28 Mei 2011

[Video] Pengedar Video Seks Fitnah Sasar Kampung Cina

Selepas tersebar tanpa sekatan di laman Youtube, selain di tabur di kawasan perumahan sehingga ke masjid, video seks fitnah yang cuba dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim terus disebar.

Terbaru rakaman video itu dikesan di perkampungan Cina dan sasarannya adalah ketua-ketua kampung dan pemimpin masyarakat.

Sekurang- kurangnya 15 pemimpin di Hulu Langat dan lebih lapan lagi di Kuala Selangor mengesahkan menerima video berkenaan menerusi pos.

EXCO Selangor, Ean Yong Hian Wah berkata, berdasarkan cop pada bungkusan itu, rakaman tersebut dikirim dari Melaka dan Shah Alam.

"Pandangan kita jelas, ini adalah taktik kotor BN dan kita yakin bahawa orang dalam video tersebut bukan Anwar Ibrahim," katanya.

Ean Yong berkata demikian ketika mengiringi 15 ketua kampung dari kawasan Ulu Langat membuat laporan polis berhubung perkara itu.

Beliau menambah, VCD seks turut diedarkan antaranya di Hulu Langat, Rawang, dan Sekinchan.

Beliau yang memegang portfolio jawatankuasa tetap pembangunan kampung baru dan penyelesaian kilang haram menggesa ketua kampung membuat laporan polis sekiranya menerima VCD tersebut.

Rakaman video fitnah itu giat diedar pihak yang tidak bertanggungjawab tanpa sebarang usaha mengekang daripada polis.

"Banyak laporan polis telah dibuat bersabit aktiviti pengedaran video ini, tapi sehingga kini polis masih tidak dapat tangkap orang yang mengedarkan VCD tersebut," katanya.

Dalam perkembangan yang sama, ADUN Seri Muda, Shuhaimi Shafie hari ini turut membuat laporan polis dan mendakwa penyebaran video ini dalam makluman polis, namun tiada sebarang tindakan diambil.

25 Mei lalu, sekurang- kurangnya sepuluh ketua kampung baru di DUN Kuala Kubu Bharu membuat laporan polis setelah menerima VCD yang sama, juga menerusi pos.

Rata- rata mereka menolak tindakan tidak bertanggungjawab menyebarkan bahan pornografi kepada umum. -tvsnews



Tiada ulasan: