2 Mac 2011

PRK Merlimau: Pengundi Merlimau Mewakili Suara 28 Juta Rakyat Malaysia

Ahli Parlimen Kota Raja, YB Dr. Siti Mariah Mahmud menggesa penduduk Merlimau menamatkan mitos bahawa kononnya Merlimau sebagai kubu kuat UMNO BN dengan menolak mereka pada 6hb Mac nanti.

Beliau berharap penduduk Merlimau yang akan menghadapi pilihanraya kecil ini akan membuat satu kejutan yang akan mengubah senario dan lanskap politik tanahair melalui pilihanraya umum ke 13 akan datang.

Beliau membuat seruan tersebut di dalam satu ceramah sempena kempen pilihanraya kecil DUN Merlimau di Jalan Pahlawan, Merlimau malam tadi.

Menurut Dr Siti Mariah, negara kita menghadapi penyakit yang kronik setelah diperintah oleh UMNO BN selama 53 tahun dan gejala-gejala penyakit tersebut dapat dirasai sepanjang masa melalui pelbagai masalah yang timbul akibat sistem pemerintahan UMNO BN yang korup.

"Apa yang kita lihat dan kita rasai ialah simptom ataupun gejala, walhal penyakit yang sebenar lebih jauh ke dalam," ujarnya.

Justeru pengubatan terhadap segala simptom penyakit tersebut hendaklah dengan mengubati penyakit tersebut di akar umbinya - iaitu dengan menukarkan sistem pemerintahan UMNO BN yang telah berkuasa selama 53 tahun itu.

Ahli Parlimen Kuala Langat, YB Abdullah Sani Hamid pula membidas kenyataan Tun Dr Mahathir yang telah menuduh TG Nik Aziz dan Anwar Ibrahim sebagai pemecah-belah orang-orang Melayu.

"Siapa yang sebenarnya melucutkan kuasa raja-raja melalui pindaan perlembagaan di dalam tahun 1993 kalau bukan Mahathir sendiri?" Soal Abdullah Sani.

"Nak cakap pasal perpaduan Melayu sedangkan rekod pemerintannya sendiri penuh lumpur dan najis di dalam soal perpaduan Melayu," tambahnya.

Beliau menyeru kepada pengundi-pengundi di Merlimau supaya membuat perubahan pada tanggal 6 Mac ini dengan mengundi calon pakatan Rakyat iaitu Tn Hj Yuhaizad Abdullah.

Beliau menyatakan pengundi-pengundi di DUN Merlimau bukan sekadar mewakili suara penduduk Merlimau tetapi mewakili suara 28 juta rakyat Malaysia untuk membawa perubahan di dalam lanskap politik negara.

Beliau turut menggesa dan merayu supaya penduduk Merlimau memberikan undi mereka kepada calon PAS yang mewakili Pakatan Rakyat pada hari mengundi Ahad ini.

1 ulasan:

UMNO PARTI PENJARA berkata...

12 juta suara generasi muda dan generasi baru...












-------------------------------------------------------------
Penjenamaan Semula dan Meremajakan Parti -Katakan celaka pada Anjing-anjing tua gila Utusan Malaysia..

http://blog1malaysia.blogspot.com/