9 Ogo 2009

Era Najib Altantuya : Najib Nak Rampas Selangor

Umno tidak dapat menyembunyikan keinginan untuk merampas semula Selangor dari tangan Pakatan Rakyat dan ini dapat dikesani dari kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak.

Datuk Seri Najib Razak dilaporkan berkata beliau mahu Selangor dikembalikan semula kepada Barisan Nasional (BN) selepas pilihan raya akan datang kerana negeri itu adalah nadi negara.

Maka tidak hairanlah segala usaha dilakukan oleh UMNO BN sehingga sanggup memperkudakan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) untuk menekan kerajaan Pakatan Rakyat di Selangor semata-mata untuk memenuhi missi dan visi itu.

Najib menyedari pemerintahan di pusat tidak mempunyai makna apa-apa bila Selangor, negeri yang termaju di Malaysia tidak dikuasa oleh UMNO.

Perdana Menteri berkata, peluang untuk BN kembali berkuasa di Selangor tetap ada dengan syarat parti komponen sudah insaf dan menyedari kekurangan diri dan sanggup berubah.

Yang paling ketara Datuk Seri Najib sendiri kini menjadi Pengerusi Perhubungan UMNO Selangor dan akan mengaturkan strategi-strategi untuk merampas Selangor dari Pakatan Rakyat.

SPRM begitu jelas melakukan tekanan-tekanan terhadap kerajaan Pakatan Rakyat Selangor sedangkan segala kepincangan dan rasuah di zaman pemerintahan UMNO BN di bawah pimpinan Khir Toyo didiamkan.

Tiada ulasan: