24 Mac 2009

Najib Diresap Hantu Mahathirisme

Jelas Najib terus dibayangi ketakutan, semalam, Isnin, 23 Mac 2009 semakin jelas tindakan ala zaman Dr Mahahthir mula berkeliaran. Ini petanda petaka besar buat Malaysia.

Najib sebenarya gerun dan takut dengan seribu bayang. Altantuya, Kapal Selam, Jet Pejuang, Eurocopter dan yang paling besar dibayangi kebimbangan kerusi empuk Menteri Perdana terlepas dari tangannya, belum lagi diukur lain-lain rahsia umum beliau dan isteri yang diceritakan dikedai-kedai kopi.

Ketakutan dan hilang keyakinan inilah menyebabkan kita terasa sekarang bahananya. Awal-awal lagi, beliau cuba membungkam suara media dengan mengarahkan semua media melapor indah-indah 7 billion belajawan tambaha yang dibuat tidak ikut peraturan dewan.

Kemudian akhir-akhir ini, kata altantunya hanya eklusif untuk dirinya sahaja mungkin, tanpa orang lain boleh menyebutkannya. Gobind digantung, larangan ceramah tiba -tiba merata, termasuk ceramah setahun kerajaan negeri selangor di Kuala Selangor tempoh hari turut dilarang polis dan semalam boleh dipanggil Isnin yang suram bagi demokrasi Malaysia. Suara Keadilan dan Harakah digantung 3 bulan, Ceramah Anwar diserang oleh Polis simpanan persekutuan.

Najib diresap hantu Mahathirsme, beliau menyangka kekalahan BN 2008 adalah disebabkan keterbukaan Pak Lah. Lalu dia fikir suara pembangkang perlu di tekan dan dibungkam, tapi sebenarnya dia hanya menambah kebencian rakyat dan kepercayaan rakyat, Umno tidak lagi boleh diubah dan patut ditanam.

amirsari

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dan ada orang yang mempunyai ilmu agama masih ingin berpadu dengan manusia begini?