26 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Teoh Bergaduh - Fakta atau Rekaan?

Pndedahan oleh pegawai kanan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bahawa Teoh Beng Hock dan Ahli Majlis Perbandaran Kajang, Tan Boon Wah, bergaduh, telah mengejutkan mereka yang mengikuti prosiding inkues kematian Teoh di Mahkamah Koroner di sini.

Mohd Anuar Ismail, Pemangku Penguasa Kanan SPRM Selangor, berkata pergaduhan itu berlaku pada jam 2 pagi di tandas pejabat SPRM Selangor.

"Selepas kematian Teoh, saya dimaklumkan oleh Bulkini Paharuddin (pegawai SPRM) bahawa terdapat pergaduhan antara Boon Wah dengan si mati pada jam 2 pagi bertempat di tandas SPRM," katanya ketika ditanya peguam pemerhati SPRM, Datuk Abdul Razak Musa.

Namun berita yang mengejutkan itu menjadikan inkues lebih tidak berintegriti apabila banyak pihak mempersoalkan kebenaran pendedahan tersebut.

Ini kerana Anuar berkata beliau hanya dimaklumkan oleh Bulkini dan soalan pula di lakukan oleh peguam SPRM.

Ia seolah-olah satu lakunan di dalam Inkues untuk satu "cover-up" terhadap perbuatan jenayah yang mungkin dilakukan oleh anggota siasatan SPRM.

Sudah pasti peguam-peguam dan pegawai penyiasat SPRM bernama Mohd Anuar ini telah melakukan sesuatu "framing" yang berkemungkinannya mengikut satu "grand design" oleh satu pihak yang lebih tinggi dari mereka.

Kini, perbuatan jenayah itu hendak dialihkan kepada orang lain, hendak di tunjukkan bahawa Teoh dan Tan Boon Wah kononnya bergaduh pada pukul 2 pagi. Siapa pegawai SPRM yang menunggu sampai 2 pagi. Bagaimana beliau boleh berada di situ?

Itu semua perlukan siasatan lanjut. Gobind bekata: “Apa yang berlaku hari ini seolah-olah SPRM hendak mendedahkan semua bukti siasatan mereka. Saya mahukan perintah mahkamah sekarang untuk menangguhkan prosiding ini supaya kami dibekalkan semua dokumen dan jadikan prosiding inkues ini sebagai perbicaraan rasuah Teoh Beng Hock,” katanya.

Ulasan GB
Di bulan puasa ini masih ada orang Islam yang tak takut berbuat dosa pendustaan.

2 ulasan:

abgBro berkata...

bila di bulan2 lain itulah kerja nye...menipuu sokmo!

Pak Oncu berkata...

ngaku jer ISLAM tetapa perangai dan tingkah laku persis seprti HAIWAN yg melata di muka bumi ini,,,,,,,,,,, Den berharap mereka yg terlibat akan di BEBAMI PERASAAN ATAU MASAALAH YG BERTIMPA TIMPA oleh TUHAN SEKIAN ALAM<<<<<<<<<< awas anda hukum karma akan mencari anda,,,,,,,,,,,,