9 Mei 2009

Rakyat Tahu Kebiadaban Rejim UMNO BN Perak

Penguasaan BN pada DUN Perak 7 Mei 2009 bukanlah suatu yang hebat tetapi suatu yang amat habat dan mejijikkan dalam era ketemaddunan manusia serta mencabul demokrasi menjadi asas pembentukan Malaysia.

Serbuan pihak polis bersama mereka yang tidak mempunyai pas DUN ke dalam Dun yang dianggap penegak demokrasi adalah kerja jahat bagaikan segerombolan lanun yang naik ke darat menyerang dan merampas serta mengheret mangsa.

Speaker yang masih sah diheret keluar oleh manusia rakus mengikut telunjuk si jalang politik dan menggantikan dengan manusia yang pernah tewas dalam PRU untuk bermuka-muka kepada Raja Muda Perak yang merasmikan sidang DUN tersebut.

Inilah sikap jahat pemimpin Umno/Bn. Sikap ini tidak akan dapat dilindung untuk diketahui oleh rakyat terutamanya golongan bawah 40an.

Walaupun Zambry beriya-iya mengutuk kononnya pembangkang yang membuat huru hara dalam DUN tetapi rakyat rata-rata tahu bahawa senario awal dan seterusnya bermula dari kejahatan pemimpin Umno/Bn yang menjadi perampas kerajaan mandat rakyat.

Berilah apa alasan pun oleh pemimpin Umno/Bn. Rakyat tidak akan menerima kata-kata mereka yang menuduh pembangkang biadap. Rakyat tidak akan menerima tuduhan mereka yang mengatakan pembangkang mengamalkan undang-undang rimba.

Sebaliknya rakyat sudah lama tahu bahawa pemimpin Umno/Bn yang amat biadap terhadap mandat rakyat secara langsubng terhadap rakyat sendiri dan pemimpin Umno/Bn yang kerap mnelaksanakjan ala undang-undang rimba.

Menjadi perampas! Mengheret keluar Speaker yang sah ! Membuat lantikan dengan kelompok kecil samada iya tak iya bilangannya kira sah saja bagaikan main lailai li tampelong! Membawa polis masuk dan bertindak terhadap Wakil Rakyat dan mencemarkan kedudukan DUN!

Membawa mereka yang tidak ada pas (boleh dianggap samseng kalaupun tidak lanun) untuk mencekik dan mengheret serta mengurung Speaker adalah perbuatan zalim, jahat, melampau, tidak berprikemanusiaan, ala diktator, ala rejim Yahudi!

SPRM dan polis wajib menyiasat dan bertindak serta membuat dakwaan terhadap mereka yang melakukan jenayah serta penyelewengan kuasa ini dimana semudah itu seorang Wakil Rakyat bergelar Speaker diheret dan dikurung yang boleh ditafsirkan sebagai colek!

Jika amalan ini tidak dibendung oleh pihak berwajib maka negara ini akan menjadi negara yang berkerajaan colek, kurung kemudian umum tertubuhnya kerajaan haram!

Rakyat kini memerhati dengan jelas perbuatan yang tidak ada garis sempadan demokrasi oleh pemimpin Umno/Bn atas kerakusan untuk berkuasa secara haram!

Umno/Bn sudah merasa ketidak mampuannya untuk turun ke gelanggang politik demokrasi melalui pilihanraya kerana itu untuk mengekalkan kuasa yang ada sedikit itu, mereka menggunakan secara lanun!

Keberangkatan Raja Muda Perak merasmikan sidang DUN pada 7 Mei lalu dilihat secara mendalam tidak ada ertinya kepada demokrasi kerana pencabulan yang dilakukan sewenang-wenangnya oleh Rejim Haram Umno/Bn Perak! -amklp

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

nak suruh sprm dan polis siasat puak2 ni langsung tak bolih dpercayai,penyangak nak siasat penyamun

Tanpa Nama berkata...

Alahai hangpa nak apa lagi? tak abih2 dan tak puas2 nak komplen ka? meluat dah oii tengok puak2 ketuanan pakatan rakyat ni..

hangpa ingat hangpa semua baguih amat ka? ish ish.. tak larat lah dah oiiii...

Tanpa Nama berkata...

Lawan tetap lawan...sampai UMno lembik.
Dah lembik pon. Patut kibar bendera putih
Bila PRK. Wakakakakakakaka. Tunggu masa aje.

Tanpa Nama berkata...

jangan cabar PR dah kami turunkan PM kamu DR M, PM dolag badawi. dan lepas ni mat najid lak hampa tunggu ja tak sampai habis tahun turunlah mat najid tu...sekali2 dg parti umno sekali kan kami kuburkan hidup PR...kelau berani jom ka penanti kita tgok sapa menang nanti.