11 Apr 2017

[TERBAIK] Sidang Parlimen Rakyat Bahas RUU355

PEMBENTANGAN HUJAH AHLI PARLIMEN PAKATAN HARAPAN MEMBAHASKAN RUU355 - Rafizi Ramli

Saya dan 14 orang Ahli Parlimen Pakatan Harapan yang lain telah menyertai satu program yang disiarkan secara #LiveFB bagi memberi ruang kepada Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Harapan membentangkan hujah-hujah kami membahaskan cadangan pindaan RUU355 yang dibawa Ahli Parlimen Marang.

Ini berikutan tindakan Yang Dipertua Dewan Rakyat, Tan Sri Pandikar Amin Mulia yang menghentikan perbahasan secara tiba-tiba untuk menutup ruang Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Harapan membentangkan pandangan dan hujah kami mengenai usaha memperkasakan mahkamah syariah.


Akibat dari tindakan beliau itu, selama beberapa hari berlaku kekeliruan di kalangan sesetengah rakyat yang termakan dengan muslihat politik Dato’ Seri Najib Tun Razak yang ingin menampakkan kononnya Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Harapan memusuhi Islam. Gejala ini merumitkan suasana harmoni di antara rakyat pelbagai kaum dan agama di negara ini.

Oleh itu, saya menjemput semua rakyat Malaysia mengambil peluang untuk mengikuti hujah-hujah perbahasan Ahli-Ahli Parlimen Pakatan Harapan mengenai langkah-langkah memperkasakan mahkamah syariah seperti berikut:







FEATURED ADS





13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sedang menanti dengan penoh debaran bila PAS hendak saman SR or HUSAM.

Tanpa Nama berkata...


Maaf.. nie hujahan apa ini... di mana ianya berlaku... adakah ini hanya lebih kepada penjelesan perbahasan dari pakatan harapan.. terima kasih kerana memberikan penghujahan...

Tanpa Nama berkata...


bro... ramai yg takde kredit yg banyak nak tengok video nie...

mohon dipendek2 kan video hujahan agar boleh diviralkan isu2 dan hujahan penting...

Tanpa Nama berkata...

aku ahli P@$ kedah...
bagi aku ruu ni wayang P@$ je...
nk tutup kelemahan parti yg 90% didominasi pak lebai..tgk dulu kedah & terngganu.. awat tumbang??? kelantan skrg?? org islam miskin byk sampai rakyat kena hijrah kt tempat lain utk cari makan.. bab kebajikan & pembangunan rakyat memang x de pun.. ape yg pak lebai tahu tentang kebajikan & pembangunan rakyat....???? ayat wajib bila ceramah & usrah walla' istiqamah maki laknat takfir tanam jirat sape mb sape calon last2 acara wajib Derma Jihad..pelik??? org kaya naik alpat bini 3,4 minta derma kt org miskin naik kapcai...??? Ruu memang wayang... yg tau nk hukum org je.. rakyat miskin & kena zalim boleh buat bodo je puak2 Pimpinan ni.... makan gaji buta je jadi wakil rakyat pun.. time pilihanraya baru nampak muka.. sama je mcm umno....

Tanpa Nama berkata...

Mmg perangai cif2 lebai mcm umno. Kereta mewah tak mau kalah. Bacalah apa yg mso cerita ttg suspek yg terima dedak drp najib.

Tanpa Nama berkata...

nk lawan 80 kerusi parlimen..?
kalau menang.. setakat nk bt Ruu je...???
aku budak U....
aku ade bt kajian..
kalau Pas lwn parlimen... Pas akn dpt 5000-10,000 undi je dlm tiap2 Kerusi Parlimen...50% undi ahli..50% undi atas pagar..baki 25% ahli Pas akn undi PH.. 25% ahli Pas akn berkecuali... Pas diramal akn hilang kesemua kerusi Parlimen termasuk Marang...kalau modal Pas setakat Ruu sahaja.. ibarat Kail Panjang Sejengkal je utk PRU ni..utk pengetauan Ahli Pas kurang 10% pegundi islam di Malaysia yg akn mengundi kerana Ruu.. modal kebajikan & pembangunan tidak berguna kepada calon Pas kerana Pas dilihat gagal di Terengganu,Kedah & Kelantan oleh pengundi....ditambah pula dengan golongan Profesional&Teknokrat dicantas beramai-ramai dari Pas....

Tanpa Nama berkata...

Rakyat byk yg kais pagi makan pahi, kais petang mkn petang akibat salah urus tadbir umno.
Sebenar nya org islam untung. Ada pusat zakat. Ada tabung haji. Ada yapim dan lain2 lagi. Kemana disalurkan duit2 tu semua.
Ramai rakyat melayu islam miskin. Tiada rumah. Duduk di rezab.
RUU355 tu keutamaan dlm Islam ke?????
Aku pyn ahli Pas juga. Tapi ??????

Tanpa Nama berkata...

Setuju dgn anon 1.06
GB x jwb lg soalan anon 12.13? Tengok gaya bahasa mcm kaki debat je...mcm lama terbuku di hati tu!

UP berkata...

Setuju dengan forumer, Tanpa Nama.

Tanpa Nama berkata...

Setuju sangat la bro
Aku pun pas jugak, tapi aku rasa sequence wayang ni lbh panjang dari filem Lord of the ring, silap2 kalah episode Spartacus. Last sekali cerita mudah, semua ni berkisar pasal najib guna hadi, hadi guna pas. Orang kanan hadi pakat sokong, tak rugi apa pun kalau hadi berjaya. Kalau gagal, kami ambil tempat hadi pulak. Semuanya game of the throne.

Tanpa Nama berkata...

Kalau Pas tumbang di kelantan ini adalah akibat kebebalAn dan keangkuhan lebai hadi. Sbb itu diTerengganu rakyatnya menolak lebai hadi dan pas tidak menang2 di terengganu lg. Harap org kelantan sedar dan tolak bentuk perjuangan melampau lebai hadi ini. Kini perjuangannya mengarah ke assobiah yg ditentang olh TGNAA.

Tanpa Nama berkata...

99.9% P@$ akn tumbang di Kelantan.... nak menang 1 kerusi pun susah pd Pru akn datang.... isunya byk.. antaranya..
Mb lemah,kurangnya pembangunan,pelaburan,Kebersihan,Pengangguran,Kemiskinan,alam sekitar,belanjawan defesit,Balak Nik Amal,air bersih,orang asli& integriti... Utk menutup segala kelemahan ini isu Ruu dimainkan.. sape x sokong.. blaa munafik... tanam jirat... kapir..tapi rakyat kelantan semua cerdik2... PH & BN ada peluang 50/50.. P@$ 0%...

AF Global berkata...

Ni antara perbahasan ala parlimen dr mp pakatan yg tidak sempat dibahas akibat speaker yg kunun powerful henti bahas usul jam 4:15 ptg

Bloody fool sungguh, klu tak pengsan marang, kb, kekanda2 and the gang dengar HUJAH yb rafizi 😁😁😁