21 Jan 2012

Shahrizat Saman Malu Kerana Terdesak & Untuk Tutup "Kemaluan" Yang Terlondeh

Politik Zuraida dakwa Shahrizat terdesak

PETALING JAYA- Ketua Wanita PKR, Zuraida Kamaruddin mendakwa Menteri Pembangunan Keluarga, Wanita dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil kian terdesak sehingga terpaksa memfailkan saman RM100 juta terhadapnya dan Pengarah Strategi parti itu, Rafizi Ramli berhubung skandal projek Pusat Fidlot Kebangsaan (NFC).

Zuraida yang juga Ahli Parlimen Ampang berkata, beliau tidak gentar dengan tindakan saman itu dan akan terus menggiatkan usaha melakukan jelajah kempen pendedahan mengenai isu NFC.

"Permohonan perintah injuksi beliau bagi menghalang saya dan Rafizi daripada membuat sebarang kenyataan lisan atau bertulis terhadapnya berkaitan NFC atau syarikat bersekutunya jelas menunjukkan beliau kini sedang tertekan dan terdesak.

"Beliau tidak berhak halang kami bersuara. Selaku Ahli Parlimen saya berhak membela dan memperjuangkan nasib rakyat sama ada di dalam atau diluar Dewan Rakyat. Demi rakyat, saya akan terus bersuara!," katanya pada sidang media di ibu pejabat PKR di sini pagi ini. -SH

"Saya Ada Hak Fail Saman" - Shahrizat

TEMERLOH: Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil berkata bahawa beliau hanya menjalankan haknya apabila memfailkan saman RM100 juta terhadap dua pemimpin PKR berhubung kenyataan fitnah terhadap Perbadanan Fidlot Kebangsaan (NFC).

Beliau berkata budaya membuat kenyataan fitnah sewenang-wenangnya adalah keterlaluan.

"Ia menjadi semakin melampaui batas dan tidak terkawal, seolah-olah tidak ada undang-undang untuk mengawal keadaan di negara ini.

"Mereka rasa bahawa mereka sahaja yang mempunyai hak, saya juga mempunyai hak, mengapa saya nekad untuk membawa perkara itu ke mahkamah," katanya kepada pemberita di sini, Jumaat.

Dalam tuntutan mahkamah yang difailkan oleh peguam beliau peguam Datuk Seri Dr Muhammad Shafee Abdullah di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur Khamis, beliau mendakwa kedua-dua, pengarah strategik PKR Rafizi Ramli dan Ketua Wanita Zuraida Kamaruddin yang mula mengadakan siri sidang akhbar di pelbagai lokasi, termasuk lobi Parlimen, dalam merancang serangan terhadap NFC, suami dan keluarga beliau.


Ulasan GB

Dah lembu, lembu jugak.

GB dah ulas semalam:

Satu persoalan yang timbul, mengapa Shahrizat dan Rafizi disaman berhubung pendedahan skandal National Feedlot Corporation (NFC) sedangkan skandal ini masih di dalam siasatan polis dan SPRM? Apatah lagi skandal ini didedahkan oleh Jabatan Audit Negara sendiri?

Malah Najib sendiri sudah mengumumkan pembekuan asset-asset NFC disamping Muhyiddin sendiri khabarnya ingin melantik firma audit untuk mengaudit akaun NFC?

Menyaman orang yang mendedahkan penyelewengan adalah sesuatu yang menghina semua pihak yang terlibat iaitu institusi perundangan, kehakiman, Jabatan Audit, SPRM, Polis, PM & TPM sendiri apatah lagi kes itu masih di dalam siasatan
.


Bukan sahaja Shahrizat terdesak, malah saman itu hanya untuk menutup "kemaluan" yang terlondeh sendiri ekoran skandal berkenaan. Mana mahu lari Shahrizat?

Kamu kata berhak fail saman?

Rakyat berhak menuntut kamu sekeluarga dipenjarakan nanti apabila terbukti bersalah. Amacam?


Laporan sebelum ini
klik untuk baca





3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau pun terlondeh, tak berselera langsung nak tengok.

Tanpa Nama berkata...

bukan sahaja tak berselera malah nak termuntah .....he!he! he!he!

joe cp berkata...

Anon 0941 : Amboih2 nak muntah konon.... jangan takbur che oi ! Tengok betul2 ha begetah lagi, ala ala mexico gitu !