29 Sep 2010

Kes Sosilawati: Dokumen Penting Dipunggah Dari Pejabat Suspek

Dokumen penting diambil dari pejabat guaman suspek

BANTING: Empat pegawai penyiasat polis dan lima kakitangan suspek utama pembunuhan Datuk Sosilawati Lawiya, 47, dan tiga individu lain dilihat sekali lagi memasuki pejabat suspek yang terletak berhadapan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kuala Langat, di sini, semalam.

Pegawai penyiasat dan yang lain tiba di pejabat suspek yang juga seorang peguam itu pada kira-kira jam 11.15 pagi dan keluar sejam kemudian sebelum beredar meninggalkan kawasan pejabat pada jam 12.50 tengah hari.

Mereka dilihat keluar sambil membawa beberapa keping fail dipercayai dokumen penting bagi membantu siasatan pembunuhan itu.

Bagaimanapun, tiada kelibat suspek utama mahupun yang lain dilihat bersama mereka.

Sementara itu, isteri mendiang ahli perniagaan dari India yang dilaporkan turut menjadi mangsa pembunuhan suspek utama sekali lagi ke IPD Kuala Langat.

S Usharani, 24, masuk ke IPD kira-kira pada jam 9 pagi dan keluar pada sebelah malam.

Difahamkan, beliau diminta menyambung keterangannya dan mendengar kembali rakaman telefon antara mendiang suaminya, Allal Kanthan Muthuraja, 34, dengan suspek utama sebelum pulang ke Ramapuram, India, hari ini.

Kelmarin, beliau turut ke IPD bersama Ahli Parlimen Kapar, S Manikavasagam untuk memberi keterangan berhubung kes kehilangan suaminya kepada pasukan risikan.

Selain itu, tiada pasukan forensik dilihat masuk ke lokasi pembunuhan di Ladang Gadong, Tanjung Sepat, di sini kecuali anggota polis bertugas saja yang mengawal laluan keluar masuk ladang.

Bagaimanapun, buat pertama kalinya media dapat melihat dengan jelas lokasi dan lubang yang menjadi kubur bagi beberapa mangsa pembunuhan suspek utama.

Di dalam kawasan ladang yang bertembok batu itu jelas kelihatan dua khemah besar yang digunakan pasukan forensik untuk menjalankan siasatan bagi mencari bukti berhubung beberapa kes pembunuhan yang dilaporkan berlaku di kawasan itu termasuk pembunuhan Sosilawati dan tiga individu lain. -hm

1 ulasan:

kembara putih berkata...

Punggah jangan tak punggah. Dah beberapa tahun tido, inilah masanya untuk bekerja.