6 Apr 2009

BUKIT GANTANG BUKIT SELAMBAU BATANG AI - Tahanan ISA Tidak Bebas Sebenarnya

Penipuan Kerajaan BN terserlah apabila mengumumkan pembebasan tahanan ISA yang dibuat oleh Dato Seri Najib Razak selepas dinobatkan sebagai Perdana Menteri Malaysia ke 6.

Dua pemimpin Barisan Bertindak Hak-Hak Hindu (Hindraf) yang dibebaskan daripada tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) V. Ganabatirau dan R. Kenghadharan telah dibebaskan tetapi mereka tidak dibenarkan tidak keluar daripada kawasan masing-masing.

Penasihat DAP, Lim Kit Siang berkata bahawa pembebasan Peguam Hidraf, V. Ganabatirau dan R. Kenghadharan adalah tidak sepenuhnya kerana mereka tidak dibenarkan keluar daripada kawasan kediaman masing-masing.

Lim juga mendakwa sekatan itu merupakan sesuatu yang memalukan bagi Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak yang mahukan kebebasan kepada rakyat dan amalan demokrasi dipraktikkan dalam kepimpinannya.

Seorang aktivis masyakarat menyifatkan tindakan Kementerian Dalam Negeri dan Polis menambah-nambah syarat yang tidak diumumkan oleh Perdana Menteri sebagai sikap yang cuba menunjukkan bahawa mereka paling berkuasa di dalam negara ini.

"Justeru itu, rakyat jangan terpedaya seperti yang dinyatakan Mursyidul Am PAS terhadap helah yang dilakukan oleh BN dan rakyat perlu mengajar melalui petiundi di dalam pilihanraya kecil esok.



Tiada ulasan: