9 Ogo 2011

Dicekup Buat Maksiat Di Rumah Pusaka

Tanjung Bungah – Sanggup seorang wanita menggunakan rumah pusaka arwah ayahnya untuk tinggal bersama dengan teman lelakinya.

Dipercayai kedua-dua pasangan berkenaan sudah hampir empat tahun bercinta dan tinggal bersama di sebuah kampung sekitar Tanjung Bungah.

Kegiatan tidak bermoral mereka itu bagaimanapun akhirnya berjaya dihidu Jabatan Agama Islam Pulau Pinang (JAIPP) atas aduan orang ramai.

Serbuan dilakukan penguat kuasa JAIPP kira-kira jam 2 pagi hingga 3 pagi dengan keadaan rumah yang gelap.

Setelah selesai mengepung rumah bagi mengelakkan suspek terlepas, seorang penguat kusa mula memberi salam untuk membuat pemeriksaan.

Seorang wanita menjawab salam dan memberi ruang penguat kuasa untuk masuk, namun seorang lelaki yang dipercayai teman lelakinya berada dalam bilik.

Ketika ditahan, wanita berkenaan hanya memakai singlet dan seluar jeans ketat sementara itu lelaki berkenaan memakai baju T dan seluar pendek.

Pada mulanya mereka tidak mengaku pasangan kekasih namun, akhirnya membuat pengakuan tidur di bilik yang sama.

Wanita berkenaan berkata, dulu salah satu bilik di rumahnya itu pernah disewa oleh sebuah keluarga.

“Ustaz baru dua hari saja kami tinggal berdua, dulu memang ada keluarga tinggal dengan saya lagi,” katanya memberi alasan.

Sementara itu, lelaki berkenaan ketika ditanya hanya terdiam mendengar penjelasan teman wanitanya kepada penguat kuasa JAIPP.

Dia yang juga bekas ‘beach boy’ itu mengaku terdapat beberapa masalah yang menyebabkannya dan teman wanitanya susah untuk berkahwin.

Sementara ditanya penguat kuasa JAIPP, lelaki yang berusia sekitar 30-an itu mengaku baru saja keluar dari penjara.

“Saya baru keluar penjara kerana kes gaduh pukat harimau,” katanya kepada Sinar Harian.

Operasi maksiat yang dikenali Ops Santai itu diketuai Ketua Operasi dan Penguat kuasa JAIPP, Khairul Azman Azizan dan turut disertai Ketua Penolong Pengarah Bahagian Penguat kuasa JAIPP, Jaafar Ismail serta 14 penguat kuasa lain.

Khairul berkata, kemudiannya kedua-duanya diberikan notis mengikut Seksyen 27 Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah Pulau Pinang atas kesalahan berkhalwat.

“Jika didapati bersalah boleh dikenakan hukuman denda RM3,000 atau penjara dua tahun atau kedua-duanya sekali.

“Mereka dibawa ke pejabat JAIPP di Lebuh Pantai dan laporan polis dibuat di Balai Polis Lebuh Pantai,” katanya -SH

Tiada ulasan: