14 Jan 2010

Gurdial Anggap Baling Batu Kerja Budak Nakal

Presiden Kuil Sikh Gurdwara Sentul, Gurdial Singh Thoonda menifatkan tindakan membaling batu ke kuil itu tindakan nakal individu tidak bertanggungjawab.

Beliau juga percaya kejadian itu tidak ada kaitan dengan serangan ke atas beberapa gereja sejak Jumaat lepas berhubung isu penggunaan kalimah Allah oleh Majalah The Herald.

“Kita anggap orang main-main. Tidak, bagi kita ianya isu kecil dan kita tidak mahu mainkan isu ini. Kita harap polis dapat menyelesaikannya,”katanya.

Beliau berkata demikian ketika di temui TVSelangor di kuil berkenaan pagi tadi.

Semalam kaca di sebelah pintu masuk kuil tersebut didapati pecah akibat dilempar dengan batu jam 6.40 petang semalam.

Katanya, insiden hanya disedari beberapa sukarelawan yang sedang membersihkan kuil berkenaan, ternampak batu dilempar ke pintu masuk bilik sembahyang kuil tersebut.

“Mereka dengar bunyi batu dibaling, selepas menyiasat pekara itu, mereka menghubngi polis. Kemudiannya mereka memberitahu saya dan saya datang untuk membuat laporan polis.

“Tidak berapa teruk, hanya satu cermin pecah tetapi mereka membaling lebih kurang 20 batu,”katanya.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Muhammad Sabtu Osman yang mengesahkan insiden itu berkata pihaknya telah mengambil sampel batu yang dilemparkan dan siasatan dijalankan. -TVS


Kuil Sikh Di Sentul Dilempar Batu

Kaca di sebelah pintu masuk Kuil Sikh Gurdwara di Jalan Haji Salleh, Sentul di sini didapati pecah akibat dilempar dengan batu pada kira-kira pukul 6.45 petang tadi.

Ketika insiden itu berlaku, beberapa sukarelawan yang sedang membersihkan kuil berkenaan, ternampak batu dilempar ke pintu masuk bilik sembahyang kuil
tersebut.

Dipercayai, 15 biji batu dilemparkan ke kawasan kuil itu. Sukarelawan tersebut kemudian membuat laporan polis.

Ketua Polis Kuala Lumpur Datuk Muhammad Sabtu Osman yang mengesahkan insiden itu berkata pihaknya telah mengambil sampel batu yang dilemparkan dan siasatan
dijalankan. -Bernama




Tiada ulasan: