6 Apr 2009

BUKIT SELAMBAU : DI AMBANG KEMENANGAN

Hari ini merupakan hari terakhir bagi parti parti yang bertanding untuk berkempen meraih undi untuk calon masing masing. Sebentar lagi BN terpaksa membawa turun Tun Mahathir Mohamad ke Bukit Selambau untuk berkempen bagi calon dari partai Barisan Nasional. Betapa terdesak sangatnya mereka.

Nescaya hari yang terakhir untuk peluang terakhir untuk membuktikan serta meyakinkan pengundi dalam mentadbir kawasan masing masing. Seperti di Bukit gantang Perak ia melambangkan keputusan rakyat untuk memilih pemerintahan negeri iytu sendiri walaupun nizar bertanding bagi kerusi Parlimen namun ia sekaligus keputusan undi tersebut adalah bagi membukytikan belia merupakan sebagai calon pilihan rakyat ataupun zambry yang di anggap sebagai Menteri Besar haram yang merampas negeri itu dengan cara tidak berdemokrasi.

Jika di Bukit Selambau pula walaupun jumlah pengundi adalah sebanyak 50% pengundi Melayu dan hanya 30% pengundi India namun Ketua Umum Parti KeADILan Rakyat Dato Seri Anwar Ibrahim ada sebab memilih calon india Manikumar sebagai calon Parti.

Di dalam pemerintahan kerajaan negeri Kedah kesemua Exco dan pemimpin dari kaum Melayu dan Cina dan tiada satu kerusi pun di sandang kaum india maka Anwar membuat keputusan melonggarkan syarat di mana sebelum ini kerusi Bukit selambau di peruntukan untuk calon Melayu. Tidak adil bagi masyarakat india apabila tiada seorang pun yang bakal mewakili mereka dan mempertahankan hak mereka jika tiada pemimpin dari kalangan masyarakat mereka sendiri.

Maka pilihanraya bagi Bukit Selambau yang bakal menyaksikan 15 penjuru dengan kehebatan calon bebas yang tidak dapat di jangkakan bukan seperti di Kuala Terengganu akan membuatkan persaingannya lebih sengit namun tiada yang dapat menghalang jika calon berkenaan menjadi pilihan rakyat. Sekaligus melambangkan kerajaan negeri Kedah yang bakal kukuh.

Sekali lagi kesilapan yang di lakukan oleh Barisan Nasional apabila menimbulkan kemarahan rakyat di saat akhir apabila menggunakan pihak polis untuk menyerang lawan seperti di Taman Tengku Aminah Bukit Selambau semalam. Disamping terdedahnya pelbagai kisah kesamsengan BN di dalam menganggu program-program anjuran PR menjadikan rakyat mengenali perilaku lawan dengan lebih terang dan nyata.

Apa tahlagi calon lawan kini telah terpalit dengan tuduhan menipu rakyat sebelum terpilih menjadi wakil rakyat lagi.

Dan itu petanda kemenangan calon PKR mewakili Pakatan Rakyat menjadi semakin pasti N25 Bukit Selambau.

..manusia merancang Allah juga merancang, sesungguhnya Allah juga merancang
sesungguhnya Allah sebaik-baik perancang...

2 ulasan:

Prof. Era Pasca berkata...

skali tgk rupe manikam tu cam zambry pun ade... hehehe tapi zambry paria punye men rampas2.. :)
to:PR people..
stakat baca quran PUTRI tau baca

linknye:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/penghormatan-yang-di-beri-penghinaan.html

Tanpa Nama berkata...

macam psoting kat malayadaily je ?

Masukkan la video sekali di ambang kemenangan ni link dia

http://www.youtube.com/watch?v=NWwUZGq0_So