12 Okt 2009

Era Najib Altantuya : PR Akan Terus Berkhidmat Untuk Rakyat N9

Pakatan Rakyat akan terus berkhidmat kepada rakyat Negeri Sembilan walaupun gagal menawan kerusi DUN Bagan Pinang daripada jajahan UMNO Barisan Nasional.

Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar berkata kekalahan itu bukan titik noktah kepada PAS dan Pakatan Rakyat untuk menabur jasa dan membela nasib rakyat yang ditindas oleh pemerintahan UMNO Barisan Nasional.

"Kita terima. Kita akan teruskan berkhidmat pada rakyat. Kita akan terus perangi rasuah. UMNO Barisan Nasional boleh berbangga sebab memenangi pilihanraya kali ini. Tetapi gagal menunjukkan komitmen mereka dalam memerangi rasuah. Memilih perasuah sebagai calon. Ini suatu kemalangan kepada politik negara."

UMNO Barisan Nasional sebelum ini lantang menjulang pedang kononnya ingin memerangi rasuah dan korupsi dalam pemerintahannya. Namun ternyata ianya retorik semata- mata apabila berkeputusan meletakkan bekas menteri besar negeri sembilan Isa Samad sebagai calon bagi pilihanraya kecil kali ini.

Isa Samad pernah digantung keahliannya dari UMNO selepas terbukti bersalah apabila terbabit dalam rasuah semasa pemilihan UMNO 2004.

Bagaimanapun dari satu sudut Mahfuz melihat kemenangan UMNO Barisan Nasional dari kacamata yang positif.

"Kemenangan UMNO Barisan Nasional ada hikmah kepada Pakatan Rakyat pada pilihanraya Umum ke 13 nanti. Isa Samad akan cetus pergelutan politik dalam UMNO Barisan Nasional. Rakyat akan rasa muak dan putus asa pada UMNO Barisan Nasional."



Tiada ulasan: