18 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Tindakan Muhyiddin Memalukan Negara

Sebagai respons terhadap kenyataan Muhyiddin yang menyatakan tindakan N.Gonalakrishnan sebagai yang dituduh menimbulkan kekecohan di hari penamaan calon permatang Pasir semalam sebagai memalukan Ahli Parlimen, banyak pihak menyelar tindakan Muhyiddin menggunakan helikopter milik TUDM untuk kerja-kerja parti sebagai memalukan negara.

Dilaporkan pada hari kelmarin helikopter Nuri Tentera Udara Di Raja Malaysia (TUDM) yang membawan Muhyiddin terpaksa membuat pendaratan cemas di Tuaran Sabah akibat cuaca buruk.

Selain Muyiddin, turut berada dalam pesawat yang membawa 14 penumpang serta anak kapal itu ialah setiausaha akhbar beliau Datuk Ainon Mohd serta Timbalan Ketua Menteri Sabah Datuk Yahya Hussin, demikian lapor Bernama.

Bagaimanapun, tiada sesiapa yang cedera dalam kejadian itu.

Menurut Ainon sebelum kejadian mereka berlepas dari Kudat pada 1.45 tengah hari selepas Muhyiddin merasmikan mesyuarat Umno Bahagian Kudat, menuju ke Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu.

"Selepas itu beliau sepatutnya merasmikan mesyuarat Umno bahagian Penampang pula," kata Ainon.

Muhyiddin sebelum ini telah menggunakan kemudahan kerajaan secara berlebih-lebih terutama penggunaan helikopter TUDM untuk melakukan kerja-kerja parti dan telah dikesan semenjak pilihanraya kecil Manek Urai dimana Muhyiddin dilaporkan berulang alik dari Kuala Lumpur ke Manek Urai menggunakan helikopter-helikopter tersebut.

Apa yang berlaku di Tuaran sepatutnya menginsafkan Muhyiddin, tetapi telah menjadi kebiasaannya untuk bersikap angkuh merasakan dirinya terlalu hebat setelah menjadi Timbalan Perdana Menteri dan akibatnya kehebatannya dicabar oleh Allah s.w.t. dengan memberikan "signal" sehingga helikopter yang dinaikinya terpaksa mendarat cemas di Tuaran.

Kita mencabar Muhyiddin untuk mengulangi keangkuhan dan perbuatan salahlakunya yang menggunakan hak milik kerajaan untuk kerja-kerja parti seperti pergi berkempen ke Permatang Pasir dengan helikopter lagi.

Mudah-mudahan kali ini akan memperolehi "signal yang lebih jelas" dari Allah s.w.t. Siapa tahu kot semasa itu baru Muhyiddin akan sedar diri?


Tindakan Gobalakrishnan Memalukan Anggota Parlimen, Kata Muhyiddin

Tindakan anggota Parlimen pembangkang N.Gobalakrishnan menimbulkan kekecohan semasa penamaan calon pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Permatang Pasir hari ini adalah seperti individu yang tidak tahu undang-undang dan memalukan Parlimen, kata Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Timbalan Perdana Menteri menyifatkan perbuatan itu sebagai tidak bertanggungjawab dan seolah-olah sengaja hendak menunjukkan kejaguhan di tempat yang salah.



Tiada ulasan: