25 Jan 2011

Pelaku Maksiat Memang Gerun Dengan Negara Islam

Tenang: MCA terus bangkit isu negara Islam PAS

Presiden MCA Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berkata beliau akan terus menimbulkan agenda negara Islam PAS sebagai satu isu dalam pilihan raya kecil DUN Tenang memandangkan ia merupakan tugasnya sebagai presiden parti.

Beliau berkata demikian ketika mengulas arahan timbalan perdana menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin supaya Chua berhenti daripada mengkritik tindakan calon PAS Normala Sudirman yang enggan berjabat tangan dengan orang bukan muhrim.

Chua berkata Muhyiddin sepatutnya memberitahu demikian kepadanya melalui saluran dalaman parti.

Media juga tidak perlu memberitahu perkara itu kepadanya, kata Chua lagi dalam satu sidang media lewat petang semalam.

Tambahnya, isu negara Islam yang diperkatakan itu bukanlah satu isu baru atau direka-reka oleh MCA.

Chua menjelaskan, ia berdasarkan perlembagaan PAS yang jelas ingin menubuhkan satu negara Islam dan beliau bertanggungjawab menjelaskan agenda sebenar parti Islam itu kepada masyarakat Cina.

Chua dan ketua pergerakan wanita Gerakan Datuk Seri Tan Lian Hoe sebelum ini mencemuh tindakan Normala yang enggan berjabat tangan dengan bukan muhrim.

Tindakan Normala itu disifatkan sebagai satu langkah ke arah pemerintahan negara berasaskan Islam.

Ia juga menerima cemuhan daripada naib presiden MCA Datuk Seri Liow Tiong Lai yang antara lainnya berkata langkah yang diambil Normala itu mencerminkan ideologi konservatif PAS.

Bagaimanapun, Muhyiddin mahu isu berkenaan tidak diperpanjangkan lagi kerana BN tidak sepatutnya mengeksploitasi tindakan Normala itu. -mk

Ulasan GB

Ternyata begitu teruk pemimpin tertinggi MCA ini yang disokong oleh pemimpin tertinggi UMNO Johor.

Dan setentunya ada perkara di sebalik tabir yang menyebabkan beliau begitu terpanggil bukan sahaja menentang "negara Islam" malah memperlecehkan hukum dan adab umat Islam.

Mereka sekapal menentang negara Islam.

Kita tidak hairan mereka begitu kerana negara Islam ialah sebuah negara yang menentang perbuatan maksiat seperti yang mereka lakukan.


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan aje COI LEK yang takut,..umno lagi takut sebab mereka kebanyakannya telah melanggar perintah ALLAH.

Tanpa Nama berkata...

Aku malu jadi cina, malu dengan angkara Cholek. Pelakon bluu diangkat jadi pemimpin. Mana maruah wanita MC aaii.... Lidah kelu demi kepentingan dan agenda tersendiri maruah diketepikan.