni. mak lembunyer rembat 250juta. lembu-lembunya setakat dapat kain warna merah dh suka!

Tanpa Nama berkata...

Nmpk sgt yg pkai baju merah putih tu x ambil tahu psl mahasiswa.ank2 depa x masuk U kot.suke statement auntie tu.kita x sama level.haha..UMNO yg bodoh.pegi report tu musti dpt duit nya..ribu riban.xpun ratus je.xpun skupang 2 je kot..

Teh berkata...

tengok wanita umno tringat saya perempuan jual syampo dari rumah kerumah sebiji macam tu rambut kena dedah la sebab dia jual syampo kah kah kah jenis lembu

melintang patah berkata...

hebat auntie ni.. spontan saja dia balas hujah bengong baju merah...'altantuya mati sendiri ka?'

Tanpa Nama berkata...

caya lah auntie....berani bersuara...

Tanpa Nama berkata...

quote: "kita bukan tahap yang sama"


tak rasa terpukul ke dengan kenyataan auntie tu?

..cik faTiha Tea'ah... berkata...

syg kat auntie..muah2..hehe ^__^

Tanpa Nama berkata...

Malu kita dengan tahap pemikiran wanita Melayu UMNO yang ada ini. Memang benarlah kata-kata Auntie tu, mereka bukan tahap yang sama ... buang masa saja. Sungguh memalukan bangsa sendiri. Nampak sangat bahan bacaan mereka-mereka ini tidak setaraf pakaiannya.

Tanpa Nama berkata...

mak lembu tu cakap" filem macam-macam boleh buat"...hahaha membuktikan kes2 wayang gmbr yg lepas2 adalah dibuat-buat.

Tanpa Nama berkata...

Padan muka dengan wanita UMNO tu. Tak mahu terima kenyataan walau ada bukti video.

Jangan Jadi Lembu berkata...

Caya la auntie,

U walaupun dah tua, otak you macam orang muda.

U guna otak dengan baik.

Hidup Auntie Bersih..

Tanpa Nama berkata...

Moga allahswt bg kesihatan yg baik pd auntie....saya teruja dgn auntie..keep it up auntie....u my role model to keep malaysia makmur dan cemerlang dimata dunia...i stay and give u a support....moga malaysia maju dan berjaya di bwh pemerintahan PAKATAN RAKYAT.......

Tanpa Nama berkata...

semoga mendapat hidayah auntie ni, insyaallah

aku berkata...

old is gold..keep it up aunty!