30 Okt 2010

Batu Sapi: Kemiskinan Melampau Era BN

Senario di Sandakan, setelah 47 tahun Sabah dalam Malaysia, terdapat di Batu Sapi keadaan kais pagi makan pagi, kais petang makan petang. Pemimpin-pemimpin kerajaan BN terlepas pandang?

Yang gantung-gantung gambar atas, dalam tube plastik tu kicap, minyak masak, gula, bawang goreng dan macam-macam lagi dengan harga 20 sen setube. Mengikut mereka membeli dengan cara begini sahaja yang mereka mampu, cukup untuk sekali masak dimakan bersama famili! Bayangkan ramai kita makan ala buffet dengan makanan yang melimpah luah kerapkali berlebihan pula tu! -batusapi

Biar gambar-gambar ini berbicara mengapa calon PKR dua kali jatuh ke laut.








8 ulasan:

Awanama berkata...

dah 53 tahun BN perintah malaysia, rakyat Galas dan Bau sapi masih mundur, tolak UMNO PRU13

Awanama berkata...

Saya org Semenanjung mmg tak faham sungguh kalo org Sabah ni masih nak sokong Be End. Wahai org2Sabah..bangunlah kamu dari tido..berubahlah. Nak lagi jadi negeri termiskin top 3 dlm Malaysia lagi kaa..???

Awanama berkata...

Soalan sejarah:
Siapa perdana menteri kamu?
Kamu rakyat apa?
Kamu agama apa?
parti politik manakah yang memerintah malaysia?
Parti politik manakah yang telah menyelamatkan malaysia?
Saoap yang menubuhkan UMNO?
Aapa itu UMNo?
Pari manakah parti yang telah berjaya membetuk kerajaan malaysia?

dan banyak lagi persoalan yang boleh disajikn bagi pelajar memahami apa itu UMNO?

Kalau semua itu sudah dapat hafal maka Anda akan lulus peperiksaan kalau tidak anda fail

non penang berkata...

Eh eh eh zaman la mana ada lagi sekolah lantai belubang dan reput macam tu.. eh eh kesian dan simpati saya amat sangat. Fikirlah... fikirlah...

Awanama berkata...

bila pilihanraya kecil UMNO kata mundur kerana pembangkang tetapi BN yang perintah malaysia?

Awanama berkata...

Kalau nak dikira dan difikirkan betul-betul,Malaysia adalah sebuah negara yang kaya raya.Boleh dikatakan semua ada disini,minyak petrol,getah,bijih timah,kelapa sawit dan gas.Ini semua bahan untuk kekayaan.Malangnya kemana perginya semua kekayaan dari bumi ni?Rakyat tak perlukan bangunan 100 tingkat,Putrajaya,Cyberjaya,Lapangan Lumba kereta F1 mahu pun Menara Kembar Petronas.Rakyat Malaysia ada cuma lebih-kurang 25 juta sahaja.Kalau dihetong betul-betul,tanpa semua projek mewah dan membazir ni,rakyat Malaysia boleh hidup senang dan mewah.Nak tanya sekali lagi,kemana semua duit yang melimpah-ruah tu pergi? Lihat gaya hidup para menteri MNO/BN,kaya-raya,mewah dan cukup kaya hingga boleh hidup untuk 7 generasi.Ada yang mengatakan depa simpan duit berjuta-juta dalam bank luar negeri.Kalau semua ini,rakyat tak faham,tak sadar dan tak insaf,tidak siapa yang boleh disalahkan.

Awanama berkata...

Aku masih ingat lantai sekolah Melayuku tahun 1954 di negeri Johor sebelum merdeka dulu pun bersemen. Itulah akibat memilih pemimpin yang asyik tengok kebawah kerana takut kasut kilat dan seluarnya terkena lecak lumpur.

Bukan di Sabah sahaja, di Sarawak dan di Semenanjung pun apa kurangnya. Budget diterima tapi dikatakan raykat tak mahu terima perubahan.

Awanama berkata...

Isk...isk...masi ada school ini mcm?...mangkali guru basar dia nda lapor pigi PPD nih...

Tapi baru2 tu TPM ada bilang mo bikin masjid 5 juta, napa nda kasi bagus ni school dulu.....atau kasi bikin juga ni school sama2...